Meni ilo muutosta kun tapasin naapurit:((
Ostettiin vihdoin omakotitalo, tähän asti ollaan asuttu rivarissa ja meillä on tässä rivarikämpässä ihan kamala naapuri, taloyhtiön kiusankappale juuri meidän seinän takana. No nyt ollaan oltu ihan pilvissä kun löytyi vihdoin meidän hintaluokan ihana okt. Tänään saatiin avaimet ja menin talolle siivoamaan, hetken päästä piha-aidan takaa kurkki uusi naapuri ja menin tietenkin kohteliaasti esittäytymään, mamman ensimmäinen lause oli että en saa pitää autoani siinä mihin olin sen jättänyt, oman pihan asfaltoidulle alueelle, koska heidän makuuhuoneensa on siinä lähellä ja auton käynnistys häiritsee unta, sitten kysyi onko lapsia tai eläimiä ja lateli uhkavaatimukset näidenkin suhteen, ei tramppaa, ei metelöintiä meidän omassa pihassa, grillikäryä jne. No en tietenkään suostu parkkeeraamaan autoa pihanurmelle tai rajoittamaan normaalieloa ja mamma oli jo nyt ihan kamala luotaantyöntävä ilkimys. Nyt olen kotiintulon jälkeen itkenyt miehelle tätä ja on ihan kauhea ahdistus asiasta, juuri kun päästään eroon yhdestä niin saadaan uusi kaheli naapuriksi..voi paska:(
Kommentit (40)
Tuommoinen naapurin ämmähän voi ola vaikka joku hullu aseenkäyttäjä, joka väijyy lapsiasi.
niin ei tartte hapanta naamaa katsoa :)
kerrostalossa voi asua sekopäitä? REEEEPPSSS :D mulla sen verran kokemusta kerrostalossa asumisesta että pakko nauraa sulle!
juputtaa. Ei hän montaa kertaa kehtaa tehdä niin.
mä olen asunut 3 eri kerrostalossa ja oli silkkaa tuskaa ja kärsimystä just apn kuvailemien ihmisten takia. Nyt onneksi onnellisesti omassa talossa ja naapurissa ihania ihmisiä.
Kyllä omalla tontilla saat tehdä ihan niin kuin haluat kun hiljaisuuden aikaan on hiljaa.
Aika perverssi naapuri, kun ensimmäisenä tulee latelemaan uhkauksia.
Me muutettiin hetki siten rivariin ja tuntuu että me muutetiin juuri koko taloyhtiön kusipään viereen.
Tunnen tilanteen.
Arvaa vaan ollaanko usein puhuttu miten meni rauha tästäkin talosta teidän muutettua. voisitte edes yrittää kasvattaa niitä lapsianne.
Joskin kyllä muuten eläväiset. Eli tuskin ollaan teidän naapureita.
Meidän naapuri vaan keksi ruveta varsinaiseksi hapananaamaksi ja yritti junailla meille haasteen oikeuteen, kun oli niin pettynyt meidän tekemisiin. Haukkui meidät todella huonoiksi naapureiksi ja vaikka mitä. Yrittää kontrolloida naapurien (meidän) elämää sillä perusteella että edellisetkin tekivät sitä tai tätä.
Ollaan aika pöyristyneitä tuollaiseen käyttäytymiseen.
Itse koitan ajatella että 75 vuotias ei ole oikein mukana enää tässä maailmassa. Ei osaa suhteuttaa sitä mitä ympärillään tapahtuu.
Kuolisipa äkkiä tuo lehmänvittu persereikä ämmä pois. Tekisi suuren palveluksen meidän perheelle ja koko maailmalle.
