Pitäisi jatko-opiskella saadakseni vakituisen työpaikan, mutta ei minulla ole
mahdollisuutta ns lähiopetuspäiviin koska olen normipäivät töissä eli klo 08-16 välinen aika menee työpaikalla.
Iski totaalinen epätoivo kun koulutusohjaajani lähetti lukujärjestystä, vastasinkin hälle ettei mitenkään onnistu ja lohdutti että etänä mahd paljon, mutta kun ei onnistu yhtään niin että olisin koulupaikassa paikan päällä.
Ei työnantajani anna siihen mahdollisuutta, on kysytty juu.
Aivan epätoivoinen ja ahdistunut olotila, kauheat paineet saada tuo homma hoidettua mm mieheni taholta koska olen jo vuosia ollut pätkätyöikeen alla.
Itkettää:´´(
Kommentit (10)
kun on pakko olla paikan päällä?
Googlaa myös aikuiskoulutustuki. Sitä voi saada, jos työhistoriaa on tähän mennessä yli 5 vuotta.
Onhan toi nyt aika törkeää. kunta edellyttää koulutusta, mutta ei sitten jousta sen vertaaettä saisi opiskeltua. Kysäiseppä huviksesi mitä mieltä liitto on tälläisesä järjestelystä. Voi olla että tulee työnantajalle sapiskaa...
onpas salaperäistä opiskelua tämä ap:n opiskelu! Luuletko, että joku sut täältä tunnistaa, jos kerrot minkätasoisesta opiseklusta on kyse?! Ja mikä sun pointtis oli yleensä tulla tänne avautumaan, jos et voi kertoa mitään? En ymmärrä!
Meinaan että oletko ajatellut tehdä esim.4 päiväistä työviikkoa eli osittaista hoitovapaata? Tai ottaa palkatonta vapaata noiden opiskelupäivien ajaksi? Kauanko jatkokoulutus kestäisi?
Opintovapaahan ei tule sun tapauksessa kysymykseenkään.
Jos kerta on mahdotonta paikan päällä koulussa olla niin silloin on, viis siitä mikä "taso" on kyseessä.
ap *ihmettelee*
Mutta kuten mainitsin jo niin kaikkea en voi kotoa koneelta käsin hoitaa, ei siinä mitään, mutta kun on samalla käytävä normi päivätyössä...
Aikuisopintotuen tiedän, mutta kovasti painottavat sitä että pitäisi olla väh8v työuraa takana, minulla n.7v ja lisäksi eikös sitä saa vain 2kk ajalta jos siltäkään?
ap
eli olen työssä mutta en pätevä, siis paperilla...muuten olen kuin nakutettu työhöni ja teen hyvää työtä..
aloitin pätevyyteen tähtäävän opiskelun, kyseessä korkeammman asteen tutkinto, Jaksoin tehdä perus ja aine opinnot valmiiksi melkein... kandi työ tuotti niin paljon työtä, ja olin samalla äitiyslomalla..
tuntui että ei voimat jaksa keskittyä opiskeluun vaikka tietää että sitten saisi pätevyyden..mutta kandin jälkeen olisi edessä gradun teko ja en voi ajatella että jaksaisin sitä tehdä työn sekä perheen ohella!!!
siis nyt opinnot tauolla ja en tiedä kuinka jatkaa
minä olen pätevä, alan koulutuksen saanut, mutta kunta jossa asun sekä vieruskunta tehnyt pari vuotta sitten linjauksen etteivät vakinaista alan hlöitä ilman tätä lisäkoulutusta.
Aika perseestä, ehdin kuitenkin tahkota töitä liki 6v ennenkuin tuon muutoksen tekivät ja korostan, mikään laki ei sitä vaadi, kyseessä vain kuntakohtaiset linjaukset:/
ap