Miksi uskovia saa pilkata mutta hirveä haloo syntyy jos homoseksuaalisuuden sanotaan olevan syntiä?
Kommentit (68)
Keskiluokkainen nainen määrittelee Suomessa nykyisin kaiken hyväksyttävän käytöksen seksuaalisuudesta perherakenteisiin.
oikein mukaviin uskoviin, joita oma elämänkatsomukseni ei häiritse pätkääkään. Muutaman kanssa joskus kiistelläänkin asioista, mutta hyvässä ja kiintoisassa hengessä =)
Ainoa siis mitä en allekirjoita, on se, etteikö muka uskovat osaa nimitellä ja käyttäytyä asiattomasti muun elämänkatsomuksen omaavia kohtaan. Kyllä osaavat. Ihan siinä missä muutkin.
mutta nämä valitettavasti pyrkivät usein omaan arvomaailmaansa nojaten rajoittamaan toisten mahdollisuutta elää onnellisena muita loukkaamatta eli esim. homojen oikeutta solmia avioliitto tai adoptoida. Nämä ovat perustavaa laatua olevia parannuksia jotka vaikuttavat jokapäiväiseen elämään eikä niitä pidä kieltää sillä perusteella että jollakin tulee niistä paha mieli tai hänen arvojaan muka halvennetaan. Miksi jonkun arvot muka olisivat tärkeämpiä kuin toisten oikeus onnelliseen arkeen?
ainoita, jotka noista kaasuiskuista olivat tyytyväisiä.
Heidän mielestään vähemmistö ei saa pyrkiä tasa-arvoisuuteen enemmistön kanssa.
Suomessa kristytyille on tullut muualta kuin Raamatusta ihmisyyteen liittyviä oikeuksia, mm. naisten asema parantunut avioliitossa (ei ole juridisesti enää miehen alamainen), meillä on uskonnon vapaus jne. Meillä ei vainota kristittyjä, mutta jotkut kristityt haluavat vainota homoja.
Vaikka homot voisivat mennä naimisiin niin se ei muuta uskovan avioliittoa tai estä uskovia menemästä naimisiin.
kuin muissakin asioissa - kusipäistä ei pidetä ja kun on saatu tarpeekseen, pilkkaaminen rupeaa tuntumaan varteenotettavalta vaihtoehdolta, vaikka muuten olisikin sitä mieltä ettei muita saa pilkata. Uskis voi käyttää kaikki tilaisuudet informoidakseen homoja ja lesboja näiden syntisyydestä ja helvettiin menosta, mutta ei sitten kannata itkeä jos ei ole yhteiskunnan suosituin jäsen sen jälkeen.
Raamatun neuvo tehdä toisille niin kuin haluaisi tehtävän itselleen on ihan pätevä niillekin, jotka ko. kirjalla mielellään heittelisivät vesilintuja.
Raamattu ei suoranaisesti sano homoutta synniksi. Synnit on lueteltu 10 käskyssä, homoutta ei nimetä niissä.
Se joka teistä väittää homoilua synniksi korottaa itsensä Jumalan asemaan ja se totisesti kärvenee helvetissä omien lastensa edessä esimerkkinä väärästä teosta.
Kenenkään ei pidä ottaman Jumalan asemaa, vain Jumala tuomitsee.
Miksi uskovat eivät pilkkaa vammaisia, siihenkin löytyy Raamatusta monta kohtaa uskon tueksi?
