Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis prkl! Kuka korvaa ylimääräiset kulut ja myöhästymismaksut kun posti hukkaa laskuja ja postia??

Vierailija
07.07.2010 |

Alkaa ottaa päähän! Taas uhkaillaan perinnällä kun en ole maksanut laskua. No vaikea maksaa kun sitä laskua ei OLE IKINÄ TULLUT. Tämä on nyt kolmas kerta kun lasku seikkailee jossain teillä tietämättömillä ja sitten tulee karhu tai Intrum Justitian kautta lasku johon on sitten pamahtanut jo lisää käsittelykuluja maksettavaksi.

Samoin kävi lapsen lääkärilausunnolle joka hukkui johonkin. Onneksi lausunnossa luki että ei tarvitse enää lisätutkimuksia mutta ottaa päähän silti kun piti soitella pitkin sairaalaa ja kysellä.

Postiin olen tehnyt osoitteenmuutokset ja varmistanutkin asian kahteen kertaan että onhan siellä nyt oikea osoite.

Ärsyttää joka kuukausi soitella ja selvitellä noita laskuasioita. Sanoin postin naiselle että mitä jos mulla menee luottotiedot tälläsen toiminnan seurauksena? Postin nainen sanoi että eihän ne mene jos maksat laskut. No maksaisinhan minä jos NE TULISI PERILLE! Ottaa niin päähän,mihin voin tästä valittaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskunsa toistuvasti maksamatta, syyttää postia ja väittää ettei ole koskaan saanut laskua. Perintätoimistot tietää nää kyllä, vanha kikka.

Vierailija
2/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tullu tänä kesän ainakin 5 kertaa väärän osotteen postit. Tänään tuli viimeks ja yks niistä on ainakin lasku. Täytyy huomenna viedä postiin ja huomauttaa, jos voisivat tarkkuutta lisätä. Missäköhän meijän omat postit seikkailee???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskunsa toistuvasti maksamatta, syyttää postia ja väittää ettei ole koskaan saanut laskua. Perintätoimistot tietää nää kyllä, vanha kikka.

Ikinä en ole mitään maksuhäiriömerkintöjä saanut aikaan,olen aina huolehtinut raha-asiani hyvin. Ja nyt kun soittelen ja selvittelen näitä kadonneita laskuja niin kukaan ei oikein tunnu ottavan tosissaan. Ilmeisesti luulevat että kusetan. Ottaa vaan niin päähän.

Mutta siis voiko mulla mennä luottotiedot tämän takia? Kenelläkään kokemusta?

ap

Vierailija
4/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole mitään maksuhäiriömerkintöjä saanut aikaan,olen aina huolehtinut raha-asiani hyvin. Ja nyt kun soittelen ja selvittelen näitä kadonneita laskuja niin kukaan ei oikein tunnu ottavan tosissaan. Ilmeisesti luulevat että kusetan. Ottaa vaan niin päähän.

Mutta siis voiko mulla mennä luottotiedot tämän takia? Kenelläkään kokemusta?

ap

Vierailija
5/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos itse käytät tuota tekosyynä niin se ei tarkoita että kaikki muut tekevät niin, vaan jotain saattaa oikeasti ottaa päähän kun postit seikkailee missä sattuu.

Ap

Vierailija
6/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne palaa rapsakasti

Vierailija
7/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne palaa rapsakasti

Vierailija
8/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hetkauta, jos ne meille tungetaan niin ihan toisten moka

Vierailija
9/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne palaa rapsakasti

Vierailija
10/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on tullut naapurin laskuja, ihan mahdollista. Tosin toimitin ne eteenpäin hänelle ripeästi, mutta ties mitä olisi tapahtunut jos olisin ollut esim. 2 kk reissussa!

Vierailija
11/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin energissa vielä tunnisti että lähetti tokan laskun väärään osoitteeseen. Oltiin poissa kotoa kun tuli eka karhu ja sitten kerkes tulee vielä toinen. Otti lievästi päähän.

Mulla talouskalenterissa lukee sähkölaskun eräpäivät, kun lasku tulee, ruksaan sen kalenterista yli.

5 v aikana on käynyt 2 krt ettei lasku ole tullut, ei eka eikä huomautus.

Nyt tänä keväänä kävi Helsingin Kaupungin hammaslääkärilaskun kanssa samalla tavalla. Karhun lisämaksu oli 5 euroa + korko alle euron, joten mielellään maksoin, kun yksityisellä olis lasku maksanut 100 euroa enemmän.

Vierailija
12/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei ole velvollinen korvaamaan asiakkailleen kadonneita kirjelähetyksiä. Tee kuitenkin postin katoamisilmoitus ja todistaaksesi postin oikeasti kadonneen lähetä siitä kopio laskun lähettäjälle. Todennäköisesti uskoo, ettei ole mikään maksuhäiriöinen.

Joka postissa on niitä katoamisilmoituskaavakkeita.

Vierailija
13/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta asiakkaalla on tieto esim puhelin ja sähkö. Tällöin asiakas myös tietää koska tulee seuraava lasku. Asiakkaalla on tällöin velvollisuus soitella laskun perään laskuttajalle jos sitä ei ole tullut ja pyytää maksutiedot.

Asiakkaalla on myös velvollisuus maksaa kaikki myöhästymisestä aiheutuneet kulut koska asiakkaan pitäisi pystyä osoittamaan toteen ettei laskua ole tullut ja tämä on käytännössä mahdotonta.

