Onko lapsesi kysynyt koskaan mitään noloa julkisella paikalla...
tyyliin: Miksi tuolla sedällä on niin iso maha tms? millaisessa tilanteessa ja mitä kommentoit lapselle?
Kommentit (113)
onko tossa 100 prosenttia? Voi taivas, että nolotti. En edes tajua mistä sellaisen sai päähänsä, että prosentit nimenomaan liittyi siihen puljuun :D
Äiti onko toi setä vai täti? Kun en heti "kuullut", niin uudestaan ja kovalla kirkkaalla äänellä.
Pahinta oli, ettei itsellänikään ollut asiasta tietoa. Rupesin varmaan höpöttämään jotain ostoksista tms...
mutta terveyskeskuksen aulassa odotellessamme joukkoon liittyi tummaihoinen mies ja poika 3 v hihkaisi iloisesti että "kato äiti, musta pää!" Menin vähän noloksi ja aloin puhua jostain muusta niin lapsi katsoi vielä parhaaksi toistaa vähän kovemmalla äänellä :) Itse tämä kohde ei tainnut ymmärtää (jos ymmärsi niin ei ainakaan näyttänyt sitä mitenkään) mutta muita ihmisiä nauratti.
tämän kysyi 2 v täydessä kirjastossa. En tietenkään ole, mutta aika turha siinä tilanteessa yrittää selittää yhtään mitään.
Pojalla oli aina tapana mennä lujaa siellä ja kuolata kaikkia karkkeja. Yhessä kohtaa sitten sen eteen sattui joku vanha, hitaasti liikkuva mies ostoskärryineen. Poika yritti siinä tuskastuneena mennä tämän miehen ohi mutta kun ei päässyt niin suuttui ja huusi: Oooh, mitä toi vanha papparainenkin tossa tekee!!
Vanha mies katto aika pahasti poikaa ja minä menin äkkiä piiloon ja kyllä nauratti.
Äiti, miksi tolla peikolla ei ole häntää?
Punkkariakin oneksi nauratti...
kauppajonossa; "meinaako äiti tänään maksaa ostokset?"
Niin, ei ole tapana lähteä koskaan maksamatta. Eikä pienokainen edes ymmärtänyt sen ikäisenä termiä "tänään". Jostain syystä juuri sillä hetkellä ja selkeästi artikuloiden...
Minun punalaikkuinen naamani tuki kauniisti hetkeä.
Taisi olla noin 3v. kun kääntyi Mäkkärissä taaksepäin ja kysyi heleällä äänellä takan seisivalta nuoreltä mieheltä
- Ootko sä mun isä.Voi että nolotti ja hävetti, varsinkin kun mies kommentoi - Ai että isää ollaan etsimässä. Juu ja en ole yh ja lapsen isä on kyllä aina asunnut kanssamme.
eräällä kauppareissulla jaksoi hokea kovaan ääneen "äidillä on vihreät tissiliivit *naurua päälle*" Minkäs teet, mies asiakkaat vieressä tuijotti ja naureskeli ja itse koitin sanoa pojalle jotain että " joo niin on"
ja kun tulin tarhan eteiseen kuulin, että poikani keskusteli kovaan ääneen toisen pojan ja hoitajan kanssa eteisen vieressä olevassa vessassa. Vessasta ei siis ole näköyhteyttä eteiseen ja he eivät tienneet,e ttä olin tullut hakemaan poikaani.
Poikani oli ilmeisesti seisomapissalla virekkäin toisen pojan kanssa ja hän sanoin kovaan ääneen toiselle pojalle: "Onpas sulla pieni pippeli!". Toinen poika sanoin vaisusti "Nii-in...". Tähän oma poikani jatkoi :" Meidän isillä on tooooooosi iso pippeli".
Kyllä hävetti kun pojat ja hoitaja tulivat kohta eteiseen luokseni =)
3v tyttö ylpeänä huusi "Meidän äidillä on roikkuvat tissit ja pullea peppu!" Tietysti kaikki kääntyivät katsomaan tätä ihastuttavaa alastonta näkyä ;D
Lähdettiin sitten kauppaan ja muille asioille.
Kaupassa se alkoi kamalaan ääneen mankua: "Äiti mulla on kamala nälkä, saanko sitten ruokaa kun mennään kotiin, ostetaan tää, ostaisitko mulle tän jooko ole niin kiltti" otti vihannestiskiltä kaalin kerän ja puristi sitä sylissään.
Voi halavattu...
näki vauvakutsuillani todella ison muurahaisen ja huuri makuuhuoneesta kovaan ääneen : "TÄÄLLÄ ON VIIDEN KILON MULKKU.!" Tätini kysyi siihen että "Mikä siellä on.?" Ja serkkuni vastaa "No mulkku, mulkku."
Ai hemmetti että tämä ketju saa vatsalihakset kipeiksi. Nauran vedet silmissä, en edes voi lukea kaikkia kerralla, kun on niin järjettömän koomisia tilanteita. Että noi hetket voi ollakin ikimuistoisia, ja jälkeenpäin ainakin hauskoja, vaikkakin tapahtumahetkellä voivat olla nolottavia. :D
tänä päivänäkään en tiedä, että mitä vastaisin 4-vuotiaalle, että mikä on vitun homo. tai huora?
Lapsi tietää, että homo on mies joka tykkää toisesta miehestä, ja vittu on ruma sana pimpille. Mutta että vitun homo?tai, että miksi humalassa ollut setä kutsui äitiä huoraksi ja että mikä se on?
Kuules Pikku-Liisa, vitun homo on haukkumasana ja kiroilua ja se on todella loukkaavaa ja rumaa, eikä niin saa sanoa toiselle. Huora on myös haukkumasana, jota joskus käytetään naisesta ja sekin on erittäin rumasti sanottu.
Miksi asioita ei voi selittää lapsille niin kuin ne on. Tietenkin jos ei itse ymmärrä mitä tarkoittaa kun joku sanoo toiselle "vitun homo" tai "huora", niin näiden selittäminen voi olla vaikeaa.
mutta siskon lapset (joiden kanssa asuin vuoden) päästelivät tällaisia:
Huvia oli yhteen aikaan luetella kaikki ihmiset läpi sanoen mikä värkki kelläkin on, tyyliin: "äidillä on pimppi, sulla on pimppi, mulla on pippeli, isällä on pippeli, tolla sedällä on pippeli, tolla on pimppi, tollakin on pimppi..." Bussimatkat sujui rattoisasti. Vastailin et juu niin on, joo aivan.
Pikkuveli opetteli vasta puhumaan ja sanoi ketsuppia pepuksi ja limpparia pimpaksi. Isompi oli ottanut sanat myös käyttöön ja ravintolassa karjui "Saanks mä pimppaa ja peppua kans!!?" Juu, saat limppaa ja ketsuppia..
ITse viimesillään raskaana ollessa olin uimahallissa saunomassa. Siellä joku tyttö sanoi äidilleen et kato äiti tolla naisella on TOSI iso maha! Äitinsä siihen et niin, siellä on sisällä vauva. Tyttö mietti hetken ja sanoi "niin... tai TOSI paljon karkkii..." :D
äidin kanssa ja kysyin kovaan ääneen, että mitä noi ovat (kortsuja oli kassojen lähettyvillä silloinkin). Äiti oli sopertanut, että sellainen laitetaan pippelin päälle, jos ei haluta vauvaa...joku vanha täti oli katsonut paheksuen ja vaihtanut toiseen jonoon...
Mun lapsi kysyi samaa multa kaupassa, sanoin vain että ne on kondomeita. Lapsi sanoi aha ja sen jälkeen alkoi miettimään mitä karkkia valitsisi, kun olin niitä luvannut ostaa. Sitten jos lapsi olisi kysynyt mitä niillä tehdään, olisin kertonut että sitä käytetään jos ei haluta tulla raskaaksi.
"Äiti, miksi tolla naisella on tissit myös selässä?" Naisella kieltämättä roikkui bikinin yläosasta takaa sellaiset lerpakkeet...
pitkin tuli todella iso setä. Poika tietysti huutamaan: äiti katso miten VALTAVA setä!!! Kun setä oli mennyt ohi, poika lähti juoksemaan perässä ja huusi: se on oikeasti ihan valtava, äiti tuu nyt kattoon! Naama punaisena luin lehteä.
ja ostettiin kissanruokaa, yksi olut ja kuukautissiteitä. Muksu pakkas tavaroita ja samalla rallatteli: "Mulle iltapalaks kissanruokaa, äidille kaljaa ja isille.. hmm, öö.. RÄTTEJÄ!" :D