Minusta lapsilisän antaminen kaikille tulotasosta riippumatta
pitäisi ehdottomasti lopettaa. Miksi antaa verovaroja rikkaille, miksi niitäkin ei kohdenneta köyhemmille.
Kommentit (58)
matalapalkkaisista ei tajua, että joissakin töissä vastuu on hiukan enemmän kuin kaupan kassalla istuessa, töissä ollaan 24h ja lomia pidetään kun/jos ehditään. Jos siitä maksetaan suht hyvin ja kuitenkin verotuksessa viedään puolet, niin kannattaako olla kateellinen? Kun lopputulema ei kuitenkaan ole mikään pökerryttävä
tarkoitti normaaleja terveitä ihmisiä ilman fyysisiä rajoitteita, joilla kouluttautuminen on kiinni vain omasta tahdosta ja viitseliäisyydestä.
Älä saivartele.
Olen opiskellut lukiossa, terveydenhoitajaksi, kätilöksi ja sitten vielä seksologin tutkinnon suorittanut. Kymmenen vuotta ammattiopintoja ja palkka 2100€/kk.
Minua kiinnnostaa tämä ala, ei ole siitä kiinni.
Vaan siitä kuinka paljon. On ihan eri asia, jos maksat vähän yli 1500 euron kk tuloista 23 % veroa kuin että maksat 7 000 e tuloista 50 % veroa.
työstänsä, vaikka onkin aikaavievää. Puolet veroihin on kuitenkin liikaa
työssä jossa tienaa paljon. Kätilön työ on mielestäni hyvinkin tärkeää ja siitä nyt ei kovinkaan paljon makseta.
24h vuorokaudesta. Sitten ei varmaan kannata rutista mitään enää
työssä jossa tienaa paljon. Kätilön työ on mielestäni hyvinkin tärkeää ja siitä nyt ei kovinkaan paljon makseta.
jossa tienaa paljon, niin miksi sitten kadehdit paljon tienaavia?
:=DDD
Miksi toisten pitäisi vain maksaa, maksaa ja maksaa?
Ilmankos on yritteliäisyys maassa niin vähissä, kun työn hedelmistä nauttimista paheksutaan?
Joskus vaan ihmettelee miksi työstä ei makseta sen arvon mukaan.
No verorahoilla minun koko palkka maksetaan, sinäkin =)
Kuka vähäpalkkainen on vaatinut enemmän rahaa yhteiskunnalta? Näytäs sellainen vastaus
Kyllä ollaan jatkuvasti rutisemassa, että yhteiskunnan tukia pitää saada lisää. Etkö muka ole koskaan kuullut moista? Ja varsinkin työttömät vetelykset.
joka ei ymmärrä mistään mitään. Silti olen sitä mieltä että lapsilisä jos mikä on sellainen tuki, jota ei missään nimessä saisi laittaa tulosidonnaiseksi. Se on tarkoitettu lapsen elättämiseen. Jos sille jotain pitäis tehä, niin pois vaan sitten kaikilta. Perheiden tulojen seuraamiseen menisi vähintään yhtä paljon rahaa, kuin mitä menee rikkaiden lapsilisiin.
Ihan kaikki ei voi kouluttautua ihan mihin vaanetkö tosiaan sitä tiennyt
Aijjaaa no en tiennytkään. Luulin, että kaikista tulee kirurgeja, finanssialan asiantuntijoita, asianajajia ja lentokapteeneita.
Maailmassa on ammatteja, joista jokaiselle löytyy jokin sopiva. On vaan itsestä kiinni, millaisella asenteella lähtee tulevaisuuttaan rakentamaan.
Ei kaikilla tarvikaan olla jotain huippupalkkaa. Kätilökin tiena rahansa ammatissa, johon on kouluttautunut ja elättää sillä itsensä.
tarkoitin kommentillani sitä, että on moraalisesti arveluttavaa maksaa kenellekään yli 5000€/kk palkkaa (pääomatuloista puhumattakaan) maailmassa, jossa lapsiakin kuolee nälkää - kaltaistesi ahneiden oikeistolaisten takia.
t. kommari 19, joka tietää kyllä, miten epäreiluilla systeemeillä maailma pyörii raharikkaiden ehdoilla.
"Jotenkin mun matilla tosta jää vielä ihan hemmetisti käteen"
Juu, mitä mietis, että ne rahat tulee sun työstä. Puolet työn tuloksesta menee veroihin = joudut antamaan pois. Matalapalkkaisen ei tarvitse antaa niin paljon pois matalamman verotuksen vuoksi.
Annatko mielummin palkasta pois 20 % vai 50 % ?
lapsiperheiden ja lapsettomien välillä, ei suinkaan siirtää varoja rikkaimmilta perheilta köyhemmille. Se hoituu sosiaalitoimiston tukien muodossa. Minusta vika on kuitenkin pitkälti siinä, että köyhemmät (lue: työhaluttomat ja laiskat) ajattelevat että heille jotenkin automaattisesti kuuluu vastikkeetta osuus työtätekevien tuloista. Ei se niin mene.
Mä kun olen tässä kanssa seurannut muutaman oikein elämäntehtäväkseen työtä vieroksuvan touhuja ja kuunnellut sitä valitusta, kun ei edes etelään lomalle pääse... Saatana että vituttaa nuo luuserit, jotka makaavat päivät pitkät himassa ja siihen päälle virikehoidattavat pentunsa ilmaiseksi, kun itse maksaa n. 600e/kk hoitomaksuja kolmesta lapsesta ja on mitä onnellisin kaikesta yhteisestä ajasta mitä meillä perheenä on.
Miksi luuserilta ei saa vaatia yhtään mitään? Edes sitä, että puolet päivästä hoitaisi omat pentunsa itse, jos ei kokonaan pysty? Tai sen ajan kun ne penskat on virikkeitä saamassa, mammankin pitäisi EDES JOTAIN tehdä.
etkö tosiaan sitä tiennyt