**Huhtikuiset 2011**
Aloitanpa reippaana meille maaliskuisista pudonneille uuden kuun, en ainakaan ollut näkevinäni kenenkään aloittaneen huhtikuisia vielä. Eipä kummempia auringon alla, ei edes ovistuntemuksia vaikka kiertopäivien mukaan olisi käsillä nyt. Minusta tuntuu kyllä etten raskaudukaan kovin helpolla, kaksi viimeistä kiertoa on ajallisesti osunut täysin nappiin eikä tulosta siltikään. Eli aivan hyvään aikaan ehkäisy pois jätettiin, vaikka nuorimmainen vasta tulee 8kk ikään, kai se vaisto sitten sanoi ettei kovin helppoa tästä raskautumisesta tule. Mutta tästä vain eteenpäin, voihan se elämä vielä yllättää:) Tässä vaiheessa kiertoa taas ihan positiivisin mielin, alkukierto sitten taas mieli maassa:/
Helene kp.12/24-28
Kommentit (273)
Onnea kovati minunkin puolestani plussasta annaNanna!! :)
Helene.. täällä huihuilen.. mikä tilanne tällä hetkellä?..
Tännehän on kuin onkin ruvennut plussia ropiseen ;) mukava juttu!!
ON: Testasin eilen vielä uudelleen, (viikko sitten se hailakka plussa) ja oikein vahvat kaksi viivaa sinne tuli.. että jahka sitä nyt uskaltautuisi jo haaveilemaan tulevasta ja uskoa vaan että tää sisupussi pysyis matkassa.. :) Ei kyllä vielä uskalleta kertoo kellekkää, ennenkuin eka ultra tai np ultra on takana että onhan siell' joku ja oikeassa paikassa.
aurinkoa ja voimia kaikille! :D
Täällähän plussat lisääntyy! Onnea siis aivan valtavasti kaikille plussanneille!
Ja kiitokset myös onnitteluista! =) Tosiaan, viime viikolla kirjoittelin torstaiaamun haaleaakin haaleammasta plussasta. Sitten tein uuden testin heti seuraavana päivänä ja olikin jo hyvin selkeä plussa. Olo on vieläkin melko epätodellinen! Ja onnellinen! Mutta kovasti vaan jännittää että pysyykö salamatkustaja kyydissä. Taustailen tässä teitä vielä ja seurailen miten muilla tilanteet kehittyy. Josko kohta uskaltaisin tuonne odotuspuolellekin jo kurkistaa sitten.
Plussatuulia nyt joka suuntaan! Niin että voidaan vielä isommalla porukalla jatkaa juttua toisenlaisissa merkeissä.
Janna rv 4+4
Onnea kaikille plussanneille! Ihanaa.
Itse olin malttamaton ja tein testin tänään ja se oli kyllä ihan puhdas negatiivinen, nyt sit vaan odottelemaan tätiä kylään... nyt kp 30-31/30-34. Oishan se ihme ollutkin jos heti olis tärpännyt tällä historialla... Kroppa se vaan tuntuu tekevän tepposia ihme oireillaan. :(
Mutta hyviä plussatuulia muille, niitä kun selkeästi on liikkeellä. :)
Heippa
onpa hienoa, että taas plussaa! Onnea kovasti AnnanNanna ja muut plussaneet ja plussiansa vahvistuttaneet vielä.
ON: Tikutin (CB hymynaama) oviksen siis yllättäen jo viikko sitten ma kp 14. Minulla on ollut outo olo eilen ja toissapäivänä. Juilimista, nipistelyä, kipua nivusissa yms. Varmaan toivo tekee tepposet toivovalle. Päätin sitten jostain hetken mielijohteesta testata ovista CB hymynaamatikulla, tänään aamulla kp 22, DPO 8-9. Ja hymynaamahan sieltä pärähti ja tosi nopeesti -muutamassa kymmenessä sekunnissa, ku pitäisi normisti odottaa sen 3 min....? mitä ihm...?
Olen nyt tietty googlettanut (sekopäänä, eh) kaiken mahdollisen, munasolun irtomisen myähästymisestä (siis vaikka lh kohoaa, niin keho ei onnistu irrottamaan esim stressin takia) ja Lh:n pysymisen korkeana menkkoihin asti. Ja tietty ovistestin käyttämisen raskaustestinä. (josta on kyllä niiiiin kaksi eri koulukuntaa). Myös tämän olen tutkinut: http://www.peeonastick.com/opkhpt.html
Mitähän tässä pitäis ajatella? Yhtäkaikki olo hämmentynyt, toiveikas, pelokas... ja halusin sen jakaa josko joku tietäisi jostain jotain - mitään... ;)
Vilho kp 22/28?, yk 5.
