**Huhtikuiset 2011**
Aloitanpa reippaana meille maaliskuisista pudonneille uuden kuun, en ainakaan ollut näkevinäni kenenkään aloittaneen huhtikuisia vielä. Eipä kummempia auringon alla, ei edes ovistuntemuksia vaikka kiertopäivien mukaan olisi käsillä nyt. Minusta tuntuu kyllä etten raskaudukaan kovin helpolla, kaksi viimeistä kiertoa on ajallisesti osunut täysin nappiin eikä tulosta siltikään. Eli aivan hyvään aikaan ehkäisy pois jätettiin, vaikka nuorimmainen vasta tulee 8kk ikään, kai se vaisto sitten sanoi ettei kovin helppoa tästä raskautumisesta tule. Mutta tästä vain eteenpäin, voihan se elämä vielä yllättää:) Tässä vaiheessa kiertoa taas ihan positiivisin mielin, alkukierto sitten taas mieli maassa:/
Helene kp.12/24-28
Kommentit (273)
Hello ladies,
Ponityttö, onnea ovisplussasta (tai siis toteamisesta)! peukut pystyyn ;)
Jasmiin, minulla oli yasminien lopettamisen jälkeen yksi tiputtelu (varmaan 20pv tiputti)-megakierto (50), jonka lopuksi kyllä tuli sitten ovis ja normimenkat. Tiputtelu johtui minulla siitä, että kohtu ei pysy kasassa vielä sitä vaadittavaa aikaa ja toisaalta niukka vuoto pillereiden lopettamisen jälkeen sitä että kohdun limakalvo ei ole vielä tarpeeksi paksu. Lekuri sanoi minulle heti pillereiden lopettamisen jälkeen, että 3-4 kk ongelmien jälkeen kannattaa jo mennä pyytämään kierron normalisoimiseksi lääkkeet. Onnneksi ei ole tarvinnut - ainakaan vielä (6 kk lopettamisesta). Mutta ymmärrän pointtisi, minäkään en haluaisi tumpata kehoon enää mitään ylimääräistä 12v. pillerikyllästyksen jälkeen. Tsemppiä teille!
Ommoo nappoo: kuten tuolla aikaisemmin ja toisessa ketjussa kirjoittelin, mä oon se torvi joka testailee ovista loppukierrosta jo testatun normioviksen jälkeen. Nyt kp 24 (dpo alunperin ehkä 10...) ja testitoope vauhdissa taas, tein uuden ovistestin ja hymynaamaa näyttää. Viiva, joka näkyy kun ottaa tikun pois kojeesta oli paljon vahvempi kuin aikaisemmin... iso kysymysmerkki. (Beib, tsekkaa toinen ketju mietteistämme, mutta tiedäthän että viivaovistestilla testiviivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi)
Oireita ei hirveesti, mutta pitkän litanian voisin ladella tulemaan. Ellei pelko olisi että pideätte mua hulluna ;). Varmaa on, että tässä kierrossa tiputaan korkealta ja kovaa, ellei ole tärppi.
Aurinkoa silti ja plusplustuulia ;)
Vilho (kp 24/28?, yk 5)
Onnea tasapuolisesti kaikille plussanneille, joita olikin jo runsaasti.
Plussaa kovasti toivoisin myös tänne, ehkä ensin ovisplussaa ja sitten sitä toista tai ainakin sitä toista ; )
Aloitin varovaisesti oviksen testailun tänään, mutta vielä näytti ainakin negaa. Virallisesti testailut pitäis vissiin ajoittaa huomiselle, joten positiivisin mielin yritetään mennä eteenpäin. Mulla vielä paljon paljon odottelua yritystä ja odottelua edessä..
Huomenna ollaan lähdössä miehen kanssa reissuun, mutta mikäs sen mukavampaa kun heilutella peittoa välillä hotellihuoneessa..
Tulipa taas varmaan vähän liikaa itsestä :(
Vilholle täällä iso peukku pystyssä!!