Kohuja ja haloota syntyy useimmin sen mukaan miten 2 ulotteinen media halua niitä julkisesti syntyvän. Uskovat usein jostain syystä eivät vastaa heihin kohdistuvaan kritiikkiin tai 2-D mediat sensuroivat niitä. Omasta mielestäni terroristi isku Gay Pride paraatiin kyllä teki kerralla moninkertaisesti typerämmäksi lyödä raamatulla päähän KETÄ TAHANSA. Itse pidän kaikenlaisia uskontoja erittäin hyvinä ja uusien kehittämisen. Hyväksyn niin Wicca kuin jopa Scientologian olemassaolon. Herätkää! Elätte 2-D Matrix unimaailmassa! (Kai Wallin (TODELLISUUSMEDIA)
Mielestäni Raamatussa suhtaudutaan kielteisesti kaikenlaiseen avioliiton ulkopuoliseen kuherteluun ja jopa väärät ajatukset. Myös heterojen. Siksi olen aina suhtautunut Raamatun (joidenkin) kohtien olevan tieteellis evolutiivisesti sellaisia että liika niiden mukaan eläminen on haitallista dioversiteetin kannalta tällä planeetalla. Homoseksuaalisuudella on selkeä myönteinen balanssoiva vaikutus ekosysteemissä. Luonto hoitaa asiat aina loppupeleissä. Liika väestönkasvu ja sosiaaliset selkkaukset vähenevät suvaitsevai-suuden ansiosta tällä planeetalla parhaiten, kun sille annetaan mahdollisuus toimia ilman terrori ja "God Hate Fags" tyylisiä ääritekoja.
(Kai Wallin (TODELLISUUSMEDIA)
sairaat ja epämuodostuneet yleensä karkoitettiin yhteisön/leirin ulkopuolelle sinne mihin Mooses määräsi käymälätkin, ennen tätä porukka paskoi telttansa viereen tai housuihinsa. Porukka myös harrasti seksiä toistensa kanssa estoitta, isät, äidit, lapset kaikki sekaisin. Mooses määräsi järjestyksen leirielämään.
Niin sairaudestahan sanotaan että se on synnin palkka. Vammaisuushan on eräänlainen sairaus.
Niin sairaudestahan sanotaan että se on synnin palkka.
Homous itsessaan ei.
En tieda, miksi jotkut ihmiset ovat homoja. Tai jotain muuta seksuaalista vahemmistoa. Onko se biologista perimaa, hyvaksikayttoa lapsuudessa, persoonallisuushairio.
Mutta oli syy mika tahansa, homouden harjoittamisesta ei koskaan tule luonnollista tai oikeaa, vaikka ihmiset joukolla sen suvaitsevatkin.
hyvaksikayttoa lapsuudessa, persoonallisuushairio.
Taas on tiedon taso nollassa. Homous ei voi olla persoonallisuushäiriö, koska kyseisestä vaivasta ei ole mitään oireita. Se että rakastaa toista ihmistä, nauttii seksistä tämän kanssa ja haluaa perustaa perheen, ei ole persoonallisuushäiriön, vaan terveen psyyken merkki. Persoonallisuushäiriö on rankka asia, josta seuraa masennusta, ahdistusta, itsetuhoisuutta, elämänhallintaongelmia, työkyvyttömyyttä, syrjäytymistä jne. Mitään näistä homous ei sinänsä aiheuta. Onnellisen lapsuuden elänyt ja yhteisönsä hyväksymä homo on ihan yhtä onnellinen ja pärjäävä ihminen kuin muutkin.
Sama koskaa hyväksikäyttöä. Hyväksikäyttö tekee ihmisistä onnettomia ja ongelmaisia. Homous ei tee kenestäkään onnetonta (niin kauan kuin ikävät ihmiset jättävät homot rauhaan).
Onko syntiä jos mies ja mies suutelee toisiaan?
Ilmeisesti peniksen työntäminen eri aukkoihin paitsi pinppaan on syntiä?
Miten tunnistatte aktin jos ette näe aktia joka ainoastaan on synti, ei itse homous?
Ettehän te voi tietää onko aktia/syntiä tapahtunut, vain itse epäilty tietää sen. Te ette.
homous on henkilökohtaista ja vaaratonta. Homo ei vaadi läheisiään ryhtymään homoiksi, hän ei vaadi yhteiskunnalta kuin että häneltä ei evättäisi kansalaisen perusoikeuksia homoutensa tähden.
