Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtikuiset 2011**

10.07.2010 |

Aloitanpa reippaana meille maaliskuisista pudonneille uuden kuun, en ainakaan ollut näkevinäni kenenkään aloittaneen huhtikuisia vielä. Eipä kummempia auringon alla, ei edes ovistuntemuksia vaikka kiertopäivien mukaan olisi käsillä nyt. Minusta tuntuu kyllä etten raskaudukaan kovin helpolla, kaksi viimeistä kiertoa on ajallisesti osunut täysin nappiin eikä tulosta siltikään. Eli aivan hyvään aikaan ehkäisy pois jätettiin, vaikka nuorimmainen vasta tulee 8kk ikään, kai se vaisto sitten sanoi ettei kovin helppoa tästä raskautumisesta tule. Mutta tästä vain eteenpäin, voihan se elämä vielä yllättää:) Tässä vaiheessa kiertoa taas ihan positiivisin mielin, alkukierto sitten taas mieli maassa:/

Helene kp.12/24-28

Kommentit (273)

Vierailija
61/273 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet. :) Onnea mym-meli!!

Mitähän ihmettä saanen kysyä! Testasin ovistestillä ekan vahvan viivan lauantaina 10/26. Nyt niitä vahvoja viivoja on tullu tasasesti sunnuntaina, maanantaina ja tänään. Onko kellään mitään hajua, että kuinka monta päivää niitä tulee, ennen kuin se ovis sitten tapahtuu? Käsittääkseni ovis tapahtuu 24-48h positiivisen testin jälkeen ja viiva haalistuu/katoaa just ennen ovista/sen aikana...?

Kiertopäivien mukaan ovis ois ollu eilen, mutta testiviiva ovistestissä on edelleen vahva. Pläh. Tyhmää.

Anski- kp.13/26

Vierailija
62/273 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rohkenen tänne ekaa kertaa kirjoittaa, jos sais vähän mieltä kevennettyä. Toisen lapsen yritys aloitettiin tämän kuun alussa, ihana esikoinen nyt 1,5-vee. Lopetin pillerit kesäkuun viimenen päivä, ja oviksen bongasin tikun ja kipujen avulla viime torstaina, eli yllättäen ihan ajallaan (esikoisen kohdalla kesti 2kk)! Jos bongasin oviksen oikein ja oviksesta menkkoihin on se 2 viikkoa, niin nyt olis siis kp 20/29. Oli tarkotus odotella vaan, että tulee jos on tullakseen, mutta tää on vaan niin jännää!

Anski, mun ovulaation testaamisessa kävi viime viikolla ihan samanlailla! Keskiviikkona viivat olivat tasapaksut, ja mahaa kipristeli kovasti -> pupuilua! :D Torstaina alavatsakipu vaan paheni ja testasin huvikseni uudestaan, niin testitulos ihan sama! Perjantaina ei enää mitään oireita (testiä en tehnyt),joten ajattelin, että ehkä ovis oli sit to-pe välisenä yönä, eli sen 1,5 vrk ekasta ovisplussasta.

Nyt sitten jännittää, että riittääköhän ne ekan ovisplussapäivän touhuilut, kun se jäi kyläilyreissun takia ainoaksi yritykseksi... Esikoinen sai alkunsa heti kun kierto pillereiden jälkeen normalisoitui, joten en voi olla toivomatta nyt samaa, vaikka tiedän kyllä kuinka epätodennäköistä se olisi... Mutta kaippa tästä kuumeilustakin voi ottaa kaikki irti, pännii ne menkat sit kuitenkin joka tapauksessa!

Onnea Mymmeli ja muut plussanneet! Olisi kiva kuulla plussanneilta, minkälainen tärppikierto oli, ja missä vaiheessa peitot heiluivat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/273 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tietenkin onnittelut Mym-melille!!Hieno homma!!

Amalia-Joel, en ole tikuttanut ovista enää, kun olen tunnistanut sen limojen perusteella. Tästä kierrosta tosin limoja ei ole näkynyt, joten tarkoittaako se sitten oviksetonta kiertoa?!

