Lue keskustelun säännöt.
Apua lapsen pahaan ihottumaan?!
11.07.2010 |
Kaksivuotiaallani on aina ollut hieman kuiva iho, mutta ei ihottumaa tai allergioita. Nyt sitten tänä keväänä ja kesänä ihon kunto on romahtanut dramaattisesti.
Keho kauttaaltaan punaisten kuivien ihottumaläikkien peitossa, erityisesti taipeissa iho on punainen, hilseilevä ja kuin paksuuntunut.
Ja lapsi raapii. Hän on verinaarmujen peitossa kun on koko yön raapinut itseään.
Olen käyttänyt kortisonivoidetta kuurina (3 päivää kahdesti päivässä, 3 päivää kerran päivässä) sekä Bepanthenia. Ei apua.
Apua, mitä teen? Mikä auttaisi? Terveyskeskuskin on kiinni elokuuhun asti.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
olen itse ollut atoopikko koko pienen ikäni ja se on rasittavaa!!! Olen nyt 30v ja vieläkään en osaa sanoa miksi ihottuma joskus lehahtaa ja joskus on hyvänä. Esim. aurinko auttaa,mutta nyt kun alkoi nämä helteet,niin mulla tulehtui koko iho kun oli hiki jatkuvasti pinnassa. Mulla auttaa nuo jonkun mainitsemat takrolimuusi-voiteet (protopic) tosi hyvin, pari päivää ja kaikki ok. Sekin jo auttaa kun tietää että se rasva on olemassa kaapissa. Stressi pahentaa mun ihoa ja nyt siitepölyaikaan myös jotkut ruuat, just esim. omena, porkkana, ananas, tomaatti ym. Talvella voin syödä mitä vaan.