Saa nähdä mennäänkö näihin häihin...
Saatiin kutsu miehen työkaverin häihin ja kutsussa toivottiin, että vieraat tulisivat ilman mitään hajusteita, dödöjä, hiuslakkoja jne., koska morsian on allerginen. Ilman hajuvettä voisin olla, mutta jos dödönkin pitää olla hajuton ja hiuslakkaa ei voi käyttää niin aika vaikeaksi menee! Lakkaahan nyt tarvitsee kaikkiin kampauksiin ja saako miehille edes hajusteettomia dödöjä (itse voisin jonkun halven itselleni ostaa...)?!
Mitä te tekisitte?
Kommentit (38)
allergia hajusteille on rasittavaa.
Minä käytän hajusteetonta deodoranttia, hajustetonta muotovaahtoa, hajusteetonta saippuaa, shamppoota, hoitoainetta. Hyviä tuotteita ovat ja deodotrantti ehkäisee hikoilua, ei siis hienhajua.
Minä en viitsi joka välissä esim. työkavereille huomautella, vaikka välillä hajut ahdistavatkin. Työpaikan siivousfirmalta toivoin hajusteetonta käsisaippuaa, kun en voinut haisevaa käyttää. Vaihtoivat hajusteettomaan.
Muakin oikeesti Wituttais hulluna tollanen kutsu, eikä mun elämä ole todellakaan pelkkää pumpulia ja ruusuilla tanssimista. On sairautta, miehen uskottomuutta, työelämäongelmia, rajua koulukiusaamista lapsuudessa, joka päiväistä taistelua sairauden vuoksi.
Jotkut ihmiset haisee ihan törkeälle :)
Minä käytän hajusteettomia tuotteita aina. Sitten tarvittaessa laitan hajuvettä. Näin en tuoksu hajujen sekamelsalta vaan yhdeltä ainoalta.
Miettikääpä miltä haisette kun käytätte hajustettuja pesuaineita, dödöjä, hiuslakkaa, rasvoja, hajuvesiä yhtä aikaa
Ja ap, älä mene häihin. Niin lienee parempi kaikille.
kutsu, jonka teksti on viesti siitä että morsian on vakavasti sairas kuten tämäntasoiset allergikot on??? Luuletteko ihan oikeasti että ihmiset ihan huvikseen painavat hääkutsuihin tuollaista? On varmasti todella ahdistavaa kärsiä ongelmasta, jota on nykymaailmassa niin vaikea paeta.
Te, jotka ette ymmärrä, olette tosi itsekeskeisiä.
Minulla on ystäväpiirissä parikin samasta allergiasta kärsivää ihmistä. Tiedän että vaiva voi olla tosi kurja ja vaikeuttaa elämää. Meillä on kaikki juhlat siis vietetty itsestäänselvästi ilman tuoksuja eikä hienhaju ole koskaan ollut ongelma ja kaupauksetkin ovat olleet kauniita ja kestäviä.
Yritääpä asettua morsiamen asemaan,edessä yksi elämän suurimmista juhlapäivistä ja vaarana saada analyfaktinen shokki tai astmakohtauksen juhlakansan edessä hajujen sekalmelskassa. Vaikka vieraita olisi vain 100 ja kaikilla vain yhtä hajustettua juttua päällään niin melkoinen sekalmelska jo siinä!
Nyt on sentään mahdollisuus siihen että osa vieraista noudattaa hääparin toivetta. En voi ymmärtää mikä tässä on isoin ongelma kun noudattaisithan kai muutoinkin toiveita pukeutumisen ja lahjojen suhteen,miten tämä on eri asia?? Rahallinen investointi kun nyt ei ole suuri..
Jos et aio noudattaa toivetta,on kaikkien kannalta parempi että jätät menemättä mielummin kuin vaikeutat epäkohteliaisuuttasi toisen juhlapäivää.