Mahtavan hyvin alkaa plussia tulemaan!!!
Vilho, samoissa taas mennään eli mulla pitäis myös menkat alkaa ensi tiistaina. Mä jatkan kuitenkin tällä mun inhorealistisella linjalla eli testaan vasta torstaiaamuna, jos tätiä ei ole siihen mennessä näkynyt. Sä et taida malttaa odottaa sinne asti;) Mä en osaa auttaa sua noissa ovistikku-jutuissa, olen niissä aika ummikko;0 Toivotaan tietenkin, että kaikki tuntemukset viittaa siihen yhteen asiaan mistä ei saisi stressata...;) T.Wilpuri kp20/27
Tänään tein tuon toisen Pregcheck-liuskan ja puhtaan negaksi jäi edelleen:/ Menkat eivät ole alkaneet siltikään vaikka jo maksimikiertopäivillä mennään. Nyt annan olla perjantaihin jos pystyn/edes tarvitsee ja jollakin sitten kokeilen vielä. On tää ollut kyllä ihan mahdotonta kun näin sekavia tuloksia saa:( Onnittelut OIKEASTI plussanneille, itsestäni en voi todellakaan sanoa mitään nyt, tapahtuisi nyt jotain tai näyttäs testi uudelleen positiivista eikä tällaista vekslausta:(
Helene kp.29/24-28
Aika hassua on, kun tosiaan olin jo sen yhden negan tehnyt tähän kiertoon ja sitten oli vielä sitä tuhruakin. Fiksuna tyttönä avasin sen negan äsken ja olin havaitsevinani haaleaakin haaleamman viivan. En kyllä tiedä onko se edes mahdollista, koska jos nyt olisi melkein kaksi viikkoa oviksesta, niin silloin siitä olisi ollut korkeintaan 5 päivää :D Taitaa olla ihan kuvittelua...
Nyt mulla on tuo testi tuossa pöydällä ja vähän väliä pitää katsoa vieläkö siinä lukee, että raskaana 8) Olin jo aamulla roskiksen vieressä odottamassa sen kanssa, kun olin varma negasta. Tekisi mieli tehdä haravointia noilla viikkotesteillä, että testaisin vaikkapa pe-la uudelleen, että onko viikot vaihtuneet ja sitten seuraavalla viikolla ke-to, jos eivät olleet... Taisi mennä mullakin pää nyt ihan sekaisin!
Jotenkin tuntuu, että jos alkaa nyt jo kovin iloita ja muuta, niin kyllä ne menkat vielä sieltä ehtii. Mutta niinhän se on, että jos tämän muukalaisen kuuluu syntyä, niin kyllä se syntyykin :D
Pahoinvointi alkoi viimeksi noin viikolla 5, joten sitä odotellessa...
Vilho: muistelisin kuulleeni, että joku oli saanut ovistikkuun plussan ollessaan raskaana. Itse en kuitenkaan mitään niistä tiedä, valitettavasti!
Helene: tosi ikävää tuollainen tulosten vaihtelu! Toivottavasti saat seuraavaksi vahvan plussan!
täällä ois nyt tärppipäivät mennyt ohi,ainakin sellasta ovikseen liittyviä nippailuja ja jomotuksia oli tuossa koko viime viikon ja kalenterin perusteellakin näin olis.Nämä päivät on hyödynnetty :) Nyt vaan odotellaan,menkkojen pitäisi alkaa 8pv.Tietääkö kukaan miten aikaisin raskaustestiä pystyy tekemään,onko ne testit miten herkkiä?
Onpa kiva lukea niin monesta plussasta. Muillekin toivon onnistuneita hetkiä testauksessa.
Itsellä on puuhaviikko alkamassa. Eilen tein ekan ovistestin ja siinä hailakka viiva, ei siis vielä aika, mutta kohoamaan päin on hormonitaso. :) Jee!. Laskennallisesti paras aika olisi kait lauantaina tai sunnuntaina. Mä tilasin raskauskeijusta ovistikkuja, mutta nyt ne hitsiläiset ei tulleetkaan postissa. Tein tilauksen perjantain 14:30 aikaan ja lupaavat että postittaa samanapäivänä jos tilaus ennen klo 15 :( Höh! Nyt niillä oli lomalla ilmoitus sivuillaan. grrrr Jos huomenna ei oo laatikossa tikkui, niin pitänee mennä apteekkin.
Näillä helteillä ei tuo kaikkein kauneimman harrastaminen ole vaan kovin kaunista ;) Joka paikka hiestä märkänä. Mutta mitäpä sitä ei 'kärsisi' unelmansa vuoksi.