Vilho, toi sun kiertojen lyhentyminen ei kuulosta huonolta ollenkaan! Eikös tollanen alle 30 kierto ole aika ihanteellinen. Olen joskus lukenut, että liian pitkissä kierroissa ei välttämättä tule ovista ollenkaan. Joten tsemppiä vaan sinnekin ja toivottavasti miehellä on hyviä simppoja;) T.Wilpuri kp13/27 yk3

Vierailija
64/273 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtis juttu Mym-meli :DDDD Ja muista se, että viiva son hailakkakin viiva eli suuret onnittelut ja nyt oikein paljon tarrasukkia mukaan teille.

Vierailija
65/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia oikein paljon kaikille onnitteluista, onnea tarvitaan jotta pikkuinen pysyy matkassa!

Tämä kiertohan oli viime kuun keskenmenon jälkeen ensimmäinen, eli minulla ei kerinnyt menkkoja tulla km:n jälk ollenkaan.. Ovulaatio tuntemuksia oli noin viikko keskenmenon vuodon loppumisesta. Tunnistin ovulaation ilman tikuttamista, sitä ei voi olla huomaamatta, niin kipeänä siihen aikaan yleensä olen + limat päälle. Olin ihan ihmeisäni että näinkö nopsaan kroppa sitten palautuikin tuosta.. Km ennen yritystäkin kerkesi olla reilut puoli vuotta takana, joten pettymys oli karmea.. Nyt täytyy vain uskoa siihen että kaikki menee loppuun asti.. Esikoisen raskaus aikakaan ei ole ollut helppo.

Se tässä hieman jännittää ja pelottaakin että miten käy.. Vaan ei auta ku pv kerrallaan elää.. :/ :) Mut lippu korkealla! Toivotaan että mahd. moni plussaa piakkoin :) Tsemppiä!

Vierailija
66/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mym-meli: Ihanaa!! Onnea tosi paljon!! :)

Vierailija
67/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää nyt ihan varsin sulta kysyä, että kuinka pitkään sua kesti vuoto edellisen km:n jälkeen? Ja oliko sulla kuinka pitkällä raskaus tuolloin? Sen takia kyselen, ko tosiaan itellä oli varmat raskausoireet ja sain parit haamut digitestillä, kunnes sitten vuoto alkoi, suunnilleen silloin, kun menkat oli noin kaks viikkoa myöhässä ja vuoto on nyt kestänyt 9. päivää.

Vierailija
68/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym-meli,ihana uutinen!

Täällä outoja tuntemuksia alavattalla.Joko viikonlopun mahd. ovis oli normaalia "kivuliaampi", tai sitte jotain muuta meneillään..ei kai vaan kysta,pyörii mielessä. Tosin viime kiertokin oli norm.pidempi ja nega oli testin tuloskin..Kyllä sitä vaan kropan vaihtelut huomaa herkästi, ihanaa olla nainen:) Viikonlopun pupuilut alkoi sattumaan sen verran munasarjoihin ja ma-ti alamahaa oudosti "poltteli"/turvotti ja täryherkkää fillaroidessa..tänään kuitenkin suht.ok. ja niiiin iso toivo,että kaikesta huolimatta parin vkon päästä se ihana tulos tulisi.. :)

Plussia !

69/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taas tarkkailee itseään ja mahdollisia oireita yms..on olevinaan "niin varma" että tärppikierto ollut/on:) Apteekin omalla ajattelin testata pe-aamuna, joskin mietin onko liian aikaista kuitenkin kun ovis oli luullakseni 13.7..mutta kokemusten mukaan tuo apteekin oma näyttää kyllä hyvissä ajoin jos raskaana eikä ainakaan koskaan ole mitään turhia viivoja läjäyttänyt ellei raskaana ole ollut. Noilla liuskatesteillähän oon haaleita haamuja saanut kahdessa viimeisessä kierrossa, eli en edes harkitse liuskojen ostamista. Ylihuomiseen suurin jännityksin:)

Helene kp.23/24-28

ps. PAH sille oletukselle ettei ole mielessä näin miehen lomailun aikana!!

