Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuisitko miehelles,jos kävisi näin anopin kanssaa?

Vierailija
06.07.2010 |

Kuvittele seuraava tilanne:

mies ollut töissä yrityksensä kanssa päivittäin klo 8-21. itse olet ollut taaperon ja vauvan kanssa kotona, ja kaipaat kovasti hetken omaa aikaa. no, mies kävi rantasaunassa ja minä katsoin kotona lapsia. rantasauna siis n. kilsan päässä. on yhteinen miehen, miehen vanhempien ja miehen sisarusten kanssa.mies lupasi, että minä pääsen yksin käymään saunassa, kun hän palaa - lapsetkin nukkuisivat viimeistään silloin. no, mies tuli saunasta kotiin ja olin jo pakannut saunakassin, ottanut pyyhkeet ja olin juuri lähdössä. Anoppi soittikin miehelle muissa asioissa, ja samalla anoppi sanoi menevänsä saunaan ystävänsä kanssa. Mies ei uskaltanut tai halunnut sanoa anopille, että voisinko mennä ensin tai että ylipäänsä olin tulossa, olin just lähdössä ovesta ulos. Mies vaan kohteliaasti sanoi anopille että "aijaa" menet saunaan sen sijaan että olisi sanonut, että mä olin menossa sinne. Minulta jäi sitten sauna väliin. Mies sanoi puhelun jälkeen että "no mene *** (anopin) jälkeen", mutta kello oli jo klo 22.30 ja minä rättiväsynyt, en olisi jaksanut enää odottaa tuntia. mutta siis miehelle meni anopin saunominen minun ohi!! ei pitänyt mun puolia ollenkaan!!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei voi sanoa, että "Kuule Lissu just meni sinne saunaan, tunnin päästä se ois vapaa."

Vierailija
2/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset sanonut että mä olin just menossa sinne, oishan se anoppi voinu odottaa kun yleensä menee myöhään nukkumaankin, niin mies huusi että : älä vittu nyt suutu mulle!

eikä myöntänyt edes että tuossa olisi ollut mitään outoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kyseessä oli anoppi, on mun mielestä sivuseikka.

Vierailija
4/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kiroili sinulle suuttumisesta. Olisi tietysti pitänyt sanoa, että sinä olet menossa/jo mennyt saunomaan.

Toivon todella, että oma poikani aikuisena uskaltaa sanoa minulle suoraan asioita ja pistää vaimonsa minun edelleni tärkeysjärjestyksessä. Tietysti vaimon täytyy olla myös hänen arvoisensa;) Omalle miehelleni olen selvä ykkönen, vaikka hänellä on äitinsä kanssa harvinaisen läheiset välit ja ovat yhteydessä usein monta kertaa viikossa.

Vierailija
5/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kyseessä oli anoppi, on mun mielestä sivuseikka.

Ei varmaan olisi mies samoin käyttäytynyt, jos kyseessä olisi ollut joku toinen saunaan menijä. Monet miehet eivät uskalla sanoa vastaan äidilleen vaikka tämä mitä laukoisi.

Vierailija
6/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei todennäköisesti tajua, kuinka tärkeä tuo saunareissu olisi ap:lle ollut. Kun ei miehet yleensä vaan tajua, koska ne ei elä sitä lapsirumbaa eikä silloin myöskään hoksaa, miksi joku puolen tunnin saunareissu on yhtäkkiä maailman tärkein asia ja sen peruuntuminen kauhean meuhkauksen aihe.

Ap vois sanoa miehelleen, että tarttee nyt pienen hetken ihan rauhassa yksin olemiselle, että sen takia räjähti siitä saunareissusta, koska oli oikeasti odottanut sitä ettei tartte hetkeen olla jatkuvassa hälytysvalmiudessa. Että voisitko mies-hyvä seuraavan kerran sanoa äidillesi tai kelle tahansa muulle, että odottaisivat vuoroaan,sauna on varattu.

Vierailija
7/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on tosiaan melkoinen tumppu!

Vierailija
8/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättänyt miehen selviämään itse aiheuttamastaan tilanteesta.

