Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovia saa pilkata mutta hirveä haloo syntyy jos homoseksuaalisuuden sanotaan olevan syntiä?

Vierailija
10.07.2010 |

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kun annatte miehillenne suu/peppuseksiä. Miehenne voi vahingossa muistella työpäivän askareita ja mahdollisesti epähuomiossa miehekästä pomoaan ja tätäen vahingossa erehtyä sekinnin tai sadasosan homostunttiin.

Eli korvaatte tämän ajan miehenne miehekkään pomon vartaloa, samalla kun hän otsa hiessä, lihavat posket punaisena pumppaa teitä sydänkohtauksen partaalla.

Muistakaa tämä vaara! Eli kontrolloikaa miestenne ajatuksia!

Vierailija
62/68 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus kuten esimerkiksi vasenkätisyys tai ruskeasilmäisyys. Oikeus avioliittoon rakastamansa (aikuisen) ihmisen kanssa pitää olla kaikilla meidän yhteiskunnassamme. Ei se ole keneltäkään pois, jos seksuaalivähemmistötkin saavat samat ihmisoikeudet kuin valtaväestö. Se ei vaikuta mitenkään kenenkään muun avioliittoon.

Yhteiskunnassa kaikkia pitää kohdella yhdenvertaisesti ja lakeja säädettäessä tulee ottaa huomioon uudet tutkimustulokset ja modernit käsitykset.

Uskonnot ovat eri asioita. Kirkon ei tarvitse vihkiä yhtään homoparia, jos se ei halua. Kirkon ei tarvitse muuttaa mitään perinteisiä käytäntöjään, jos se ei halua. On kuitenkin erittäin kyseenalaista, että kristityt yrittävät käyttää valtaansa siihen, että yhteiskunta ei antaisi ihmisoikeuksia vähemmistöille. Synti on uskonnollinen käsite. Yhteiskunnassa oikea ja väärä määritellään uudempien moraalikäsitysten mukaan.

Suomessa vallitsee uskonnonvapaus. Uskovilla on oikeus uskoonsa. Ketään ei pidä pilkata. Sen sijaan uskontoja ja jumalia pitää voida tarkastella kriittisesti. Niillä ei voi olla sen kummempaa asemaa kuin muillakaan aatteilla tai liikkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat saavat itse elää Raamatun ohjeiden mukaan! Koko yhteiskuntaa ei kuitenkaan voi vaatia noudattamaan niitä! Itse en ainakaan ole epäpuhdas ja saastainen esim. kuukautisten aikana.

""Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka. [---] Ja jos mies makaa naisen kanssa hänen kuukautistilansa aikana, naisen veri tekee myös miehen epäpuhtaaksi seitsemän päivän ajaksi, ja jokainen vuode, jolla mies sinä aikana makaa, tulee epäpuhtaaksi."

Jos naisella oli normaalin kuukautisvuodon yli jatkuvaa verenvuotoa, hän oli epäpuhdas vuodon ajan ja seitsemän päivää sen jälkeen. Jos nainen parani vuodostaan, hän oli epäpuhdas vielä seuraavat seitsemän päivää. Jokainen, joka oli koskenut kuukautisvuodon aikana naisen vuoteeseen tai hänen käyttämäänsä istuimeen, tuli saastaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi pestyään vaatteensa ja peseydyttyään vedellä.

Naisen kohdalla peseytymisestä ja vaatteiden pesemisestä vedellä ei ole annettu erillistä ohjetta. Sen sijaan heidän oli vietävä kahdeksantena päivänä vuodon lakkaamisesta kaksi kyyhkystä papeille, joiden oli uhrattava ne Herran edessä vuodosta aiheutuvan epäpuhtauden sovitusmenoina."

Vierailija
64/68 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki VIERAILIJA kirjoitti tällä palstalla:

Seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, ihan kuin vasenkätisyys tai ihon ja silmien väri. Synnynnäinen ominaisuus ei voi olla synti, koska ihminen ei sitä valitse.

Lukemattomissa tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että poikkeava seksuaalinen suuntautuminen (homous ja lesbous) nimenomaan EI OLE synnynnäistä, vaan itse valittu elämäntapa. Sen voi joko valita tietoisesti tai siihen voi ikään kuin huomaamattaan liukua.

Homous johtuu hallitsevan äidin ja heikon isän vaikutuksesta. Sen puhkeamista homoseksuaalisiksi teoiksi asti edesauttavat lapsuudessa tapahtunut insesti tai homoseksuaalinen vietteleminen. Myös nykyinen erittäin homomyönteinen julkisuus vaikuttaa tähän suuntaan.

Itse olen kokenut omassa elämässäni monikymmenvuotisen homovaiheen, joka johtui juuri edellä mainittujen tekijöiden yhteisvaikutuksesta lapsuudessani. Olen 60-vuotias mies. Nykyisin olen hylännyt homouteni ja olen naimisissa (siis naisen kanssa :).

