Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ne numerot olis sitten lakettu väärin, mutta en pääse silti kouluun.

Vierailija
07.07.2010 |

Eilen valitin kun ei voi pitää paikkaansa lasketut pisteeni AMK-tuloksissa.

Soitin sinne ja he kertoivat että olinkin saanut kokeesta yli 20 pistettä, mutta lähtöpisteitäni (laskujeni mukaan 50) ei voida hyväksyä sillä olin hakenut amispapereilla ja yo-todistuksella, mutta yo-kirjoituksia ei lasketa ellei ole käynyt koko lukiota? En oikein ymmärtänyt.

Olisin siis päässyt kirkkaasti kouluun, mutta minun olisikin pitänyt hakea pelkillä ammattikoulun papereilla, jotta olisin voinut saada alkupisteet.

On kyllä tosi turhautunut ja kurja fiilis.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on myös vaihtunut kesken kaiken, eikä ole oikein osannut hoitaa muitakaan asioita kunnolla. Itse siis suoritin lukiota aikuislukiossa, jossa kirjoitin hyvät paperit. Siellä ei tarvitse käydä kuin pakolliset kaikki niistä aineista jotka kirjoittaa. Sitten siirryin amikseen, jossa opo kertoi, että lukioni ansioista saan tuon suoritettua nopeasti, ja tietysti käsitin, että ne nyt yhdistyvät jotenkin jnejnejnejne, eli ei ole oikein missään vaiheessa ilmeisesti ollut minulle selvää mitä oikein olen tekemässä. Sain ammattikoulun paperit käteeni vasta hakukokeen ja hakemusten laiton jälkeen.

ap

Olet korvannut lukio-opinnoilla amisopintoja ja molemmat tutkintosi ovat vajaat.

Eli huijausyritys kyseessä.

Kieltämättä tuota pääsykoeinfoa voidaan ajatella tietynlaisena karsintamenetelmänä ja sinä et siitä selvinnyt. Oppaat ovat yksiselitteiset ja voidaan olettaa, että ihmiset tietävät, mitä kouluja ovat suorittaneet ja mitä eivät.

Mikäli samat lukiokurssit sisältyvät amisopintoihin, et voi enää lukiokursseilla mihinkään hakea!

Vierailija
22/24 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksistani on jotain hyötyä. En ole lukiokursseilla koittanut hakea minnekään :) Ja jos joku olisi vähänkin vinkannut jotain, niin olisin sen ruksin siitä muuttanut, mutta ei opo tai hakutoimisto mitään virkannut vaikka hakemusta käsiteltiin kevään aikana pariin otteeseen. En ajatellut koko asiaa kuin ehkä kolme sekuntia sitä hakemusta pistäessäni.

Suoritin koulun hyvin ja nopeasti saadakseni todistuksen ajoissa tähän hakuun. Ehdin juuri ja juuri ajoissa ja kouluun olisinkin päässyt ilman tuota ruksia, nyt meni työskentely siinä mielessä hukkaan, ja vaikka oli oma virhe, mutta harmittaa silti.

Nyt on selvä, että haen ainoastaan ammattikoulun papereillani ja kirjoitukset olivat turhat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy sieltä ammattikoulusta, että voisivatko antaa lausunnon virheestä, jotta voisit tehdä oikaisupyynnön. Hakemasi koulun hakutoimiston ei tarvitse mitään sanoa, heitä on turha syyttää.

Vierailija
24/24 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta hakuajan jälkeen!

Nyt laitat sinne oikaisupyynnön, perustelet asian selvästi ja laitat ne amispaperit mukaan.