Onko lapsesi kysynyt koskaan mitään noloa julkisella paikalla...
tyyliin: Miksi tuolla sedällä on niin iso maha tms? millaisessa tilanteessa ja mitä kommentoit lapselle?
Kommentit (113)
isäni käveli kadulla, oli aika kova pakkanen joten isällä oli paksu talvitakki ja karvahattu päässä. lisäksi hänellä on aika tuuhea tumma parta.
vastaan tuli n. 3 vuotias lapsi oman isänsä kanssa. isäni nähtyään lapsi hämmästyi valtavasti ja sanoi pöyristyneenä kovaan äänen omalle isälleen : "olipa ruma mies"
Itsellä ei siis vielä ole omia lapsia, mutte olen kyllä itse aiheuttanut varmaan monestikin häpeää äidilleni.
Pahin oli varmaankin se, kun olin reilun vuoden vanha ja osasin puhua. Olimme kirkossa luultavasti serkkuni kouluunsiunaamisessa. Söin vielä tissiä siihen aikaan, ja nälkä pääsi yllättämään.
Olin kinunnut äidiltä tissiä, mutta äiti oli vain sanonut, että kotona sitten. Kauhea huutohan siitä syntyi. Minä sitten menin ja huusin niin että kirkko raikui, että "pieni lapsi tarvitsee tisumaitoa!".:D
viereiselle kaapille tuli oikein hehkeä, solariumruskettunut ja kiinteävartaloinen naisihminen, joka alkoi suihkun jälkeen antaumuksella rasvata kroppaansa ja tarkasteli samalla alastonta kehoaan ilmeisen tyytyväisen näköisenä suuresta peilistä vastapäisellä seinällä. 4-vuotiaani seurasi kiinnostuneena naisen puuhia, ja bongasi sitten yhden epäkohdan naisen muuten niin trimmatussa kehossa. Tyttö marssi naisen eteen ja tökkäsi kädellään jalkovälin pusikkoon ja kysyi oikein kirkkaalla äänellä: Hei miks sulla on näin paljon karvoja pyllyssä? Minua nolotti ja pukuhuoneen mummoja nauratti.
Toinen tapaus sattui Kreikassa lentokentällä kun olin odottamassa oman lentoni lähtöä raskausviikolla 29. Pieni poika äitinsä kanssa istui siinä penkillä meitä vastapäätä ja poika tarkasteli minua epäluuloisena, kääntyi sitten äitinsä puoleen ja kysyi: Onko tolla ihan OIKEESTI tuolla mahassa vauva? johon äiti punastuneena, että kyllä taitaa olla, ja tarttui heiluvaa poikaa kädestä vetääkseen tämän luokseen penkille. Tähän poika kommentoi: Äiti, älä taas ala lyömään! Äiti-parka oli niin kauhistuneen näköinen että sääliksi kävi.
Siis äidillä ja isällä oli ollut jotain kinaa ja äiti oli hermostuksissaan huutanut isälle "ja paskanmarjat" (äiti ei muuten ikinä kiroile.
Muutama päivä sen jälkeen perheen pojalla (n.3-4v) oli neuvola. Ei suostunut tekemään annettuja tehtäviä. Neuvolatädin maanitellessa poika oli huutanut "ja paskanmarjat".
äiti olisi halunnut vajota maan alle neuvolatädin kysyvän katseen alla....
kysyi uimahallin saunassa "äiti, miksi tuolla tätillä on noin iso pylly?"
Naama punaisena sitten sanoin, että ihmiset ovat eri kokoisia, toinen on isompi ja toinen pienempi.
Olin lapseni kanssa kaupan kassalla, kun siihen vähän matkan päähän tuli mies joka haisi ihan kauhealta. En tiedä oliko se just tullut sikalasta tai ollut likakaivoja tyhjentämässä.
Poikani kysyi kovaan ääneen että mikä täällä haisee. Yritin hyssytellä ja toivoin että päästäisiin kassalle pian. Poika vaan jankutti että ihan varmasti haisee, kauhee haju tässä, ei kaupassa saisi haista näin pahalta.
Se on kova höpöttää. Olin viemässä tyttöä tarhaan aamulla,kun vastaan käveli huoltomies,nii tyttö tokas:" onks sulla lapsia?" -"ei viellä ole siunaantunut..." "mää voin olla sun tyttö!" xD.
Viime jouluna syntyi sit pikkuveli ja neiti tokas joulupöydässä"Isin ja äitin pitää oppia käyttämään kondooomia,ettei synny vauvoja enempää". :D Oli siin nauramista koko väellä :D
Bussissa edessämme istui parrakas ja pitkän letin omaama mies,joho neiti tokas kovaan ääneen kailottaen ja tökkäs setää viel selkää "setä hei,mää voin ostaa sulle parranajokoneen,nii ehkä sit löydät prinsessan" x) oivoi.. Onneks mies vaa nauro..Onhan näitä vaikka mitä....
Kaupassa kun kattelin voiteita,niin neitimme kysyi "mitä noi on?" "-kasvovoidetta,millä rasvataa iho..." (vastaa käveli mummo rollaattorin kans) neiti ilmoittaa"toi täti ei ainakaa oo rasvaa käyttäny,kun nuin kuivunu" Nolotti... Oivoi :D
kaksivuotiaani alkoi ihastuneena hihkumaan "pimpsa tossu, pimpsa tossu!" Oli huomannut jossain Pipsa possun... :)
Kaupassa ohitimme neljävuotiaani kanssa hyvin pienikokoisen mummon. Tyttö kommentoi, että "olipa siinä nippa nappa pikku mummo".
"Äiti miksi tuo vauva on noin? Äiti se on pahasti, ihan väärin! Se sätkii siellä. Yrittääkö tuo tappaa sen? Äiti kerro sille ettei noin saa tehdä!"
Koitin selittää, että kyseinen laite on rintareppu ja jotkut tahtovat kantaa lasta sillä koska uskovat sen olevan hyvä tai eivät tiedä paremmasta. Lohdutin ettei meidän vauvaa kanneta noin ja että vaikka se näyttää pahalta, niin vauva varmasti pääsee siitä kohta pois, koska niillä ei voi kantaa kovin kauan. Lapsi ei paljoa tyyntynyt vaan kiljui, että minun pitää pelastaa vauva tai hän soittaa poliisit. :D
Momia tässä ketjussa mainittuja ulkonäön, vauvamahan tai kortsujen ihmettelyjä on ollut meilläkin, mutta ne on ollut aika helppoja asioita selittää. Tuo oli hankalampi ja jäi vaivaamaan esikoista pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
tämän kysyi 2 v täydessä kirjastossa. En tietenkään ole, mutta aika turha siinä tilanteessa yrittää selittää yhtään mitään.
Mitä kysyi?
ja kävimme läheisellä kioskilla ostamassa ruokaa.
Pikkuveljeni (silloin n. 3-4v) näki kioskilla romaneja ja kailotti suureen ääneen sormella osoittaen:
"Äiskä kato, preikkalaisia!"
Meidän 4v sälli kävi mumminsa kanssa kaupassa tutkiskelivat leluhyllyä.
Siellä oli jotain synttäripahvitötsäkartiohattuja.
Mummi ajatteli vähän pelleillä ja laittoi sellaisen päähänsä kun poika ei nähnyt.
Sitten hän meni pojan eteen ja kysyi:
"Miltäs minä nyt näytän?"
Poika tuumi vähän aikaa ja vastasi:
"Ihan idiootilta. Tai oikeastaan prinsessalta."
:DDD