~30+ ESIKOT alkuviikkoon 41~
Huomenet! :)
Mulla onkin ollut nettivieroitus käynnissä jo monta päivää, kun ei kotoa ole päässyt tänne olennaisten asioiden äärelle. Tosin myöhään eilen illalla huomattiin että linjat on näemmä auenneet, joten nyt pääsen sentään vilkaisemaan iltaisin kuulumiset jos ei näin töistä ehdi.
Seireenille halaukset vielä, tuli ihan kylmät väreet kun luin synnytyskertomustasi. On tosiaan ollut rankkaa. Onneksi lopputulemana oli terve poika! Etkö ollutkin menossa juttelemaan synnytyksestä vielä pelkopolille, jos en ihan väärin muista?
Nyt on taas uusi viikko vierähtänyt käyntiin. Ihmeen nopeasti nämä viikot loppujen lopuksi menevät. Frida, minäkin olen odotellut niitä tosi voimakkaita potkuja, enemmän ne liikkeet ovat vieläkin sellaista muljuamista ja tökkimistä. Ainoat todella voimakkaat liikkeet olivat silloin muuttoyönä ¿ neuvolalääkäri sanoi että saattoihan se vauva vähän rasittua muutosta. Nyyh. Pitäisi vaan osata ottaa rauhallisemmin.
Mitähän muuta te olitte jutelleet... No, ehkä annan suunvuoron muille. Itselle ei ole muuton lisäksi kummempia tapahtunut. Tasapuolisesti vointeja kaikille!
susumi
rv 26+1 (jee, taas uudet viikot)
Kommentit (30)
olipas sulla reipastahtinen synnytys- mukava että kuulee näitä ns. ' straight forward' tarinoitakin. Kerro lisää kun elämän kotona alkaa asettua uomiinsa :o)
kivaa! Meni tovi lukiessa.
Ensiksi onnea marille ja pienelle prinsessalle! Olipa sulla vauhdikas synnytys. Hienoa että olette jo kotona ja kaikki on hyvin. On varmasti ihmeellistä päästä näkemään tulokas.
Tutannalle pitelen peukkuja että kaikki on kunnossa, onneksi pääsit heti huomenna lääkäriin. Itselläni alkoivat kivuttomat supistukset noilla viikoilla. Silloin tutkittiin kaikki mahdolliset tulehdukset mutta mitään ei löytynyt. Tilanne rauhoittui, ja joskus rv 2o jälkeen kivuttomat supparit palasivat. Nyt niitä on päivittäin mutta ovat normaaleja harjoitussuppareita koska eivät ole avanneet tai pehmittäneet paikkoja. Toivottavasti sullakin helpottavat!
Oliveralle hauskaa matkaa! Olipa kiva lukea noin iloisia kuulumisia :-) Pelkään että meille saattaa käydä samalla tavalla vaunujenostomatkalla, olen aika spontaani päätöstentekijä...
Tutannalle onnea haastatteluun! Harmi ettei pukeutumisneuvojasta ollut apua.
Susumi: ai teilläkin on neuvolassa ultra, niin meilläkin. Oli mukava yllätys kun lääkäri ultrasi viime viikolla ja sai jo vähän ennustetta vauvan koosta. Keskikäyrällä tuo näyttää kasvavan ja painoarvioksi tuli 830 g. Äitinsäkin oli keskikoinen vauva.
Juuri kun pääsin valittamasta miten vauva voisi liikkua enemmän, se onkin potkinut oikein jytinällä eilisillasta alkaen. Olen ollut vähän stressantunut töistä ja viikon päästä koittavasta muutosta, joten vaikuttaisiko tuo..? Tänään vauva myös selvästi pelästyi kun työhuoneeseeni kantautui kova räsähdys jostain. Pieni potkaisi pari kertaa oikein hurjasti. Itsekin säikähdin ääntä. Silittelin sitten masua ja rauhoittelin toista. Miten se voi olla niin ihana!!!
Nyt alkaa vähän selkää särkeä tämä istuminen, täytynee käydä pitkäkseen. Mukavaa viikonalkua kaikille!
Frida75 rv 26+2
siis tietenkin Kirsille onnea haastetteluun!
ja miehellesi pikku prinsessasta!
Ajattelinkin päivällä kun luin pinoa, että mitä sinulle kuuluu.
Ihana tarina, tippa linssissä luin sitä.
Tule kertoilemaan lisää kuulumisia kun ehdit ja jaksat!
Toukkis
...täällä. Viime yönä pongasin ekat supparit tään raskauden aikana, eli en osaa auttaa niitä, jotka kärsivät niistä jo aikaisessa vaiheessa. Toisten kohtu on kuulemma supistusherkempi kuin toisten niin sanoi mun th.
Eli supparit tulivat 15 minsan välein puolentoista tunnin välein kunnes lopuivat ja sain nukuttua. Tosin nyt aamullakin on muutaman kerran tullut pari, mutta musta epämääräisiin aikoihin. Ilmeisesti toi eilinen tukimus edisti asiaa tai sitten toi meidän ' iilimato' uskoi lääkäriä ja pelästyi ja haluaakin nyt tulla itse pois maasusta. :D Toivotaan että supparit kiihtyvät tänään...
Tiistaita kaikille 30+:sille!
j+beibi 41+4
Pikkuprinsessa tulikin tosi vauhdilla. Onnea koko perheelle ja kerro lisää kuulumisia kun jaksat!!