Vierailija
70/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollu vilskettä sitten viime käynnin.. Oma aika on mennytkin lomaillessa ja mökkeillessä niin ei ole nettiinkään päässyt..

Mym-meli, onnea valtavasti plussasta!!! =)

Täälläkin eletään nyt jo aika jänniä hetkiä myös... Kp 26/28-29. Olin ensin ajatellut testin tekoa vasta viikonloppuna mikäli tätiä ei kuulu.. Mutta ollaan nyt huomenna lähdössä muutamaksi päiväksi reissuun ja ajattelin että testaisin huomen aamulla, onkohan liian aikaista??? Tässä kyllä ollut sellainen tunne et täti sieltä vielä tulee, mahaa niin nipistelly. Viime yönä heräsin todella kovaan alavatsakipuun ja olin aivan varma että nyt alkoi, mutta ei sitte kuitenkaan! Ja nyt sitten onkin taas herännyt toive, että josko olisikin oire jostain ihanasta tuloksesta... Jännittää!!!

Plussatuulta nyt kaikkialle!!! Taitaa meitä jännittäjiä jo olla muutamia matkassa! =)

Vierailija
71/273 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmaliaJoel: minun vuoto km:n jälk kesti suhteellisen vähän aikaa, taisi olla ohi n.6 pvssä ja oli todella runsasta mutta jos en olisi tehnyt niitä kahta hailakkaa testiä ja omannut voimakkaita raskaus oireita niin olisi voinut luulla normi kuukautis vuodoksi (hyytymiä tosin oli normaalia enempi :( ) Ja kuten neuvola lääkäri totesikin niin hyvin varhaiset km:t ovat todella yleisiä aina nainen ei edes tiedä olevansa raskaana!! Minä olin vkolla 5+1.. Olin edellisellä vkolla tenhyt testit.. Mutta eipä se silti meinaa etteikö suru olisi ollut suuri. Alussa tai ei mutta raskaana kuitenkin ja sitten kun yllättäen alkaakin vuoto vaikkei pitäisi niin shokkihan se on.. AmaliaJoel, mikä sinun tilanne tällä hetkellä on, joko sinun vuotosi loppui jo? Voisiko olla että on ollut tällainen varhainen km?

Vierailija
72/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin sitten ennen 5 ja en saanut unta kun mietin testin tekemistä! Ja niinpä sitten nousin sen tekemään ja... En oikein tiedä mitä ajatella. Haalean plussan testistä sain!!! =) En vaan uskalla vielä kovasti innostua... Kp 27/28-29 tänään. Miehenkin herätin kesken unien ja hänkin sanoi että näkee saman kuin minä! Mutta sovittiin että testaan vielä lähipäivinä uudestaan. Kuitenkin olen jo niin innoissani että joko nyt!! =) Ja silti yritän pitää pään kylmänä. Vasta yk 2 oli tämä kuitenkin.

Ja sitten mietin näitä oireita. Muutaman päivän on ollut hieman pahoinvointia, mutta kun ilmenee aina syömisen jälkeen! Mikä tuntuu oudolta. Tietääkö kukaan kenelläkään olleen vastaavaa? Itse yhdistäisin muihin vatsavaivoihin tälläisen, mutta kun olo muutoin hyvä. Ja sitten nämä vatsakivut. Kai voi olla ihan normaaliakin. Kun ei koskaan ennen kuukautisia ole tähän tapaan koskenut. Sellaista ihme jomotusta. Mutta huolehdin kuitenkin. Ja vielä lisäksi on rinnat niin kipeet ja turvoksissa ettei koskaan ennen! =D

Kylläpä tuli nyt omaa napaa taas, pahoittelut! =/ Pää hieman pyörällä... =D

Vierailija
73/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Janna :D Mahtis juttu!

Mym-meli: Mulla on takana keskenmeno v. 06 ja en muista, kauanko silloin tuli vuotoa, mutta silloin olinkin viikolla 12. Silloin vuoto oli jotain aivan järkyttävää! Ja nyt tilanne on, että vuotopäivä nro 10. menossa ja verta tulee melkoisesti! Ja vähän luulen, että on ollut nyt se varhainen km, koska raskausoireita oli päällä monenlaisia ja yhtäkkiä katosivat. Mutta tää on vaan elämää...asiat tapahtuu tietyn tarkoituksen takia.