Vierailija
9/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi tulisi oppia pitämään vaimon eli sinun puolia ritarillisesti

Vierailija
10/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yhteinen miehen, miehen vanhempien ja miehen sisarusten kanssa" eli todennäköisesti miehen isän kuolinpesän omistuksessa. Tällöin ap:lla ei ole mitään osuutta mökkiin, koska avio-oikeus astuu voimaan vasta erossa/toisen kuollessa, siihen asti oma omaisuus on omaa, ei yhteistä.

Vierailija
11/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoi vaimolle, että äitinsä on saunassa. Jos vaimo sinne kuitenkin päättää mennä, niin itsepä huonosti käyttäytyy, kun ei ole etukäteen muille kertonut saunalle menostaan. Anoppihan oli tiedottanut!

Vierailija
12/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap:llä ja anopilla yhtäläinen oikeus mennä sinne. Siis miehen olisi kuulunut sanoa äidilleen että vaimonsa on juuri ovella menossa jo, eli sauna on jo varattu. Ja ap:han suuttui miehelleen, ei anopille.

Ihan aiheesta suutuit. Onko teillä yleensäkin tuo tilanne että miehesi vahtii lapsia vasta kun ovat nukkumassa ja hereillä ovat sinun vastuullasi?

Vierailija
13/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ottanut puolisoksesi tuollaisen munattoman nyhverön. Syytä vain itseäsi.

Vierailija
14/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yhteinen miehen, miehen vanhempien ja miehen sisarusten kanssa" eli todennäköisesti miehen isän kuolinpesän omistuksessa. Tällöin ap:lla ei ole mitään osuutta mökkiin, koska avio-oikeus astuu voimaan vasta erossa/toisen kuollessa, siihen asti oma omaisuus on omaa, ei yhteistä.

omistajina ovat miehen vanhemmat ja kaikki sisarukset perheineen. Lisäksi normaaliolosuhteissa käyttövuorot jaetaan varmasti perheittäin, eikä katsota, onko avio-oikeus voimassa vai ei. Hyvänen aika...

Vierailija
15/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoi vaimolle, että äitinsä on saunassa. Jos vaimo sinne kuitenkin päättää mennä, niin itsepä huonosti käyttäytyy, kun ei ole etukäteen muille kertonut saunalle menostaan. Anoppihan oli tiedottanut!

ap joka oli ovella lähdössä olisi siis kuulunut jonossa ensin.

Vierailija
16/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tollaista tapahtuu

unohda koko juttu

Vierailija
17/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap joka oli ovella lähdössä olisi siis kuulunut jonossa ensin.

"Sanoi menevänsä saunaan" tarkoittaa yleensä sitä, että menee saunaan sisään. Jos menee saunalle, niin menee "rakennukselle" ja sitten saunaan. Eli minusta anoppi oli jo siellä saunalla ja menossa saunaan.

Ei sinne mitään jonoa ollut, koska anoppi (saunan omistaja) ei tiennyt muiden olevan menossa. Tässä kolmoisdraamassa hän sanoi ensimmäisenä ääneen saunaanmenon, joten meni saunaan.

Vierailija
18/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niillä, jotka eivät omista, on vuoro viimeisenä.

Vierailija
19/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi voinut hyvin sanoa että voiko anoppi odottaa puolisen tuntia, niin minä käyn ensin.ap

Vierailija
20/42 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap:llä ja anopilla yhtäläinen oikeus mennä sinne. Siis miehen olisi kuulunut sanoa äidilleen että vaimonsa on juuri ovella menossa jo, eli sauna on jo varattu. Ja ap:han suuttui miehelleen, ei anopille. Ihan aiheesta suutuit. Onko teillä yleensäkin tuo tilanne että miehesi vahtii lapsia vasta kun ovat nukkumassa ja hereillä ovat sinun vastuullasi?

Ei anoppi ole mikään selvännäkijä, jonka pitää arvuutella, onko joku menossa vai ei. Jos ei miniä osaa anopille soittaa ja ilmoittaa, että menen rantasaunalle niin silloin anoppi voi sinne varsin hyvin mennä.