Hyvää mieltä ja pitkiä hermoja kaikille!
Valtavasti onnentoivotuksia plussanneille!
Ja pitkiä hermoja meille vielä piinassa pyöriville:)
Onnea kaikille plussanneille!
Sain juuri kuulla että miehen siskolle ja hänen miehelleen on tulossa toinen. Raskaus vielä ihan alussa ja la maaliskuun lopussa. Nyt olisi vielä kahta ihanampaa kun itelläkin nappais, niin sais yhdessä sitten odotella. Lauantaina aattelin testin tehdä jossei siihen mennessä ole tätiä kuulunut...
JaSu 23/28? yk1
onnea annaNanna!!
tein juuri first signal testin, johon ilmestyi siis se tumma c(control) viiva ja sit pikkuhiljaa todella haalea(vaaleanpunainen) t viiva.. en ole ihan varma tuloksesta.. mutta eikös se ole niin, että jos edes pieni viiva tulee, on raskaana?
ajattelin tehdä huomenna aamukäynnistä toisen testin, jos se näyttäisi tuloksen että missä mennään.
Uskaltaisin myös varovasti onnitella Vilhoa, sillä NIIN monesti olen kuullut että ovistestin plussa kierron loppupäivinä= plussa raskaustestissä muutaman päivän päästä(!!!) Mahtavaa. ;oD
Kyllähän niitä plussia nyt tuntuu ropisevan! Itse haaveilen edelleen OVISplussasta, ainakin tänään nipisteli niin kovaa oikealta puolelta, että luulisi että siellä nyt jotain tapahtuu. Katsotaan kohta mitä mieltä tikku on... Tikun kai pitäisi näyttä plussaa ennen ovista, joten vaikka tikku nyt olisi nega, niin luulen että ovis oli/on tänään kuitenkin. Eilen ja toissapäivänä on ainakin simppoja laitettu liikenteeseen.
Ihanaa päivänjatkoa kaikille!
ponityttö kp17/28-38 yk5
Tässä on kesää vietetty ja helteistä nautittu, ettei tänne ole ehtinyt sitten kirjoittelemaan. Niin paljon tullut viestejä lisää, etten kyllä muista enää, mitä tapahtunut ja kenelle :D
Joten, paljon onnea plussautuneille tasapuolisesti!!! Ja harmitukset niille, joille täti tuli kylään ja paljon plussatuulia seuraavan yritykseen.
Täällä on piinaviikot menossa. Tällä viikolla pitäisi menkat alkaa, jos on alkaakseen. Ja mitään oireita ei ole tällä kertaa mihinkään suuntaan. Mutta yhtään en osaa elätellä toiveita plussasta nyt, kun taisi mennä ovis hukkaan (ehkä) ja helteillä jäi peittojen heilutukset vähemmälle. Mutta katsellaan..
Solina kp25/26-29
Heipä hei kaikki! Maaliskuunketjussa kirjoittelinkin, mutta nyt olen taustaillut tätä ketjua loma"kiireiden" vuoksi :) Hienoa, että näin moni on jo plussannut!! Suurenmoiset onnentoivotukset teille kaikille!! Mahtavaa!!
Omalla kohdallani maalishaave on kai? jäänyt.. ja huhtikuussa on siis ehkä vielä toivoa. Mulla on siis pillereiden jälkeen ollut hyvin epäsäännöllinen kierto. Edelliset kunnon menkat oli 16.6. jonka jälkeen kyllä melkeinpä joka toinen päivä hommailtiin enkä siksi juuri edes tikuttanut ovista. Kp 31 tein testin, joka oli nega, yllätys yllätys... Edellisinä päivinä olikin jo pieniä tuntemuksia alavatsassa, että menkat olisi tuloillaan. Tähänkin olin tyytyväinen, sillä aimpi kierto oli hurjat 51pv! Kp34 alkoi vuoto, joka oli rusehtavaa ja todella niukkaa, kuin valkkari. Ajattelin että jes! suhteellisen normaali kierto. Mutta nyt tämä samainen niukka rusehtava vuoto on jatkunut jo yli viikon! Yhtenä päivänä tuli pari tippaa punaista verta ja siinä se. Mitä ihmettä?? Mulla ei juurikaan ole mitään tuntemuksia vatsassa, ehkäpä hitusen verran jomotusta jos oikein kuulostelen, mutta sekin voi olla taas kuviteltua.. Uuden testinkin tein kp 36 joka oli myös nega. Mitäköhän tämä on?? Ja miten nyt lasken taas kiertoni? Onko menossa superpitkä vai onko menkkani vain niukat ja pitkäkestoiset?? Olisiko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Meinaa jo huolestuttaa...
Anteeksi vuodatukseni, mutta haluaisin kuulla kommentteja...
-jasmiin kp10 tai kp44!
Onnea vielä kaikille uusille plussanneille. :)
Sellaista rupesin tänne kirjottelemaan, kun kokeilin äsken ihan piruuttani ovistestiä ja siihen tulikin kaksi viivaa vaikka varsinainen ovis bongattiin jo aikoja sitten. Ja menkkojen olisi tarkoitus alkaa sunnuntaina... Toinen viiva oli kyllä hieman vaaleampi. Raskaustesti näytti negaa, mutta miksi ihmeessä tohon ovikseen tuli kaksi? :o
En jaksa lukea viestiketjua, enkä ole jaksanut täälä paljoa pyöriä.. kollektiivisesti onnittelut siis kaikille plussanneille ja pahoittelut tädin vieraaksi saaneille.
Mulla ei sitten koskaan kuukautiset alkaneetkaan.. Menossa on siis yk 3, pillereiden lopettamisen jälkeen (yasmin) - maaliskuun vauvaa toivon siis teknisesti ottaen.
Eka kierto oli 36 vrk, toinen 32 (dpo 15) pitkä. Tässä kolmannessa on nyt menossa kp 43 (dpo 27).
Dpo 4 tuli vähäsen veristä vuotoa, muutoin ei mitään. Menkkaolo on ollut vaihdellen, vatsa on välillä turvoksissa, mutta ei mitään isompaa. Alaselkää juilii välillä ja muutamina päivinä on ollut aika kovia vatsakramppeja, mutta pääsiassa olo on ihan ok. Testit näyttävät jatkuvasti negaa, viimeksi tänään aamulla.
Varasin juuri puhelinajan huomiselle, hoitajalle, joka voisi lähettää mut HCG-arvon kvantitatiiviseen mittaukseen (verikoe). Katsotaan miten tästä eteenpäin.
Harmittaa pirusti. Jos en ole raskaana, niin mieluusti sitä siirtyisi uuteen yrityskiertoon. Pelotta myös, että vaikuttaakohan endometrioosi asioihin jo jotenkin...
Jasmiiin: Veikkaampa että sulla on nyt "menkat", mutta kroppa on vieläkin hieman sekasin pillereiden lopettamisesta. Vuoto voi ola hyvinkin niukkaa, jos limakalvo on jäänyt ohuenlaiseksi. Mulla ainakin oli näin ekat kierrot pillereiden lopetuksen jälkeen. Terolutit vois auttaa tasaamaan kiertoa, mulla ainakin auttoi siihen sen 3 kk kun niitä söin (kierrot 28-29 pvä). Toisaalta nyt viime kuussa eka luomukierto ilman teroja ja menkat alko vasta kp38... Eli aika plus miinus nolla noiden terojen vaikutus. Oon tullu siihen tulokseen ettei auta kun antaa aikaa tälle asialle. Ei sitä oikein muuta voi. Onneksi tässä vielä nuoria ollaan. Aikalailla olen kuitenkin ruvennut uskomaan siihen että jos r-testit näyttää negaa niin kyllä se sitten niiin on, en viitsi enää elätellä toiveita turhaan "myöhäisistä plussista".
Omaa napaa sen verran että taisi olla ovis eilen vaikken sitä kunnolla tikkuun saanutkaan. Tummempi oli kuitenkin viiva eilen kun tänään ja välillä sai olla kaksinkerroin kun juili niin mahassa. Hyvin on ainakin yritetty se hyödyntää. ;o)
ponityttö kp18/28-38 yk5
Onnea Jannalle ja Helenelle!
Viimeviikolla kirjoittelin kun oli samanlaista tuhrua kuin ennen edellisiä menkkoja, että sieltä ne jo alkoivat. Mutta eivätpä sitten alkaneetkaan. Pariin otteeseen loppuviikolla tuhrua, mutta pääasiassa ei mitään. Ajattelin odottaa viikonloppuun, mutta ihmetytti sen verran että testasin tänään digitestillä. Tuloksena oli 1-2 viikkoa raskaana. Eli tämä kierto on kuitenkin ollut ainakin viikon pitempi vielä kuin normaali. Oviksen haarukoin tuon testin ja muiden tietojen perusteella 13.-17. 7. välille. Eli la osuisi jonnekin huhtikuun alkupuolelle.
Nyt tietysti sitten alkoi heti mahassa olla kaikkia tuntemuksia. Normaalisti en näillä viikoilla olisi vielä testannutkaan, mutta ihmetytti tuo tuhruttelu sen verran...Nyt sitten vaan ihmettelemään, kun ei edellisestä ollut mitään vuotoja koko aikana.