Mutta nyt pakkaan tavaroita, ollaan menossa mummolaan viikonlopuksi.

Vierailija
74/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna83: Onnea onnea! mahtava homma!

Mym-meli: Onnea sinnekkin, tosi hienoa :)

Täällä itsellä vielä piinaava odotus jatkuu, sunnuntaina tai maanantaina tulee täti laskujen mukaan.. ja kun niin päätin, että tässä kierrossa en tee sitä testiä, jos menkat ei myöhässä.. ja kuinka kovasti se testi tuolla veskin kaapissa odottelee.. enkä usko edes, että viel mitään näkyiskään.. hui..

Vierailija
75/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Janna!! Tosi paljon onnea!:)

Shellie: täällä pitäs piinailla vielä pari päivää pidempään ku siun, mutta kyllä tuntuu tuskalta. Pien sulle kovasti peukkuja pystyssä!! Ite sain töistä muutaman testin ja ne tosiaan polttelee tuolla kaapissa, ois niin kiva kokeilla, mut eihän siinä viel mitään vois näkyä.

Mullakin kyllä sellanen olo ettei varmaan oo tärpänny.. Mulla puhkes hiivatulehdus ja hoidon jouduin eilen illalla aloittamaan, sit vielä maha ollu sekasi pari päivää.. Mutta ei mitään sellasta mikä vois etes pikkusen ennustaa et masuasukki matkassa ois.. Tällä hetkellä siis 26/31, vielä 5 piinaavaa päivää!

Vierailija
76/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein paljon onnea mym-meli, tarrasukkia erityisen paljon! Onnitttelut myös Jannalle, ei siihen apteekin testiin tule yhtään mitään jos et raskaana ole! (tiedetään... :o/)

Alotin oviksen tikuttamisen nyt jo hyvissä ajoin eilen kp11 koska kierrot on siis ollu 28-29 ja nyt viimeksi yhtäkkiä 38, joten haluan seurata nyt missä mennään. Aivan hailakkaa eli negaa on vielä näyttänyt. Toisaalta ihan hyvä, sillä mies on poissa sunnuntaihin asti.

Vilho: ei tuo sun tilanne ihan mahdottomalta kuulosta, jos ovisplussaa edeltävänä päivänä tuli pupuiltua. :o) Simpathan saattaa kuitenkin elää sen 3 vrk... Siihen en valitettavasti osaa sanoa sit kyllä mitään mihin aikaan munasolun irtoaminen ajoittuu tuon hymynaaman saamisen kanssa, etenkin kun et tiedä olisiko hymynaamaa näyttänyt myös edellisenä päivänä. No pidetään peukkuja etta osuu tärppi kohdalleen!

Voi kun löytyis se ovis, niin pääisis sitten taas hulluna piinaileman ja kuulostelemaan itseään... (niin hanurista kun se onkin, sitä kaipaa jo niin tässä kierron alkupuolella!) ;o)

Tsemppiä kaikille jotka jo pääsette testailemaan ja paljon plussatuulia kaikille!

ponityttö kp12/28-38 yk5

Vierailija
77/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jannalle! :)

Meillä siis vasta yk 1 menossa. Jännittää tosi kovin vaikka miehen kanssa oli puhetta että ei mitään sen kummemmin yritetä, tulee jos on tullakseen, vaikee kuitenkin olla jännäämättä.

Mulla oli kierto joskus ennen pillereitä tosi pitkä ja epäsäännöllinen, nyt sitte jännätään sitäkin olisko se siitä muuttunu säännöllisemmäks. Ainakin vaikutti siltä et ovis olis osunut sinne paikkeille, että kierto olis 28. Toivotaan näin, sillä peitotkin heilu just pari päivää ennen tätä :)

Muuten kyllä jäänyt vähän vähemmälle kun mies painaa töissä ja omalla raksalla niin pitkää päivää ettei jaksa muuta kuin nukkua illalla.

