Siis onhan selvä, että ei ihan puhtaat jauhot pussissa 2½v pojan kohdalla
Jos lapsi löytyy noin läheltä katomispaikkaa ja sitä paikkaa on haravoitu satojen ihmisten kanssa (kävellään vieri vieressä koko alue, lämpökamerat, koirat), niin eikö kuulosta aika oudolta, että tuon ikäinen lapsi ei itkisi eikä pitäisi mitään ääntä. Ja vaikka ei pitäisikään, niin noilla etsintätavoilla olisi pitänyt löytää.
Ihan kuin joku olisi siepannut ja palauttanut, kun tajusi millainen hässäkkä asiasta tuli.
Kommentit (90)
vaikeampaa kuin aikuisen. HS jutun mukaan nestehukka ja muut täällä spekuloidut jutut on huuhaata.
Poika löytyi erittäin vaikeakulkuisesta maastosta.
Ja luonnostaan lapsi yrittää jotain syödä, syönyt ehkä lehtiä/marjoja, löytänyt vettä jostain lammesta tms...
minä olen miettinyt sitä, että onkohan sitä lasta purreet hyttyset, paarmat...meillä ainakin jo pihassa saatikka metsässä on ihan sikana hyttysiä. Ei tartte kuin hetken olla pihalla, niin kymmeniä inisijöitä on jaloissa imemässä. Mnä olen lukenut HS:stä ettei lasta tarvinnut viedä lääkäriin, mutta näin äitinä itsekin olisin kyllä viennyt ehdottomasti lapseni lääkärin tarkastukseen, jos lapseni olisi ollut 23 h kadoksissa...en minäkään voi välttyä siltä ajatukselta että "jotain hämärää"...
löytyi metsästä kivilouhikosta. Siellä oli varmaankin viileämpää, kuin muualla metsikössä.
ja hyvässä kunnossa?
Ei ole mahdollista! Miettikää hyttysiä jne. Täytyisi olla ihan syöty ja paukamilla.
muksua ei hyttyset pistä jostain kumman syystä. Aikuisten kimpussa itikat on taasen koko ajan.
Hyvässä kunnossa malliksi on eri asia kuin hyvässä kunnossa nyrkkeilyotteluun. Hyvässä kunnossa löytynyt ruumis on eri asia kuin hyvässä kunnossa hemmottelulomalta palaava. Hyvässä kunnossa vuorokauden kadoksissa ollut pikkulapsi on eri asia kuin hyvässä kunnossa oleva pikkulapsi.
Lapsi on ollut hyvässä kunnossa TILANTEESEEN NÄHDEN! Eli ei luita poikki, ei sairaalahoitoa vaativaaa nestehukkaa, ei suuria avohaavoja jne.
Kuten jo miljoona kertaa todettu, lääkäri voi tutkia lapsen ihan hyvin jo tapahtumapaikalla. Ei siinä tilanteessa mihinkään päivystykseen lähdetä, vaan kyllä terveydenhoitohenkilökunta tulee ihan paikanpäälle tarkastamaan tilanteen!
Eikö teillä ole mitään käsitystä miten eri tilanteissa toimitaan???
sairaalahoitoa, luita poikki tms!
Lopettakaa nyt jo, mitä te haaskat nyt oikein tästä jutusta vielä haluatte, onko oma elämänne noin tyhjää että tästä on nyt pakko keksiä jotain
salamyhkäistä. Eikä iltapäivälehdet ole koko totuus, ne on useimiiten tavallisten tallukoiden antamia "lausuntoja" mitä siellä on
Aina kun ambulanssi hälytetään paikalle, siinä olevat hoitajat tutkivat potilaan. Vasta jos näyttää, että potilas tarvitsee sairaalahoitoa, hänet sinne viedään. Tässä tapauksessa emme tiedä vietiinkö poika lääkäriin vai ei. Tiedämme vain, että hän ei tarvinnut sairaalahoitoa. Tapaus päättyi hyvin ja voinemme nyt jättää perheen rauhaan.
mökkiviikonlopun jälkeen minulla oli kymmenkunta isoa, kutisevaa paukamaa. Lapsella joka oli paljon enemmän ulkona ei ollut YHTÄÄN. Ja samantasoiset vaatteet oli päällä, ei siis esim. mulla bikinit ja lapsella ulkoiluasu.
muksua ei hyttyset pistä jostain kumman syystä. Aikuisten kimpussa itikat on taasen koko ajan.
tiedotusvälineissä on kyllä mainittu, että poika on äitinsä kanssa sairaalassa tarkkailtavana rankan kokemuksen jälkeen...
etteikö lääkäri olisi lasta tarkistanut tai jopa antanut jotain hoitoa (esim. käskenyt laittaa kortisonivoidetta hyttysenpuremiin).
tuo hyvinkin saattanut juoda:
"Ennen pojan löytymistä löydettiin hänen paitansa.
Poika löydettiin Kevonniemestä paljain jaloin vajaan kilometrin kilometrin päässä katoamispaikasta.
Poika löytyi erittäin vaikeakulkuisesta maastosta.
Löytymispaikan lähellä on muun muassa jyrkkä pudotus Varkaantaipaleen kanavaan. Lisäksi pojan on täytynyt kulkea yli kapeasta kannaksesta, jonka molemmin puolin on vettä."
että tarina päättyi onnellisesti? Että on pakko rääpiä jotain kasaan?
on ollut pikkupojalla vierellä kulkemassa - ertyisesti silloin, kun ylitti kannaksen.
että poika löytyy kuolleena ja nyt ovat pettyneitä kun tilanne loppuikin onnellisesti. Sairasta porukkaa.
louhikkoisessa metsässä avojaloin pelkässä vaipassa vahingoittumatta?
Lakatkaa jo tuo vouhottaminen.
louhikkoisessa metsässä avojaloin pelkässä vaipassa vahingoittumatta?
mitä muuta tietoja me muka tarvitsemme? Mietihän itse, haluaisitko kertoa kaiken jollekin toimittajalle vastaavassa tilanteessa?