Ja by the way,urpå, voit ihan hyvin käyttää miehesi kanssa yhteistä TUOKSUTONTA dödöä sen yhden kerran. Kummankaan kainalot ei eroa tiedä..Mistä tahansa ruokakaupasta sen saa parilla eurolla.
voisivat pitää pihahäät
Noudattakaa morsiusparin toivetta tai jääkää kotiin.
Eiköhän päivän pärjää vaikka ihan tavallisella Nivean tuoksuttomalla deodorantilla. Ei siitä tarvitse mitään eri versiota miehille ja naisille. Ei maksa paljoa.
Hiuslakkaa löytynee helposti samoin ja ehkä sitä voi vaikka tehdä kampauksen, johon ei paljon lakkaa tarvitse.
Me käytetään muutenkin hyvin paljon tuoksuttomia tuotteita, vaikkei ole hajusteallergiaa. En ymmärrä mikä tässä oli ap:lle ongelma. Ei se ole hankalaa.
Ja ne säilyvät pitkään, eli niistä on hyötyä teatterikäynneillä jne. Ja muutenkin vaihteluna iholle. Minulla iho reagoi joihinkin hajustettuihin hiuslakkoihin rajusti ja tilanne rauhoittuu hajusteetonta lakkaa käyttämällä. Ihan ok antaa välillä iholle armoa ylimääräisistä hajusteista, vaikkei olisikaan allerginen.
jos sinua asia noin jurppii.. Itse olin viime kesänä häissä, ja morsian joutui lähtemään kesken juhlien pois, kun hajusteet kävi niinpahasti henkeen. Kiitos morsiamen anopin, joka ei ottanut tosissaan pyyntöä hajusteettomista häistä.
Erisanin hiuslakkaa marketista ja sitä voit käyttää myöhemminkin ja kun muissa menoissa, ei siis näissä häissä, on hyvät hajuvedet käytössä, niin ei pääse lakan haju pilaamaan kallista parfyymin tuoksua.
kyseessä on allergia, siis ihan samalla tavalla kuin joku on allerginen maidolle, toinen kalalle jne.
Jos joku pitää häät, joissa ei tarjota vaikka kalaa jonkun allergian takia, olisitko menemättä? Mielestäni tämä allergia on ihan yhtä vakavasti otettava kuin muutkin allergiat.
jos hajusteettomien tuotteiden käyttö on sinulle noin iso ongelma.
Morsian voi saada allergiansa vuoksi hajusteista useita oireita, kuten päänsärky, pahoinvointi, silmä-, limakalvo-, iho- ja hengitysoireet sekä monet pyörrytyksen ja väsymyksen kaltaiset yleisoireet. Haluatko todella hääparin päivän sillä että sinä et vaan voi laittaa hajusteetonta hiuslakkaa?
Pahimmillaan oireet estävät työnteon tai vapaa-ajan vieton ympäristössä, jossa on altistavia aineita. Miksi ihmeessä siis vähättelet morsiammen ongelmaa.
Minä itse menisin häihin ja käyttäisin tietenkin hajusteettomia aineita.
Ei tuota minulle mitään ongelmaa, käytän hajusteetonta hiuslakkaa ja pyykinpesuainetta muutenki, enkä ole edes allerginen. Ja vaikka en käyttäisi, voisin kyllä häiden vuoksi ostaa. Käyttöä on varmasti häiden jälkeenkin.
Pientä kunnioitusta. Joskus on syytä katsoa omaa napaa pidemmälle.
En muuten usko että morsian sua sinne haluaisikaan.
Mutta allergia on vakava juttu, ihminen joka pystyy noin pyytämään kutsussa, ei tee sitä turhaan. Kuvittele unelmapäiväsi, silmät turvoksissa, hengitys ahtaalla ja aivastellen koko ajan. Tai kuten minä vahvoista tuoksuista, hirveässä migreenissä....ei sitä kenelleekkään morsiolle toivo :/
ongelma, en koskaan käytä parfyymeja, hajuvesiä tai dödöjä. ihan riittää se tuoksu mikä suihkusaippuasta jää.