Mutta jos kierto olis nyt se 28 niin menkkojen pitäis alkaa ma 2.8. Testin aattelin tehdä varmuuden vuoksi jo la 31.7 jos mitään ei ole siihen mennessä alkanut, sillä sillon on meijän hääpäivä...olis aika ihanaa jos näyttäis sillon plussaa, mut enpä nostattele mitään suuria toiveita sen varaan... JaSu kp 18/28? yk1

Vierailija
78/273 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea jannalle ja mymmelille. Jospa itsekin pääsisin teidän joukkoon viimeistään syksyllä.

Tähän väliin taas omaa napaa. Itsellä on menossa kierto päivä 31/34 joten piti olla tänään hätä housu ja hakea apteekista sellainen varhainen raskaustesti. Negaa se näytti, mutta ei voi olla yllättynyt kun ovis tais mennä ohi tällä kierolla.

Olen ainakin itse huomannut että näin loppu kierrosta sitä aika kuluu matelemalla. Vaikka päätin olla ajattelematta koko asiaa niin silti koko ajan on mielessä. Löytyy taas mitä ihmeellisimpää vaivaa. Löytyykö muita saman havainnon tehneitä?

Luin jostain tuossa päivällä kaikki hedelmöittymiseen vaikuttavat tekijät ja tuli kyllä sellainen olo että ihme on jos ylipäätä tulee raskaaksi. Mahdollisuudet kun on noin 20-25% jokaisella kierrolla, jos on kaikki muut puitteet kunnossa. Itseltä kun löytyy noita hedelmällisyyttä laskeviatekiöitä ainakin tuo yli 30 päivän kierto, ylipainoa, antihistamiinilääkitys, ja juon vielä jukoliste kahviakin. Pitäisi varmaan aloittaa kunnon kohennus tai sitten pitää lopettaa noiden julkaisuiden lukeminen.:)

Tämä nettipalsta on ainakin mun pelastus kun täällä voi käydä kirjoittelemassa omia juttuja. Minun kaverit kun ei täällä outernet elämässä tiedä että vauvaa yritetään. Olen sen verran taikauskoinen etten ole kertonut edellisistä raskauksistakaan kun vasta sitten kun ollaan ekassa ultrassa käyty ja sydän äänet kuultu.

Vaan nyt tämä mamma lähtee sulkemaan parvekkeen oven ja ikkunat kun ulkona alkoi kunnon ukkosmysky. Nukkumaankin pitäisi rueta niin huomenna jaksaa lähteä lasten kanssa lelukauppaan ja mansikan ostoon.

Vierailija
79/273 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä painajainen! Näin unta, et menkat alko jo yli viikkoo aikasemmi ku oli tarkotus ja neki oli ihan ihmeelliset... Heräsin siihen, kun itkin ihan hysteerisesti. :D

Onnea molemmille plussa-mammoille! :) Hieno juttu...

Vielä ku jaksais odottaa ensimäiseen päivään saakka, niin näkee et tuleeko täti käymään vai noup. :s Tosiaan mama4/81 nää loppupäivät menee ihan älyttömän hitaasti ja vielä kun alkaa loma tänään ni rupee miettii kaht kauheemmin, kun töissä sentää oli välillä muuta ajateltavaa. :)

Mutta eiköhän sitä jaksa, tsemppiä!!

Vierailija
80/273 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea jannalle!! Ihana juttu :D

Täällähän on ihan tosi monta piinapäivillä! Toivon kovasti ja hengessä mukana jännitän teidän kanssa että tärppi tulisi! :)

AmaliaJoel.. Olen pahoillani jos nyt on käynyt niin että sulle tuli varhainen km.. Niinhän se taitaa olla että ei me itse tätä elämää viime kädessä pystytä ohjaamaan. Kai niillä km:lla on tarkoituksensa sitten vaikka pahalle tuntuukin :(

Shellie: elähän nyt.. saattoi hyvinkin onnistaa, jospa ne simpat oli niin sitkeitä että sinnittelivät elossa :)