Tupuna (kp 14/29-31 yk2)
Rekisteröidyin juuri tänne, joten päätimpä tänne samantien liittyä :)
Ehkäisy jätetty pois jo joskus helmikuussa. Ei olla varsinaisesti yrittämällä yritetty, mutta päätettiin, että saa tulla jos on tullakseen. Mitä pitemmälle on tultu, sitä enemmän toivon plussaa!
Nyt on kp 28/29-31 ja tuntemukset hyvin kummallisia. Rinnat on aristanu, alavatsassa paineen tunnetta, tänään on alkanu vihlovaa kipua molemmilla puolilla vatsaa. Hiukset ja naama on viimeset pari viikkoo rasvottunu paljon nopeemmin ku ennen. Toivon, toivon, toivon
Tervetuloa pippuriselle jännääjien joukkoon. Nyt on varmaa vika kerta pieneen aikaan kun ehdin laittaa tänne kuulumisia. Seuraavan kerran jatketaan sitten joko toukokuisissa tai (toivottavasti) plussanneiden puolella :)
Nyt on edessä siis ensin häät ja sitten häämatka, eli toivottavasti saa ajatukset ainakin hetkeksi muualle. Kierron pituudesta kun ei ole vielä varmaa tietoa, niin la-aamulla teen testin varmuuden vuoksi, niin tietää sitten voiko sitä skumppaa juoda omien häiden kunniaksi vai haetaanko alkosta alkoholitonta :) Katsotaan sitten miten käy!?
Tsemppiä kaikille piinapäiväläisille ja muillekin!
Tässä taas paljon omaa napaa mutta antakaa anteeksi ;) JaSu kp25/28? yk1
Tervetuloa Pippurinen, toivottavasti oireet käyvät toteen ja tärppi tulee. Jasu84, peukut pystyssä testiä varten. Onnea häihin ;).
ON:eipä uutta. Tissit ovat yhtäkkiä oireettomat ja se surettaa. Vain vatsassa muljahtelee ja painaa. Mies on tartuttanut (ainakin yrittänyt) viilipyttymäisyytensä minuun, yritän kituutta testaamista ainakin ensi viikon lopulle jos täti ei kaarra kylään. Menkkoja odottelen tiistaille (siis jos ovis oli oikeasti siellä kp 14 tienoilla).
Oikein aurinkoista viikonloppua! Tulkaahan testaajat kertomaan uutisia sitten heti!
T. Vilho, kp25/28? Testitoope joka ei koske testeihin, ei koske, ei koske, ei koske....;)
muoks* Heleneä huhuilen... mikä tilanne? Toivottavasti selkiintynyt ja +? :)
Tervetuloa uudet =)
Täällä tosiaan elellään jänniä päiviä, ku monet pääsevät kohta testailemaan.. jännää tosiaan.
Täällä vähän huonovointisuutta ja äsken sumeni silmissä. Rinnat arat, muuten ei muita oireita. Vaikea nyt oikein ennustaa enteileekö menkkoja vai ei. Maanantaina itse testailen, jos ei nyt tätiä kuulu ennen sitä.
Solina kp28/26-29
Huh, olipa tullut paljon viestejä!
Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut niille joille täti on jo tullut kylään.
Meillä on lomailtu nyt kolmisen viikkoa, vielä olisi viikko jäljellä ja sinä aikana pitäisi selkiintyä tämän kierron tuloskin.
Oireita ei ole juurikaan ollut, mutta kuvittelen rintojeni jotenkin suurentuneen. Nykyiset sporttiliivit tuntuvat riittämättömiltä juoksulenkillä, moista ongelmaa ei ole ennen ollut.
Plussatuulia kuumeilijoille!
HennaN kp 26/25-33, yk 3
En ole varsinaisesti kuumeilija..
Lapsia on jo 4 siunaantunut ja lapsiluvun piti olla täysi ;)
Mutta, mutta ehkäisy petti ja tässä ollaan. Lapsi on tervetullut, jos on tullakseen.