Mä itse vietän rauhallista lomaviikkoa, en ole kummempia suunnitelmia tehnyt... touhuilen päivittäin mitä mieleen juolahtaa. Huomenna yritän olla oikein aamuvirkku ja käydä aikaisin hullareilla. Niin ei tarvi iltapäivän pahimmassa rysiksessä olla... Onko teillä muilla tullut kaupassa käydessä sellaista olotilaa ettei todellakaan siedä kenenkään tönimisiä.. halu varjella omaa massua..!!?
Omaan napaan... Nyt olen jo päivittäin tuntenut ihan selkeästi nuo vauvan liikkeet, on oma mielikin rauhoittunut sen myötä. Meinasi todella paniikki iskeä jokunen viikko sitten kun oli kovin hiljaista.
Viikonloppuna paljastettiin sitten naapureillekin vauvauutinen kun oli nuo pihatalkoot. Heti sain yhdeltä vauvakirjan lainaan ja toinen lupasi vaatteita... tosi mukavaa!!
Mulla on myös tuo muisti tosi heikossa... ei kahta asiaa pysty pitämään edes mielessä yhtäaikaa... saati useampia, aivan toivotonta!
Täälläkin palstalla jos pitäis kommentoida toisten kirjoitusta, niin pitää välillä käydä tarkistamassa että kukahan kirjoitti ja mitä... ;-))
Mukavaa päivää kaikille!!
Suiza 24+4
Onnea työhaastatteluun Kirsille! ja tsemppiä Beibille, toivotaan että pian saadaan taas uusia vauvauutisia!!
En eilen illalla avannut konetta, vaan luin eilisen illan kirjoitukset vasta äsken. Olipa ihana lukea Marin viesti! Paljon onnea ja halauksia sinulle, pikkutytölle ja totta kai myös puolisollesi :) Ja monien muiden sanoin, kirjoittele lisää, kunhan sopiva tilaisuus sattuu!
Toivottavasti Beibi0905 pääset myös pian kirjoittamaan omasta synnytyksestäsi! Jospa tihentyneet supistukset enteilisivät sitä, että pääsisit synnärille piankin.
Omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Nukuttaa edelleen ja tänään on ollut kummallinen aamu sikäli, että toimin valtavan hitaasti. Kun tein aamupalaleipiä, seisoin varmaan monta minuuttia tuijottaen kurkkua ja tomaatteja - vaikeita valintoja ;)
Uimista olen alkanut miettimään oikein tosissani ja sillä kyselin eilen uikkareista. Pitänee mennä Lindexille katsastamaan tilannetta.
Mukavaa tiistaita!
Katja 30+6
Joku kyseli 3D-ultrasta Helsingissä. Minä kävin Bruno Cacciatorella Femedassa. Osasi asiansa, mutta oli mielestäni enemmän " tutkijatyyppiä" , mutta suosittelen silti. Ja siinähän näkyy paljon muutakin kuin sukupuoli. Minä kävin siellä ennen jenkkireissuani, kun halusin tietää, että kaikki on ok. Ultran saa myös halutessaan DVD:lle tai videolle. Ultra maksoi Kelan korvauksen jälkeen n. 130e. Minulle työnantaja maksoi sen, mutta vaikka ei olisi maksanut, olisin silti mennyt näin jälkikäteen ajatellen.
Minä olen jälleen kerran sairaslomalla. Kävin eilen Toton kanssa eläinlääkärissä kontrollikäynnillä ja täksi päiväksi varattiin leikkausaika kasvaimen poistoon ja samalla sitten olisi ollut 99% varmuudella hännän typistys, koska iho ei kuulemma riitä kasvaimen poiston jälkeen... Kävin eilen aivan ylikierroksilla, itkin ja mahaan sattui kaikissa muissa asennoissa paitsi makuullaan. Joten ilmoitin töihin etten ole työkunnossa, ja että tulisin vasta torstaina töihin.
Juttelin vielä koirani kasvattajan kanssa eilen ja tultiin siihen tulokseen, että käyn kysymässä vielä toisen mielipiteen kasvaimiin erikoistuneelta eläinlääkäriltä, joten nyt on sitten leikkausaika peruttu ja menen huomenna näyttämään koiraani toiselle lääkärille. Ja taas odotellaan...
Neuvolan perhevalmennus alkaa huomenna, saas nähdä mitä siellä meille kerrotaan.
terveisin Swheatie 29+1
Ehdit sitten ensin :) Olihan muuten nopea synnytys ensikertalaiselle! Varmaan ihanaa olla jo kotona pikkusta ihmettelemässä, oispa itekin jo tossa tilanteessa.. mutta ei oo pahemmin ollu viitteitä lähestyvästä synnytyksestä, vaikka laskettu aikakin meni jo ohi. Välillä on menkkamaista jomotusta ja jotain yksittäisiä supistuksia, mutta that' s it.
Alkaa olla jo tylsää tää odottaminen, varsinkin viimeset 2 viikkoa on tuntunu tosi pitkiltä, pisemmiltä kuin koko odotusaika sitä ennen :/
Vielä uimapuvuista, ite ostin mammauimapuvun Bebesistä Forumista ja siihen mahtui hyvin vielä isokin maha, että sieltäkin niitä löytyy.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
SoleMio 40+1
Marille, pikkuprinsessalle ja miehelle!
Omaan napaan ei kummempia kuulu, vauva liikkuu aikas paljon, ja potkuista on tullut napakampia ja näkyvämpiä. Kyllä täälläkin tunteet välillä kulkee aikamoista vuoristorataa ja vauvan hyvinvointi huolestuttaa, mutta kai se kuuluu asiaan. Huomenna taas joogailemaan, keskiviikkona valmentautumaan ja torstaina lääkärineuvolaan.
Kirsille tsemppiä haastatteluun ja Oliveralle hauskaa matkaa! Ja kaikille mukavaa viikkoa!
Sonja
rv 27+5