Ikävä aihe, mutta kuinka nopeasti ihminen voidaan tuhkat
kuoleman jälkeen? Minulle tärkeä ihminen on poissa,luin kirkollisista ilmoituksen. Jos kuolee kotona, eikö kuoleman syyn tutkimukseen mene oma aikansa? Lähiomaisia kyseisellä ihmisellä ei ole. Hyvin pian on haudattu. Olen todella surullinen, kun sain tiedon lehdestä. Olimme säännöllisesti yhteyksissä.
Kommentit (3)
Jos kuolee kotona, niin tehdään ruumiinavaus. Sen jälkeen voidaan kyllä heti tuhkata.
Ruumiinavaus voidaan tehdä vaikka seuraavana päivänä kuolemasta oletuksella, että ei ole jonoja.
Mun lapseni kuoli sunnuntaina, ei tehty ruumiinavausta koska kuoli sairaalassa. Saimme siunauksen torstaiksi, jonka jälkeen tuhkattiin perjantaina. Tuhkat saimme tiistaina ja silloin haudattiin.
Kiitos vastauksesta. Se käy sitten nopeaan tahtiin. Luulin, että aikaa kuluisi kuolemasta tuhkaukseen kauemmin. Kyllä on elämä arvoituksellista, koskaan ei voi huomisesta tietää. Tämä ihminen oli minulle kovin tärkeä jo vuosien takaa.
Jos kuolee kotona, niin tehdään ruumiinavaus. Sen jälkeen voidaan kyllä heti tuhkata.
Ruumiinavaus voidaan tehdä vaikka seuraavana päivänä kuolemasta oletuksella, että ei ole jonoja.
Mun lapseni kuoli sunnuntaina, ei tehty ruumiinavausta koska kuoli sairaalassa. Saimme siunauksen torstaiksi, jonka jälkeen tuhkattiin perjantaina. Tuhkat saimme tiistaina ja silloin haudattiin.