Näitä tarinoita kuuntelen päivät pitkät töissä...ei mikään uusi juttu. Maksumuistutusmaksut ja korot voit periä Itellalta maksettuasi laskun. Heillä lomake valitusta varten. Laskukopio ja kuitti oltava.

Vierailija
14/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutama kerta vuodessa. Enkä tarkoita ainoastaan edellisten asukkaisen postia vaan ihan väärin jaettua postia.

Jos säännöllisesti häviää kannattaa reklamoida Itellaan ihan kirjallisesti. Jos samalta alueelta tulee paljon reklamointeja niin kyllä ne alkavat asiaa selvittämään. Siellä voi olla jakaja masentunutkin ja kätkee posteja johonkin kun ei jaksa jakaa.

Suoraveloitus ja sähköinen laskukin on käteviä jos ei voi postiin luottaa.

Vierailija
15/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta asiakkaalla on tieto esim puhelin ja sähkö. Tällöin asiakas myös tietää koska tulee seuraava lasku. Asiakkaalla on tällöin velvollisuus soitella laskun perään laskuttajalle jos sitä ei ole tullut ja pyytää maksutiedot.

Mulla ei ainakaan oo harmainta hajua, että milloin sähkölasku tulee. En osaisi sen perään kysellä mitään. Olenkohan kahden vuoden aikana nähnyt ehkä yhden sähkölaskun.

Onko toi asiakkaan vastuu muuten jossain laissa?

Vierailija
16/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa tulostaa se käynnilläsi. Tai sinun muistuttaa hammaslääkäriä asiasta. Postitse tulee sitten ensimmäinen karhu ja uhkaus perinnästä.

Viime talvena Helsingin kaupungin hammaslääkärillä myös käynyt. Aivan loistavaa hoitoa vaikka laskutus onkin vähän hakusessa.

Nyt tänä keväänä kävi Helsingin Kaupungin hammaslääkärilaskun kanssa samalla tavalla. Karhun lisämaksu oli 5 euroa + korko alle euron, joten mielellään maksoin, kun yksityisellä olis lasku maksanut 100 euroa enemmän.

Vierailija
17/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

welhon nettilaskut ei tullut perille ainakaan pariin kuukauteen, katkaisivat sitten nettiyhteyden mun yllätykseksi. Netin uudelleenavausmaksu (10e)piti sitten tietty maksaa omasta pussista, syyttivät postista kesäapulaisia ja antoivat hyvitykseksi 7e arvosta postimerkkejä. Näyttää olevan yleistä kesällä tuollainen..

Vierailija
18/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli keväällä kaksi muistutuslaskua sellaisista laskuista, joita emme ole koskaan vastaanottaneet. Molemmista olisivat perinneet myöhästymikuluja. Toinen ainakin uskoi, kun lähetin viestiä, ettemme ole saaneet laskua. Toisen käsittely on ilmeisesti vielä kesken.

Toinen oli jokin autovero ja siinä luki, että auto on ajokiellossa. Heh! Mies oli silloin juuri työmatkalla. -Onneksi poliisit eivät pysäyttäneet.

Kesäkuun alussa saimme kolmena päivänä peräkkäin naapurin postit.

Kerran emme saaneet lainkaan saapumisilmoitusta paketista. Uudelleenlähettäminen korvattiin vasta kun olin postin kielteisen päätöksen jälkeen ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan, josta otettiin Postiin yhteyttä.

Postin sählingit ovat myös varsin tuttuja työpaikalta. Mutta postihan ei myönnä mitään...

Vierailija
19/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleita posteja takaisin postiin. Ja siis niissä ei ole ollut meidn nimeä eikä meidän osoitetta, vaan jotain ihan muita!

Ja nyt on ilmeisesti käynyt niin että meidän hoitopaikkapäätös on hukkunut matkalla kun päiväkotiin soittelin niin sanoivat että kyllä olisi pitänyt jo tulla. Lupasivat soitella. Mutta työt alkaa elokuussa ja kiva jos tämän takia nyt sitten menetän paikan kun ei sitten olisikaan hoitopaikkaa!

Ja siis me emme ole vasta muuttaneet tai mitään vaan asuneet tässä jo vuosia.

Posti on raivostuttava!

Kaikki sympatiat sulle ap ja pitää vain toivoa että itsellä ei ole kadonnut laskuja matkalla ettei käy samalla tavalla.

Kyllä jos vain vaihtoehto olisi postille niin en sen palveluja enää käyttäisi ollenkaan!

Vierailija
20/34 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleita posteja takaisin postiin. Ja siis niissä ei ole ollut meidn nimeä eikä meidän osoitetta, vaan jotain ihan muita!

Ja nyt on ilmeisesti käynyt niin että meidän hoitopaikkapäätös on hukkunut matkalla kun päiväkotiin soittelin niin sanoivat että kyllä olisi pitänyt jo tulla. Lupasivat soitella. Mutta työt alkaa elokuussa ja kiva jos tämän takia nyt sitten menetän paikan kun ei sitten olisikaan hoitopaikkaa!

Ja siis me emme ole vasta muuttaneet tai mitään vaan asuneet tässä jo vuosia.

Posti on raivostuttava!

Kaikki sympatiat sulle ap ja pitää vain toivoa että itsellä ei ole kadonnut laskuja matkalla ettei käy samalla tavalla.

Kyllä jos vain vaihtoehto olisi postille niin en sen palveluja enää käyttäisi ollenkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi