Oletko koskaan törmännyt tällaiseen käytökseen huutiksessa?
Hintavarauksellinen tuote vaikuttaa hyvältä, aloitushintakaan ei ole pahimmasta päästä. Sitten kun tuotetta huutaa lähinnä kokeilumielessä minimikorotuksella, hintavaraus yllättäen jo ylittyy, vaikka olet ensimmäinen huutaja.
Tiedän toki, että huutaessaan sitoutuu myös tarvittaessa maksamaan tuotteen, mutta oli tuo silti aika ihmekäytöstä, että hintavaraus pakoltakin ylittyi jo ekasta huudosta. Mitä mieltä olette?
Kommentit (71)
Neutraali on vähän niinkuin lievempi nega. Positiivinen silloin kun kaikki sujuu kuten pitääkin.
Ja näin on ollut ainakin niin kauan kun olen huutista käyttänyt, vuodesta 2002.
mitä pahaa on neutraalissa! Neutraali ei ole samaa kuin negatiivinen, jos joku ei tiennyt. Huuto.netissä joskus saa nimenomaan laittaa myös neutraalin, jos myyntitapaus ei mistään positiivisimmasta päästä ollut. En saata uskoa, että nmyyjälle tuli/tulee minkäänlaista harmia siitä että joku antaa hänelle neutraalin. Jotain rajaa hyvät ihmiset! Kuka oikeasti katsoo myyjän palautteita, että voi iik, vain 99,5 prosenttia positiivista, en varmaan käy kauppaa HÄNEN kanssaan, kääks! Kuten sanoin, jotain rajaa tähänkin.
Joku vain on keksinyt erikoisen konstin. Ilman hintavaraustahan tuote olisi myös mennyt kaupaksi samalla hinnalla eli sikäli en ymmärrä tätä jippoa.
Tosin itse käytän huutista niin harvoin, etten tiedä kaikkia konsteja ;-D
Onko nyt sitten niin, että näitä ap:n kaltaisia kokeilijoita on enemmänkin liikkeellä?
Eli kikkailu perustuu siihen.
t. 3.
siis myyjä "kikkailee" mutta sinulta on täysin ok (eikä kikkailua) huudella "kokeillakseen"? Niinkö?
mikä sulla ap oli sen neutraalin perusteena?
Miten itse määrittelet neutraalin? Ydinpommikatastrofi? Ja vielä parille ihmettelijälle: Aikomuksena oli sinänsä toki ostaa - siis ostan tietysti jos voitan - mutta tässähän oli tuo suuri sana jos. En uskonut voittavani heti ekalla huudolla jo, mutta voitin kuitenkin. Siinä ei siis ollut sitä ongelmaa, vaan myyjän eriskummallisessa kaupankäyntikikkailussa. Hintavaurksen käyttötapahan ei alkujaan ole tämä.
töykeimmälle ja tuhmimmalle ap:lle, miksi neutraali palaute on kaiken tämän kauhistelun arvoinen?
OT, mutten muuten ole aiemmin antanut muille muita kuin positiivisia palautteita, ja nähtävästi olen kovin tyhmä ihminen kun kerran kehtasin ILMAN TODELLA PAINAVAA SYYTÄ sellaisen antaa. Neutraali ei edelleenkään ole sama asia kuin nega.
niin eikö se ollut hyvä että sait sen ekalla huudolla jo, eikä tarvinut maksaa enempää? Miksi olisit väenvängällä halunnut maksaa enemmän?
Miten itse määrittelet neutraalin? Ydinpommikatastrofi? Ja vielä parille ihmettelijälle: Aikomuksena oli sinänsä toki ostaa - siis ostan tietysti jos voitan - mutta tässähän oli tuo suuri sana jos. En uskonut voittavani heti ekalla huudolla jo, mutta voitin kuitenkin. Siinä ei siis ollut sitä ongelmaa, vaan myyjän eriskummallisessa kaupankäyntikikkailussa. Hintavaurksen käyttötapahan ei alkujaan ole tämä.
Hintavaurksen käyttötapahan ei alkujaan ole tämä.
Eli lähtöhinta laitetaan alemmas houkuttelemaan huutajia, vaikka ei olla sillä hinnalla vielä luopumassa tuotteesta. Juuri noin myyjä tekikin.
Jos hintavaraus olisi hinta, jolle jää harkinnanvaraisuutta että myykö vai ei, niin silloin ostajan ja myyjän välillä vaihtuisi yhteystiedot, että hinnasta voisi sopia jotain muuta. Mutta ne ei välity toisille. Joten tämä harkinnanvaraisuus ei ole hintavarauksen alkuperäinen idea, koska se on jopa nykyään poistettu toimimasta.
kuitenkin ostamaan tuotteen, eikä ala haistattelemaan tai mitä nyt muuta ikinä.
siis myyjä "kikkailee" mutta sinulta on täysin ok (eikä kikkailua) huudella "kokeillakseen"? Niinkö?
kikkailla ja huudella muiltakin!
niin eikö se ollut hyvä että sait sen ekalla huudolla jo, eikä tarvinut maksaa enempää? Miksi olisit väenvängällä halunnut maksaa enemmän?
selittelet miten haluat mutta fakta on se että sä olet idiootti!
En ole nähtävästi vieläkään ilmaissut asiaa tarpeeksi selkeästi: ei ollut tullut mieleenkään että joku voisi käyttää hintavarausta näin kummalliseen tarkoitukseen, ja tästä hämmennyin niin että koin asialliseksi antaa neutraalin. Mitään "kunnon" vikaa ei siis myyjässä tai kaupanteossa ollut, kunhan täällä erehdyin asiaa ihmettelemään.
Tunnustakaapa vain, suutuitte siitä kun erehdyitte lukemaan jostain näin vähäpätöisestä "ongelmasta", koska teillä on paljon suurempia ongelmia ja nyt kaadatte kaiken elämässänne olevan paskan ap:n niskaan, kun hän nyt näin erehtyi turmelemaan silmänne näin tylsällä ja vähäpätöisellä asialla. Eikö niin? ;)
Muistaaka se jos hintavaraus ei ylity. Tosin yksityisviesn voi laittaa ainoastaan jos on tunnistautunut. Itse olen saanut sillä konstilla monta kauppaa onnelliseen päätökseen.
Molemmat osapuolet ovat tulleet hinnassa puolitiehen vastaan. t. 3.
Eli lähtöhinta laitetaan alemmas houkuttelemaan huutajia, vaikka ei olla sillä hinnalla vielä luopumassa tuotteesta. Juuri noin myyjä tekikin.
Jos hintavaraus olisi hinta, jolle jää harkinnanvaraisuutta että myykö vai ei, niin silloin ostajan ja myyjän välillä vaihtuisi yhteystiedot, että hinnasta voisi sopia jotain muuta. Mutta ne ei välity toisille. Joten tämä harkinnanvaraisuus ei ole hintavarauksen alkuperäinen idea, koska se on jopa nykyään poistettu toimimasta.
Hmm, ja mitenhän viestini voi ymmärtää noin väärin?
Onko se sitten jokin statussymboli huutismyyjille, että jokikisen palautteen täytyy ehdottomasti olla positiivisia, koska enhän nyt MINÄ koskaan toimi missään ikinä väärin? Öh?
mä elättelen aina toivoa, että se hv ylittyis jo sillä ekalla huudolla. na noita on ollut tuolla vuosikausia, joten en nää siinä mitään outoa.
Kaiken maailman trokaria löytyy.
Koko hintavaraus on vähän outo, miksi ei voi vain laittaa lähtöhinnaksi sitä jonka alle ei suostu myymään?
Ja sitten ne postikulut, voi elämä, ihmiset viilaa niitä viimeiseen senttiin asti. Toisaalta ihanaa kun yksi myyjä halusi tilinumeroni jotta voi palauttaa 15 cnt! Miksi niitä postikulujakaan ei voi sisällyttää lähtöhintaan, kyllähän siellä useimmat ovat niin puoliammattilaisia että osaavat arvioida postikulut.
Kerran möin Lundia-hyllyä ja merkitsin teksiin kolmesti että vain nouto, niin ostaja silti yritti saada minua tuomaan tavarat helsingistä kirkkonummelle, vaikka erityisesti kirjoitin että halpa lähtöhinta koska haluan vain että joku tulee hakemaan pois enne muuttopäivää.
Ihan turha, en tarvi sitä, koska en aio tehdä huutiksessa ohikauppoja.
Mikäli hv ei ylity säästyn myyjän narinoilta ja hinnanvedätyksiltä, kun sille ei kelpaa mun huutama hintani (joka siis jäänyt alle hintavarauksen). Tuo jälkikauppa oli nimittäin nii...iin ärsyttävää. Ja peukun puute suojelee mua siltä. :)
Ja ohikaupat on muuten ehdottomasti YLEISIN HUIJAUSTAPA, välttäkää niitä yksityisviestejä kaikissa vähänkin epävarmoissa tapauksissa!
Mikäli hintavaraus olisi lähellä aloitushintaa. Kyllä tuo minustakin olisi vähän outoa.
Mitä epärehellistä tuossa on? Onko hintavaraukselle olemassa joku vähimmäismäärä? Lukekaapa huuto.netin säännöt ennen kun alatte huutelemaan yhtään mitään. Huuteletteko te huvikseen noita tuotteita, jotta joku toinen joutuisi mahdollisesti maksamaan enemmän teidän huutojen takia? Sitäpaitsi myyjältä voi kysyä hintavarauksen ennen omaa huutoa.
Joku vain on keksinyt erikoisen konstin. Ilman hintavaraustahan tuote olisi myös mennyt kaupaksi samalla hinnalla eli sikäli en ymmärrä tätä jippoa.
Tosin itse käytän huutista niin harvoin, etten tiedä kaikkia konsteja ;-D
Onko nyt sitten niin, että näitä ap:n kaltaisia kokeilijoita on enemmänkin liikkeellä?
Eli kikkailu perustuu siihen.t. 3.
Miten niin olis menny kaupaks samalla hinnalla? Kyllähän jonkun pitää aina tuotetaa huutaa, että sen voi jollekin myydä, eli ihan "oikeaan" hintaan tuo meni kaupaks. Huuto.net on huutokauppa, jos sitä ei oo joku vielä ymmärtäny.
ihan kiusaksesi taidankin tehdä tuon seuraaviin kohteisiino ja jos laitat neutraalin raportoin sut ylläpidolle :)
Miksei laita lähtöhintaa sellaiseksi, että meinaa myydä sen kanssa sitten?
Hyvänä esimerkkinä huusin taannoin tuotetta hintaan 25 Euroa ja hintavaraus ei ylittynyt. (en huomannut hv:ta, normaalisti en huuda noita kohteita) Kaupan sulkeuduttua laitin myyjälle viestin kysyäkseni, mennäänkö kaukana siitä hv:sta. Meinasin takapuolelleni mötkähtää, kun sieltä napsahti takaisin tieto 80 euron hintavarauksesta. Mitä järkeä. Lähtöhinta oli ollut 10 Euroa ja Euron korotuksilla...
Mikäli hintavaraus olisi lähellä aloitushintaa. Kyllä tuo minustakin olisi vähän outoa.