Jännittää ihan hirveesti, käy sitten kumminpäin vaan. Molemmat hyviä asioita.
Toisaalta nyt on helppoa odotella, kun ei ole toiveita suuntaan eikä toiseen. No ehkä kuitenki pikkasen enemmän toivon niitä menkkoja tulevaksi kuitenkin.
Tässä on tätä puuhaa kotona ihan riittämiin, vanhin alottaa tokaluokan ja nuorin on 1v8kk.
Mulla kp 28/29-31.
Meinaan rauhassa odotella menkkoja ja viikon päästä vasta testata jos tarvetta.
Pikkasen kuitenkin hirvittää, tuttuja oireita on.. vatsaa vihlasee jos nopeesti nousee tai kääntyy, maha on ihan sekasi ollu pari päivää..rinnat on pikkasen arat.. ja välillä on pahaa oloakin.
No katotaan =) toivottavasti mua vedetään höplästä oikein kunnolla ;D
Teille muille toivon totisesti paljon plussia ja plussanneille onnellista odotusta.
Täällä vähän mieli on maassa, kun olen melko vakuuttunut siitä, että menkat alkaa tiistaina;( Nyt on miehen lomakin ohi, joten tulevien oviksien hyödyntäminen vaikeutuu huomattavasti. Lisäksi koko viikko on mennyt sisällä kuumeista lasta hoitaessa...tosi sitkeä virus oli kyseessä!
Meitä on taas monta piinailijaa samoilla päivillä, tsemppiä kaikille! Oletko Vilho tosissasi, että pystyt jättämään testaamiseen loppuviikolle?!?;) Mä niin toivon, että pääsisin torstaina testaamaan...
T.Wilpuri kp24/27
On kyllä kaikilla jännät päivät tiedossa. :s :)
Itselläni pitäisi huomenna sunnuntaina alkaa menkat mutta hätäsenä testasin jo tänään ja negatiivista se näytti. Onko enää mitään mahdollisuutta että plussa tulis tässä kierrossa? :o
Tosin vasta toinen yritys, niin ihme olis ollu jos heti olis tärpänny. Harmittaa silti.
Tsemppiä muille!! :)
Menkkoja ei näy ei kuulu vielä, mutta äsken tein negatiivisen testin :(
Oiskohan se tosissaan mahollista vielä saada se positiivinen??
Helene: pahoittelut täältä ja plussatuulia seuraavaan kiertoon.
Pippurinen: Voipi olla, että saat vielä plussan. Testaa muutaman päivän kuluttua uudestaan.
Ja omaa napaa: tätiä ei vielä ole kuullut. Viime kierrossa täti tuli kylään juuri kp30 (eli muutaman päivän kierto piteni). Saas nähdä piteneekö kierto taas vai pääsiskö vihdoin plussaamaan. Mitään oireita ei edelleenkään mihinkään suuntaan... voi tätä odotusta.
Solina kp30/26-29
Kiitos tsempistä tänne suuntaan :)
Ja hurjasti tsemppiä sulle! Toivotaan että saisit tehdä positiivisen testin :)
Heti onnittelut plussanneille! Ihan tarkkaan en nyt muista keitä onnisti, ketju oli kasvanut jo niin pitkäksi! Ja kiva kun Helene jaksaa väsätä toukokuullekin ketjun. Sinne varmaan minäkin :(
Mullakin pitäis ti alkaa menkat ja hyvin todennäköistä että näin käy. Ovis hyödynnettiin kyllä satasella ja yhtään tärppipäivää ei kyllä väliin jäänyt... mutta. Ei mitään oireita. Ei väsytä, ei arista tissejä, ei muutoksia ruokahalussa tms, ei nippailuja. Ingenting. Toki silti kovasti plussaa tahtoisin! Eli jos ke mennessä ei täti oo tullu, ajattelin testata. Pidetään toisillemme peukkuja :) Täällä tais olla useampi joilla tuo tiistai ois se kriittinen päivä.. Jännää.