Rivitalossa elävä vanhakin ihminen saisi miettiä tekemisiään ja sanomisiaan hetken eikä impulsiivisest ihuitoa ja hosua ja syyttää naapuria virheistä jonka joku muu on tehnyt.
meilläkin asui rivarissa , naapurissa sekopää äijä joka pahoinpiteli meidän lapsia ja teki kaikkea sairasta oli taloyhtiön hallituksessa ja jopa isännöitsiä uskoi äijää, kunnes laitetiin kaikki kirjallisesti vanhemmalle isännöitsiälle,
silloin äijä lensi ulos hallituksesta, mutta käyös ei muuttunut , onneksi ei enää asuta asunnossa
sano sille naapurin eukolle seuraavalla kerralla, että hankkii lailliset kieltopaperit leimoineen päivineen kaikille noille latelemilleen asioille, sitä ennen ette suostu mihinkään! =D
Ellei käy - kuten ei tulekaan käymään, niin elätte aivan kuten haluatte siinä omalla puolellanne. Koti on teidän, ei hänen. Te olette siitä maksaneet, ei hän. Te määräätte omalla puolellanne omasta elämästänne, ei suinkaan mikään naapurin pirttihirmu.
Jos täti käy urputtamaan ja tunkee nenäänsä siitä aidan yli jatkuvalla syötöllä, niin teet siitä ilmotuksen nimikkeellä kotirauhan rikkominen.
Tuossa linkkiä vastaisuuden varalle:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2000/20000531
Ja sivumennen mainittakoon, että ihmisellä täytyy kyllä olla TODELLA heikot hermot ja unenlahjat, jos ne menee poikki yhden tai parin auton käynnistyksestä..!
Tsemppiä!
kerrostalossa voi asua sekopäitä? REEEEPPSSS :D mulla sen verran kokemusta kerrostalossa asumisesta että pakko nauraa sulle!
Ps. Tulkintasi minun luulemisistani teit ihan itse.
mä olen asunut 3 eri kerrostalossa ja oli silkkaa tuskaa ja kärsimystä just apn kuvailemien ihmisten takia. Nyt onneksi onnellisesti omassa talossa ja naapurissa ihania ihmisiä.
Sulla ei olllut kivaa kerrostalossa, mutta meillä on.
haluaisvat esteettömän näkymän meidän pihalle ja minä taas olen sitä mieltä että meillä on oikeus olla omassa rauhassa.
haluaisvat esteettömän näkymän meidän pihalle ja minä taas olen sitä mieltä että meillä on oikeus olla omassa rauhassa.
menivät vielä leikkaamaan meidän omistamaa pensasaitaakaan oman aitansa trimmaamisen yhteydessä. Nyt tilalla on ruma lauta-aitaviritys, joka ei anna näkösuojaa läheskään yhtä paljon, kuin tuuhea, korkea pensasaita. Jospa ne puskat olisivat parin kesän päästä kasvaneet takaisin...
oikein rehevää ja korkeaksi kasvavaa kasvia eteen, ettei mamma enää pääse kurkkimaan! :)
Vaikka ritiläelementti, ja siihen köynnöskasvia niin että mamman marmatus ei takaa kuulu..
puutarhaletkulla siina aidan vieressa ja roiskutella oikein kunnolla.
jätä tosiaan huomioimatta tuo naapurin kommentointi.
Tulevaisuudessa moikkaile vain ystävällisesti ja hymyile lämpimästi tavatessasi. Teette ihan mitä tykkäätte ja pidätte auton siinä autopaikallanne ja grillaatte ja hankitte sen trampan, jos sen kerran haluatte.
Mutta tosiaan ole aina ystävällinen ja moikkaile. Jos ei muun takia, niin tuollainen yliystävällisyys ainakin saattaa ärsyttää ja toisaalta korottaa heidän kynnystään valittaa ties mistä asioista.
Olen sitä mieltä, että naapurin käytös oli typerää, mutta entä jos talossa asui ennen "horror -naapuri"? Ehkä hän vain ylireagoi ja on huolissaan omasta jaksamisestaan?
