Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivä Tukholmassa, vinkkejä miten toimia :)

Vierailija
09.07.2010 |

Hei!

Joo, olen viimeksi ollut Tukholmassa jotain ala-aste ikäisenä. Nyt pitäisi lasten kanssa mennä.

Kertokaa, miten liikun siellä? Paljon maksaa?

Onko satamasta kuinka pitkä matka "keskustaan".

Muitakin vinkkejä ottaisin :). Ja saa mulle juntille nauraakkin, jos tahtoo :D, kun näin pihalla olen :D.

Ja sit vielä se, miten muunnan eurot kruunuiksi? Kruunut euroiksi sentään osaan :)

T:ei matikkatuntien välkyin

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan terminaali kauempana keskustasta, tosin metrolla pääsee kätevästi. Viking tulee ihan siihen Gamla Stanin kupeeseen eli siitä pääse kävellen mihin haluaa. Euroista saat summittaisen kruunusumman kertomalla kymmenellä eli nolla perään :)

Vierailija
2/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja linen satamasta on suht pitkä matka keskustaan, mutta onnistuu helposti tunnelbaanalla, ropstenin asemalta, kävelymatka n. 10 min.

10 kruunua = 1 euro ja 1 euro = 10 kruunua.

Eli kun kruunuhinnasta siirrät pilkkua yhden pykälän vasemmalle, tulee eurohinta. Siis suunnilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä laivalla olette menossa? Itse olen kulkenut vain Siljalla, joten siitä osaan neuvoa, Viikkarilta en.

Eurot muunnat kruunuiksi heittämällä nollan perään. Ei nyt ihan niin, mutta ei kauas heitä ja sopii siis ei niin matikkanerollekin. Eli jos tuote maksaa 10 euroa niin se on noin 100 kruunua ja tietty päinvastoin.

Me oltiin jo alkukesästä Tukholmassa ja mennään taas. Mukava kaupunki!

Vierailija
4/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä, eikä tarvitse kovin aikaisin aamulla lähteä tarpomaan sinne, kun mitkään kaupat eivät edes ole auki. Toisekseen laivaan voi palata aikaisemminkin, jos haluaa.

forexissa on muunnin, josta näet kurssin, mutta taitaa se olla aika lailla niin, että 10 kruunua=1 euro!

Laivalta voi kysyä bussista ja tilata liput keskustaan. Tai jo matkaa varatessa..

Vierailija
5/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme menossa Vikkarilla. Kiva, jos se on parempien kulkuyhtyeksien päässä :). Olisin halunnut mennä Siljalla, mutta siellä ei ollut tilaa kun olisimme menneet :)...

Tosi noloa, tämän mun matikan kanssa :D

Vierailija
6/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aikaisemmassa viestissä minusta kyllä virhe. Järdet on se lähin metroasema (matkaa noin puoli kilometriä) ja siitä on 3 pysäkinväliä keskustaan T-centraleniin.

Suosittelen ostamaan metroliput jo laivan infosta etukäteen, jos Siljalla siis mennossa, niin ei tarvitse jonottaa niin kauan siellä lipunmyyntijonossa Järdetin asemalla.

Vierailija
7/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa jo Siljalla menet, vaan ´juntisti´ siihen bussipysäkille terminaalin eteen ja hyppäätte bussin kyytiin. Niitä aikataulujakin on siellä laivalla saatavilla samoin kuin bussiliputkin voi muistaakseni ostaa valmiiksi. Loppu riippuukin siitä mitä olette aikeissa tehdä ja paljonko on aikaa käytettävissä.

Vierailija
8/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette liikenteessä.

Laivalta saat ostettua liput valmiiksi.

Itse en vaihda rahaa, vaan maksan mieluummin kortilla Tukholmassa. Ja jos käteisen tarve iskee, niin saan nostettua Tukholmasta samaisella kortilla sitä käteistä.

Millaisia vinkkejä kaipaat?

Siljalla olisi myös bussikuljetus keskustaan, mutta itse tykkään että tunnelbana on helpompi ja halvempi. Myös vesibussilla pääsee, samalla se on kiertoajelu.

Vierailija
9/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltäkin taitaa lähteä bussi terminaalin edestä. Kysy laivalla!

Vierailija
10/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausutaan kyllä jäärdet :)

Vierailija
11/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkä kävelymatka tulisi keskustaan. Slussen on lähin metroasemma, sinne pääsee bussilla.

Vierailija
12/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aikaisemmassa viestissä minusta kyllä virhe. Järdet on se lähin metroasema (matkaa noin puoli kilometriä) ja siitä on 3 pysäkinväliä keskustaan T-centraleniin. Suosittelen ostamaan metroliput jo laivan infosta etukäteen, jos Siljalla siis mennossa, niin ei tarvitse jonottaa niin kauan siellä lipunmyyntijonossa Järdetin asemalla.

aseman nimi on Gärdet ja tosiaan moni käyttää Ropstenin asemaa myös, ehkä sinne on vähän pidempi matka laivalta.

Vierailija
13/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpäs onkin ;-)

Kiitos huomautuksesta.

Vierailija
14/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpäs onkin ;-)

Kiitos huomautuksesta.

Vierailija
15/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junibackenilla (astrid lindgren talo), sinne pääsee ihan lähelle Vikingin sataman läheltä lähtevällä lautalla. Kysy laivalta infosta neuvoa. En osaa terkemmin sanoa, kun ollaan itsekin ensi viikolla ekaa kertaa menossa. Googleta "junibacken" saat lisätietoa...

Vierailija
16/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ropsten on hyvä muistaa jos ja kun tulee T-centralenista laivalle päin, eli hyppää Ropsteniin menevään tunnelibanaaniin!

Vierailija
17/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa millaisia vinkkejä :)

No ihan vaan, että selvitään takaisin laivalle sieltä ;). Olen siis menossa yksin lasten kanssa. Oliko jossain puhetta takseista, että myös Tukholmassa olisi huijaritakseja?

Ajattelin, että voitaisiin käydä kuninkaan linnassa tai jotain. Missä te olette käyneet?

Vierailija
18/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aseman nimi on Gärdet ja tosiaan moni käyttää Ropstenin asemaa myös, ehkä sinne on vähän pidempi matka laivalta.

Muistin vain siitä että kun keskustasta lähtee laivalle, pitää pyrkiä Ropsteniin menevään junaan :)

Gärdetissä tosiaan pitää jäädä pois.

Vierailija
19/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ajeltu rahvaanomaisesti bussilla. Käytiin lasten kanssa Gamla stanissa kiertelemässä kuninkaanlinnan pihalla ja ympäriinsä muutenkin, sitten Junibackeniin. Se on ihan kiva paikka ja sopii monen ikäiselle. Siljan bussi pysähtyy siinä risteyksessä, mutta kerran taidettiin mennä siitä taksilla :) Lycka till!

Vierailija
20/29 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja metroasemia Siljalle mentäessä!

T. Ei ap

p.s. Viikkarin terminaalista on noin 2 km Gamla Staniin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän