Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsesi kysynyt koskaan mitään noloa julkisella paikalla...

Vierailija
06.07.2010 |

tyyliin: Miksi tuolla sedällä on niin iso maha tms? millaisessa tilanteessa ja mitä kommentoit lapselle?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti, ostatko tänäänkin siideriä?", ja jatkoi että "sitten ostat vain yhden".

Vierailija
2/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme pukuhuoneessa ja vieressä puki nainen josta lapsi tuumasi iloisena että tolla tädillä on samanlaiset lytyskätissit kuin isillä.

Joo,lytyskätissit, en tiedä mistä tuollaisen sanan edes keksi.

Ajattelin että en ole kuulevinani ja vaihdan puheenaihetta mutta lapsi tulkitsikin asian niin etten kuullut ja toisti saman vielä kovemmalla äänellä.

Sen jälkeen kotona hiukan juteltiin siitä että ihmiset on eri näköisiä ja ettei saa kommentoida kenenkään ulkonäköä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla noin 3v. kun kääntyi Mäkkärissä taaksepäin ja kysyi heleällä äänellä takan seisivalta nuoreltä mieheltä

- Ootko sä mun isä.

Voi että nolotti ja hävetti, varsinkin kun mies kommentoi - Ai että isää ollaan etsimässä. Juu ja en ole yh ja lapsen isä on kyllä aina asunnut kanssamme.

Vierailija
4/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostettiin kissanruokaa, yksi olut ja kuukautissiteitä. Muksu pakkas tavaroita ja samalla rallatteli: "Mulle iltapalaks kissanruokaa, äidille kaljaa ja isille.. hmm, öö.. RÄTTEJÄ!" :D

Vierailija
5/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison kaljamahan omaava mies. Heti kun mies oli päässyt ohi (ja siis kuuloetäisyydellä), lapseni kajautti, että onkos tuollakin sedällä vauva mahassa. Sössötin jotain selittämätöntä sen verran, että etäisyys kasvoi ja sanoin sitten, että ei ole, setä vaan on syönyt ja juonut liikaa.

Myöhemmin taas toinen kaksosista (3v) kajautti päiväkodin naulakoilla (kun olin saanut kuopuksen vähän aikaisemmin), että mitenkäs se vauva mahtui sieltä pimpistä ulos? Sipisin nolona jotain, että kyllä se mahtuu...

Vierailija
6/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkosuomalaisia, joten alastomuus ei ole samanlainen juttu meille kuin olisi Suomessa asuttaessa.

Ekaa kertaa oltiin Suomessa uimahallissa, poika 3 v tuli naisten puolelle. Siellä sitten "järkyttyneenä" alkoi huutamaan, että "Katso äiti, tissejä!! Tissejä!! Näin paljon tissejä!!"

Kuopus ekaa kertaa mustan miehen nähdessään huusi, että "Apinasetä!"

Vierailija
7/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi uimahallin miesten puolella mietteliäästi isälleen noin 2-vuotiaana: "melko musta".

'

Serkkuni taas pienenä oli huutanut riemuissaan: "äiti, äiti, katso, tuolla menee orja"

Vierailija
8/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että lääkettä on pakko laittaa vaikka kirvelisi ja pippeli on pakko pestä.

Kun olimme kaupassa, hammastahnatuubit ilmeisesti toivat tämän lääkkeen pojalle mieleen, kun hän sanoi kiukkuisesti ja kovaan ääneen, että "kenenkään pippeliin ei kyllä saisi koskea"

Toinen nolo juttu sattui myös kaupassa.

Ostin koiran lihahyytelön, kun se oli tullut hihnalta ja pakkasin tavaroita, niin lapsi kysyi että mikä tämä on.

Sanoin että sehän on koiranruokaa ja on meidän koiralle. Poika otti sen Hubert- hyytelön syliinsä ja alkoi märisemään, että yhyyy, tää on niin herkullista, miksi koira saa aina kaikki hyvät ruuat ja mä ei saa ikinä mitään hyvää.

Vierailija
9/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja noin 2v tytär :

Isä: '' Oona ja Liisa tulee joka päivä tänne asti autolla''

Tyttö: ''Millanen auto niillä on.''

Isä: '' niillä on vähän samanlainen auto kun meillä, eli mersu.''

Tyttö: '' Joo, mut meillähän on volksvaakken.''

Oli naurussa pidättelemistä :D

Vierailija
10/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v poitsu kaupassa huuteli koko matkan ajan, että "meidän äidillä on pimppi, meidän äidillä on pimppi". Tottahan se tietysti oli, mutta melko kiusallista. :D

Vierailija
11/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran junassa oli tosi kiva kun poika(oli silloin 3 tai 4 v) huusi että "Hyyi, äiti sä pierasit!" ja kun yritin sanoa että enkä, oo nyt hiljaa, niin tietysti vielä jatkoi että "kyllä pierasit, hyyyi hyyi". Ja joo, en tosiaan tehnyt niin. Tuota tapahtui muistaakseni ainakin pari kertaa, kaupassa ne toiset kerrat.

Vierailija
12/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vähän tummempi kuljettaja ehkä jostain Intiasta: " äiti miks tolla kuljettajalla on naama ihan suklaassa?"

5v. tytölle oli tehty syylän jäädytyshoito ja sai siis jo mennä uimahalliin. Mutta tyttö kailotti jo pukuhuoneessa, että äiti kato nyt näitä syyliä, onko ne jo lähteneet pois. Ihmiset katsoi paheksuen...

Vierailija
13/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on varmaankin hurjan vanha ja kuolee kohta. Onneksi kyseinen rouva nauroi ja lähinnä onnitteli ettei lapsi "täditellyt" vaan sanoi "rouva". Hiukan noloa silti. Kotikeskusteluita seurasi.

Vierailija
14/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai uhmakohtauksen kaupassa ja kiljui ÄLÄ LYÖ ENEMPÄÄ!!! (en ollut lyönyt ennen, en sillon, enkä sen jälkeenkään)

Samainen tenava samaisen huutokohtaksen aikana, ihan vieras todella ystävällinen iäkäs herrasmies kysyi että no mikäs pikkuneitiä noin harmittaa - ei sano ensin mitään ja papan jo tehdessä lähtöä sihahtaa vihaisesti sedälle "tollo".

Vierailija
15/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyi tomerana: "äiti, muistatko sä kun se poliisi yritti kurkkia meidän ikkunoista sisään?"

Olin ihan häkeltynyt tästä käsittämättömästä kysymyksestä. :D Vastasin vaan, että eihän meillä mitkään poliisit oo kurkkinut ikkunoista, eikä voiskaan kun asutaan neljännessä kerroksessa. :)

Vierailija
16/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kaupassa esikoisen 1v 8kk kanssa ja seisoin kassajonossa poika sylissä. Yhtäkkiä poika alkaa suureen ääneen huutaa "LEHMÄ LEHMÄ ÄITI LEHMÄ" Viereisessä jonossa seissyt hieman pyylevä nainen luuli että poika osoittaa häntä ja huutaa hänelle lehmää. Minä sitten siinä soperran että poika tarkoitti kyllä vaan tuota Milky Wayn pahvi standissä olevaa lehmää. Ai jeesus että hävetti.

Vierailija
17/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on aina ollut hyvin rohkea ja reipas, joten hän esittää nämä karmaisevat kysymyksensä aina suoraan ko. henkilöille itselleen. Ja me käymme paljon uimahallissa...

Miksi sulla on noin iso maha? Oletko piirtänyt itseesi (tatuoinnit)? Sulla on aika ryppyinen naama, ooksä kamalan vanha? Onko toi savinaamio (tummaihoinen levitti kosteusvoidetta, minä käytän joskus kotona naamiota)?

Joskus sitten tämän kaiken jälkeen pidin jälleen tiukan puhuttelun, ettei kenenkään vieraan ulkonäköä kommentoida mitenkään, se on epäkohteliasta. Kun sitten päästiin uimahalliin ja saatiin vaatteet pois, niin tyttö osoitti kuinka hienosti oppi oli mennyt perille, ja kajautti: 'Äiti, sulla on ihanat rinnat!'

Vierailija
18/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttäreni vieressä ollut täti pyysi tytärtäni painamaan nappia hänen puolestaan ja 3v teki työtä käskettyä. No nainen poistui bussista ja muistutin tyttärelleni, että hän vain painoi tädin puolesta, me ei lähdetä ihan vielä. Tyttöni siihen "Ei se ollu mikään täti. Se oli mummo." Muilla matkustajilla oli hauskaa.

Aamulla lapsi oli tullut herättämään ja painoi vatsaani johon sanoin "älä paina äitin masua kun äitillä tulee pissat housuun". Samassa jo mietin, että tuota ei olisi ehkä pitänyt sanoa. Myöhemmin samana päivänä iltapäivällä oltiin lääkärin odotushuoneessa jossa tyttäreni iloisesti ja kuuluvalla äänellä tiedusteli "Äiti, tuleeko sulla pissat housuun jos mä painan sun masua?". Ja muilla oli tietenkin taas hauskaa...

Vierailija
19/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi: ukki, mä tiedän miks sulla on iso maha?

ukki: no?

lapsi: siellä on vauvoja, monta!

Vierailija
20/113 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kassajonossa ja siinä vähän jouduttiin odottelemaan ja napero istui ostoskärryissä malttamattomana. Oltiin juuri pääsemässä kassalle ja lastasin tavaroita hihnalle ja odottelimme vielä vähän lisää edellä olevan maksamista. Tyttö huutaa kovaa: "MIKÄ TÄÄLLÄ OIKEIN MAKSAA?!?"

kassaa nauratti, ja voi että mua hävetti...