Katmandoo yk 6, kp28/ 30-32
Mulla tuli eilen ihan pikkusen rusehtavan-kellertävää vuotoa paperiin ja en sen kummemmin sitä miettinyt. Limakalvot ollut kuivat, kun oli tuossa hiivaa, joten ajattelin johtuvan siitä. No nyt taas tullut ihan vähän rusehtavaa limasta vuotoa. Ihan vaan paperiin. Tosi outoa. Ikinä ei ole menkat noin mulla alkaneet tai heti melkein on alkanut tulvimaan. Mitähän tää nyt sitten enteilis..?
Ja tosiaan tuo hiivakin ihmetyttää. Mulla ollut joskus monta monta vuotta sitten yhden kerran hiiva ja nyt tuli muutama päivä oviksen jälkeen...
Solina kp30/26-29
Pakko vastata kun kuulostaa tällä hetkellä tutulta..
Itselläni tuli eilen ruskehtavaa tuhrua paperiin, todella vähän. Tänään on tullu myös, vaan menkkoja ei näy.
Tuohon hiivaan en osaa ottaa kantaa.. mutta raskaus on mahdollinen =)
Ja sitten kokemukseen neljännen alkuajoilta: Kun menkkojen piti alkaa, harmikseni alkoi (mun luulemat) menkat.. Sunnuntaina alkoi juuri näin miten nytkin ja ajattelin et se siitä sitten.
Tiistainakin vielä tuli pyyhittäessä tuhrua. Torstaina oli tuhrukin loppunut ja lauantaina päätin tehdä sitten testin ja se oli +
Ei paljoa neuvoja tullu, mutta omakohtainen kokemus tuhrusta ja +testistä. Eli hyvältä näyttää!
Terveisin Piik
Heippa
Pahoittelut toukokuisiin tippuneille... taidan itsekin liittyä... Mieli maassa. Tein eilen testin (hätähousu kuinkas muutenkaan...) kp 27, toisesta, vain pari tuntia vanhasta aamupissasta (tyhmäminä) - ei raskaana.
Sunnuntaipäivä sitten pipariksi alakulossa. En tiedä mitä kropassa tapahtuu, ovistestissa hymynaama- viimeksi perjantaina (onneksi testit on nyt loppu). Vatsaa nippaili eilenkin, tänään aamulla kipeä ja painetta vatsassa, voinko yrittää ovuloida näin kauan - kaksi kolme viikkoa... Muita oireita ei ole - tissit on kuin tyhjät ilmpallot. Turvonnut olo- huono, epäonnistunut olo. Mutta näillä mennään, vuoto alkaa huomenna tai sitten ei vielä pitkään aikaan - en oikeasti tiedä yhtään. Taidan taustailla vähän ja mennä lekurille jos aihetta on. Loma lähestyy, josko rentouttaisi tätäkin touhua.
Oikein oikein paljon onnea testiin Wilpuri ja Katmandoo ja muut jännääjät (sori en muista ketä kaikkia..)
Vilho kp 28/28?
Kiitos vastauksestasi!
Olen itsekin miettinyt lääkäriin menoa ja terolutien kyselemistä, mutta jotenkin tuntuu etten halua kroppaani enää mitään hormoonia... Haluaisin vain luonnolliset kuukautiset... Ajattelin nyt sitten vielä odottaa, josko tämän jälkeen kierto ja vuoto olis normaali. Pillereiden lopetuksesta tulee nyt 8kk ja jos ei ensi vuoden alkuun mennessä ole tärpännyt niin sitten mennään tutkituttaan itsemme, että missä vika. Toivottavasti ei tarvitse mennä!! Nyt vielä kaikki on luultavasti omasta epäsäännöllisestä kierrosta kiinni.
Toivottavasti meillä molemmilla kierto tasaantuu ja normalisoituu pian! Ja sitten vain plussaamaan :) Tsemppiä teillekin!
Nyt pitää taas mennä... kuulemisiin!
-jasmiin kp10/33?