Uskovainen sen sijaan vaatii paljon, eikä osaa perustella vaatimuksiaan muuten kuin omalla uskonnollaan. Hänen vaatimuksensa ovat myös usein ristiriidassa yleisesti hyväksyttyjen normien ja jopa omien uskonnollisten arvojensa kanssa.
minulle kristittynä keskeisen arvo on rakkaus. Se kaikki mikä on ristiriidassa rakkauden kanssa, on raamatussa ihmisen sanoja, ei jumalan.
minulle on erittäin vaikea asia, että oman uskontoni edustajat päästävät suustaan typeryyksiä.
homous on henkilökohtaista ja vaaratonta. Homo ei vaadi läheisiään ryhtymään homoiksi, hän ei vaadi yhteiskunnalta kuin että häneltä ei evättäisi kansalaisen perusoikeuksia homoutensa tähden.
Uskovainen sen sijaan vaatii paljon, eikä osaa perustella vaatimuksiaan muuten kuin omalla uskonnollaan. Hänen vaatimuksensa ovat myös usein ristiriidassa yleisesti hyväksyttyjen normien ja jopa omien uskonnollisten arvojensa kanssa.
minulle kristittynä keskeisen arvo on rakkaus. Se kaikki mikä on ristiriidassa rakkauden kanssa, on raamatussa ihmisen sanoja, ei jumalan.
minulle on erittäin vaikea asia, että oman uskontoni edustajat päästävät suustaan typeryyksiä.
Mikäli (en tunne raamattua tarpeeksi hyvin, enkä tahdo asettua Jumalan rooliin) tuomitsee homoseksuaalisen aktin, muttei itse homoutta niin jättäisin asian tuomittavaksi itse Jumalalle hyväksyisin homot kuten muutkin elämän kävijät. Asia ei kuulu minulle tuomita ( joka helpottaa taakkaani suuresti, voin rakastaa) Jätän vastuun Jumalalle.
Kukaan teistä ei ole siinä asemassa että voi määrätä syntisen taivaspaikan. Voitte vain vihata koko elämänne. Se on teidän valintanne, nauttikaa vihastanne ja lähimmäisten tuominnastanne.
Mikäli (en tunne raamattua tarpeeksi hyvin, enkä tahdo asettua Jumalan rooliin) tuomitsee homoseksuaalisen aktin, muttei itse homoutta niin jättäisin asian tuomittavaksi itse Jumalalle hyväksyisin homot kuten muutkin elämän kävijät. Asia ei kuulu minulle tuomita ( joka helpottaa taakkaani suuresti, voin rakastaa) Jätän vastuun Jumalalle.Kukaan teistä ei ole siinä asemassa että voi määrätä syntisen taivaspaikan. Voitte vain vihata koko elämänne. Se on teidän valintanne, nauttikaa vihastanne ja lähimmäisten tuominnastanne.
rakastan vainoamista ja vihaa.
En suoranaisesti tuomitse ketään helvettiin mutta lyön vetoa siitä ja jos voitan olen taivasten rappusilla ilkkumassa ja vilkuttamassa vihamielisiä terveisiä kaikille syntisille ja niille jotka syntyivät ennen Herraa Jeesusta!
homous on henkilökohtaista ja vaaratonta. Homo ei vaadi läheisiään ryhtymään homoiksi, hän ei vaadi yhteiskunnalta kuin että häneltä ei evättäisi kansalaisen perusoikeuksia homoutensa tähden. Uskovainen sen sijaan vaatii paljon, eikä osaa perustella vaatimuksiaan muuten kuin omalla uskonnollaan. Hänen vaatimuksensa ovat myös usein ristiriidassa yleisesti hyväksyttyjen normien ja jopa omien uskonnollisten arvojensa kanssa. minulle kristittynä keskeisen arvo on rakkaus. Se kaikki mikä on ristiriidassa rakkauden kanssa, on raamatussa ihmisen sanoja, ei jumalan. minulle on erittäin vaikea asia, että oman uskontoni edustajat päästävät suustaan typeryyksiä.
Vaikka olen uskovainen, en hyväksy toisten ihmisten tuomitsemista millään muotoa. Uskonasiatkin ovat uskonasioita, henkilökohtaisia. Jos Jumalaan uskoo, ymmärtää myös sen että syyttäminen tai hengellinen painostus/väkivalta on väärin. Jumala tuomitsee tai jättää tuomitsematta, ei ihminen.