Vaikka teillä nyt on omakotitalo, niin on ihan harhakäsitys, että mikään toimi omalla pihalla ei häiritsisi naapuria. Meidän yksi naapuri kuuntelee koko kesän non-stoppina musiikkia aika lujaa ja on aika häiritsevää, kun itse tykkäisi istuksia illalla ihan rauhaksiin (mulla meluisa työympäristö)
Meillä on myös autopiha toisen naapurin makuuhuoneen vieressä (alle 10m matka), joten yritän ottaa tämän huomioon, kun lähden talviaamuina ennen klo 7. Mulla on lämmitin, joka lämmittäää moottorin ja sulattaa tuulilasin, joten en herätä naapurin teiniä raappaamalla jäistä tuulilasia... Tämmöistä toisten huomioimista kannattaa harjoittaa, niin pysyy sitten hyvät välit =) Kyllä se siitä!
Olen puolellasi!
SINUN TONTTI ja
teet heti selväksi, että omalla pihallanne teette mitä haluatte.
Et todellakaan anna jonkun eukon määrätä.
Ostat trampan, lapset kirmaa päivisin ja auton jätät mihin haluat.
Laitat heti luun kurkkuun, etkä päästä niskan päälle.
Uhkaat, että soitat poliiist, jos ei poistu tontiltasi.
Tuollaiset tyypit tiedetään ja ei se sua rauhaan jätä, joten lähde vahvana liikkeelle.
MEILLÄ MAAPURI TUTKII JOPA ROSKAT JA TULEE MÄKÄTTÄMÄÄN, ETTEI OLE LAJITELTU. LEHDET SUN MUUT LAITTAA SEKÄJÄTTEESEEN JA AJELEE SUNNUNTAI AAMUISIN RUOHOA PUOL KUUSI JA HUUTAA KOKO PÄIVÄN PIHALLA. KOVA ÄRSYTTÄVÄ FALSETTI ÄÄNI UKOLLA. KANTAA JOPA300-400METRIÄ. PIILOTTANUT TALON RUOHONLEIKKURIN, ETTEI MUUT KÄYTÄ. EN SISULLAKAAN AJANUT TÄNÄ KESÄNÄ KOKO NURMIKKOA, ETTEI TARTTE MENNNÄ SILTÄ RUINAAMAAN. SAMA TALVELLA LUMIKOLA JA KOKO HIEKKAKIPON KAATOI PIHALLEEN JA TASOITTI. ISÄNNÖITSIJÄ EI TEE MITÄÄN. TUNKEE IHMISTEN ASUNTOIHIN JOS OVI VAAN EI OO LUKOSSA. LASTEN TAVARAT HEITTÄÄ ROSKIKSEEN JA IHMISTEN PYYKKIKOREJAKIN PYYKKITUVALTA.
SE ON BYE BYE.
ANTEEKSI CAPS LOCK...
Onneksi asutaan kerrostalossa, pienessä taloyhtiössä, jossa jokainen ymmärtää, ettei elämä edes kotona ole MINÄ MINÄ MINÄ, jolla on OIKEUKSIA, vaan jokainen naapureista/lähiympäristön ihminen on yksilö omine tarpeineen ja toiveineen. Niistä voi joustaa puolin ja toisin.
Meitä on niin moneksi: jos jollekin naapurille on hiveän tärkeää, että kuramatto on suorassa, niin ei se meidän perheelle ole suunnaton uhraus pitää se suorassa. Ja jos jonkun naapurin kyläilijät tupakoivat ikkunamme alla, voin pyytää heitä siirtymään kauemmaksi. Ei kait siinä sen ihmeempää.
Sä saat toimia omalla tontillas just niinkuin tykkäät! Kukaan ei voi sinua kiletää grillaamasta tai laittamasta tramppaa tai mitään muutkaan. Kasvata iso puska teidän rajalle ja anna sille eukolle korvatulpat lahjapakkauksessa.