Toisin sanoen: vasenkätisyyttään ei voi vaihtaa muuksi, homoutensa kyllä voi. Se on sitten ihan eri asia, mikäli EI HALUA tewhdä niin. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä synnynnäisyyden kanssa, vaan kyseessä on tällöin ihmisen oma himo, jota hän vain tietoisesti (tai yleensä tiedostamattaan) haluaa toteuttaa.

Vierailija
65/68 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat saavat itse elää Raamatun ohjeiden mukaan! Koko yhteiskuntaa ei kuitenkaan voi vaatia noudattamaan niitä! Itse en ainakaan ole epäpuhdas ja saastainen esim. kuukautisten aikana.

""Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka. [---] Ja jos mies makaa naisen kanssa hänen kuukautistilansa aikana, naisen veri tekee myös miehen epäpuhtaaksi seitsemän päivän ajaksi, ja jokainen vuode, jolla mies sinä aikana makaa, tulee epäpuhtaaksi."

Jos naisella oli normaalin kuukautisvuodon yli jatkuvaa verenvuotoa, hän oli epäpuhdas vuodon ajan ja seitsemän päivää sen jälkeen. Jos nainen parani vuodostaan, hän oli epäpuhdas vielä seuraavat seitsemän päivää. Jokainen, joka oli koskenut kuukautisvuodon aikana naisen vuoteeseen tai hänen käyttämäänsä istuimeen, tuli saastaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi pestyään vaatteensa ja peseydyttyään vedellä.

Naisen kohdalla peseytymisestä ja vaatteiden pesemisestä vedellä ei ole annettu erillistä ohjetta. Sen sijaan heidän oli vietävä kahdeksantena päivänä vuodon lakkaamisesta kaksi kyyhkystä papeille, joiden oli uhrattava ne Herran edessä vuodosta aiheutuvan epäpuhtauden sovitusmenoina."

Vierailija
66/68 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/68 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/3Moos.15.html

19 "Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka. 20 Kaikki, minkä päällä nainen kuukautistilansa aikana makaa tai istuu, tulee epäpuhtaaksi.

21 Jokainen, joka koskettaa hänen makuusijaansa, pesköön vaatteensa ja peseytyköön; hän on epäpuhdas iltaan saakka. 22 Jokainen, joka koskettaa mitä tahansa minkä päällä nainen on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön; hän on epäpuhdas iltaan saakka.

23 Myös se, joka koskettaa jotakin hänen makuusijallaan tai istuimellaan olevaa esinettä, on epäpuhdas iltaan saakka. 24 Jos mies makaa naisen kanssa hänen kuukautistilansa aikana, naisen veri tekee myös miehen epäpuhtaaksi seitsemän päivän ajaksi, ja jokainen vuode, jolla mies sinä aikana makaa, tulee epäpuhtaaksi.

25 "Jos naisella on muulloin kuin kuukautistensa aikana verenvuotoa usean päivän ajan tai jos hänen vuotonsa jatkuu yli kuukautisajan, hän on sinä aikana epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautistilassaan, 26 ja siksi jokainen makuusija, jolla hän vuotonsa aikana makaa, samoin kuin kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee epäpuhtaaksi samalla tavoin kuin kuukautistilan aikana.

27 Jokainen, joka koskettaa niitä, tulee epäpuhtaaksi. Hän pesköön vaatteensa, peseytyköön vedellä ja olkoon epäpuhdas iltaan saakka. 28 Jos nainen paranee vuodostaan, hän laskekoon paranemisestaan seitsemän päivää; sen jälkeen hän on puhdas.

29 Kahdeksantena päivänä hän hankkikoon kaksi metsäkyyhkyä tai kaksi muuta kyyhkystä ja vieköön ne papille pyhäkköteltan oven luo. 30 Pappi uhratkoon hänen puolestaan toisen syntiuhrina ja toisen polttouhrina ja toimittakoon näin vuodosta aiheutuvan epäpuhtauden sovitusmenot Herran edessä.

31 "Teroittakaa israelilaisten mieliin, että heidän on varottava epäpuhtautta, sillä jos he epäpuhtaudellaan saastuttavat minun pyhäkköni, joka on heidän keskellään, heidän on kuoltava."

Vierailija
68/68 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Raamatun säädösten mukaan elettäisiin. Saisiko nainen käydä töissäkään kuukautisten aikana?

Homoseksuaalisuuden (jonka tiedetään olevan synnynnäinen ominaisuus!) tuomitseminen ja ihmisoikeuksien riistäminen seksuaalivähemmistöiltä Raamatun perusteella on yksinkertaisesti typerää ja väärin. Sellaiset mielipiteet kannattaa pitää omana tietonaan tai ainakin uskonyhteisön sisällä. Valtio ei voi toimia vanhentuneiden moraalikäsitysten mukaan, vaikka se olisikin joidenkin uskovien mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän