veden kulutus
olemme muuttamassa vuokralle kerrostaloon, jossa vedestä maksetaan kulutuksen mukaan. Meitä on 2 aikuista ja vauva. Miten suuriin laskuihin kannattaa varautua?
Kommentit (4)
ei siis suinkaan kaikilla todellakaan tuo 200e mutta lähemmäs satanen/3kk monella.
Mulla on tuttuja, jotka käyvät vartin suihkussa ja valuttavat vettä koko session ajan. Eli varmasti vettä kuluu enemmän kuin pikaisella suihkuttelulla. Samoin jos lorotellaan vettä hampaiden pesun ajan ja huuhdellaan astiat juoksevalla vedellä. Vaikea arvioida tietämättä tapoja.
Ja meillä asuu vain kaksi aikuista. Eli riippuu kai asunnosta, mittareista, laskuttajasta, en mä tiiä. Me ollaan tapeltu isännöitsijän kanssa tuosta summasta viime syksystä asti, mutta ei tunnu siitä muuttuvan. Yhden ihmisen vedenkulutus mittarin mukaan reippaasti yli 200l/pv.
Ja me todella yritetään säästää vedessä; on astianpesukone, pyykkiä pestään yksi koneellinen/vk, käydään max. 10 min suihkussa/pv. En tajua mistä tuo summa tulee! Mutta kovin ollaan voimattomia noitten laskujen edessä, viimeksi tuli 200€ lasku/3kk.
n. 60e/3kk.
Meitä on 1 aik ja 2 lasta.
On pieni lasku verrattuna kavereiden (joilla about sama hlömäärä) laskuihin, joillain jopa 200e/3kk.
Pyykit olen pessyt pesutuvassa (tykkään kun saa kerralla paljon puhdasta ja kuivatettuakin nopeasti).
Muuten en ole suuremmin vettä säästänyt, mutta en myöskään säästellyt.