Oletko asunut tai asutko itä-Helsingissä?
Viihdytkö?olen nyt asunut Vesalassa reilun vuoden ja en viihdy sitten ollenkaan..inhoan kusijunaa(=metro)itäkeskusta ja yleensäkin kaikkea.
Joka päivä haaveilen että saisimme uuden asunnon jostain muualta..paha vain että 4 ja 5-veet viihtyy...
Kommentit (18)
Jos pystyisit muuttamaan omaa ennakkoasennettasi...niin viihtyvyytesikin paranisi.
mutta olen ollut siellä monet monituiset kerrat, koska kavereita asui aikoinaan sielläpäin. Vesalassakin kävin kerran ja se kerta riitti.
Mikset muka voisi muuttaa sieltä pois muualle? Onhan jo Itä-Helsingissäkin huomattavasti tasokkaampia asuinalueita kuin tuo Vesala, saati sitten muualla...Lapsetkin ovat sulla vielä niin pieniä, että muutto olisi kutakuinkin yksi jännä seikkailu, ei muuta.
Olen vaan niin köyhä etten voi maksaa vvo:n saton jne riistovuokria,ja vaihtoasuntoa kaupunginasunnoissa ei ole löytynyt.ap.
Täällä on loistavat palvelut, luontoa ja metro on minusta parasta. En oikein ymmärrä mikä metrossa ottaa päähän, se on paras ja luotettavin joukkoliikenneväline koko kaupungissa.
mutta metrossa on aina jotain epämääräistä sakkia.Lasten kanssa ei kiva.Viimeksi oli joku ällöttävä juoppoämmä joka siinä räki keuhkojaan pihalle"puistatus".ap.
ja asunutkin 25 vuotta. Ma kylla rakastan metroa se on ihan mieleton etta paasee joka paikkaan ilman autoa. Ja jos ei metrolla niin sitten bussilla. Matkusta vahan (vaikka Euroopan ulkopuolella) niin opit arvostamaan julkista liikennetta.
Ja viihdytään. Palvelut lähellä, julkinen liikenne toimii loistavasti. Eipä täältä pois oo kiirettä.
niin arvostaa Helsingin julkista liikennettä. Ei siellä tarvinnut odotella puolta tuntia bussia.
Nuorena maalta muutin Myllypuroon, siihen monien kauhistelemaan. Rakastin kotiani, perustin perheen ja ensimmäinen lapsi syntyi. Isomman kodin tarpeessa haikeina jätimme VIIHTYISÄN mylliksen ja muutimme Roihuvuoreen ja tänne olemme juurtuneet. nyt 10 vuotta pian elämää täällä takana ja tämä on KOTI isolla Koolla. Viihtyisä, rauhallinen, ihanta ympäristöt ja aktiivista yhetisöllistä toimintaa. Kylä kkeskellä kaupunkia, jossa lasten on hyvä elää ja kasvaa.
Metro on ehdoton reitti keskustaan jossa käyn töissä, muuten ei keskustassa paljon tule käytyä. Metro on joustava, sujuva ja varma, paras joukkoliikenneväline.
Itä-Helsinki on helmi! Väitteet slummista lähinnä naurattavat kun pyöräilee ihanaa rantapolkua Herttoniemen kartanon suunnasta kotiinpäin :P
sua edellinen! Kivaa aluetta, paljon puustoa ja lapsille kivoja harrastusmahdollisuuksia mm. kuvataidekoulu, musiikkikoulu, Liikuntamylly(vähän kauempana).
mutta omistusasunto ostettiin sitten muualta. Myllypuro ei ainakaan ole mitenkään erityisen rauhaton paikka, viihdyin siellä kyllä. Suurin osa asukkaista kuitenkin vanhuksia, joten eipä siellä mitään häiriökäyttäytymistä juuri näkynyt.
Itä-Helsingiksi edes lasketa. Nyt vaan raaka peli. Jos muksut on vasta 4 ja 5, ehditte ennen eskari-ikää lähteä lipettiin.
Maailman kaunein paikka! Meri joka puolella, uskomattomat ulkoilureitit ja upeaa luontoa joka puolella! Pyörällä pääsi kaikkialle, me kävimme lapsina vain kääntymässä kotona ja sitten taas biitsille, metsään, kallioille ongelle, leikkipuistoon, pesistä pelaamaan...
Minulla oli mahtava lapsuus Itä-Helsingissä. Parhaat kaverini ovat edelleen ne, joihin tutustuin muinoin Laajasalossa.
Asun nyt ulkomailla, mutta jos muuttaisin Suomeen, muuttaisin Itä-Helsinkiin.
Mummini asuu Roihikassa, Täti Hertsikassa ja Äiti Marjaniemessa. Itse varmaan muuttaisin joko Laajasaloon, Roihikaan tai Hertsikaan.
Just se jonkun mainitsema rantapolku Hertsikanrannasta Roihikaan on ihana! Kohta tullaan lasten kanssa sitä pitkin kävelemään, tulee melkein tippa linssiin, kun näen sen jo sieluni silmin. :') Merellinen Itä-Helsinki rules! Luonnonkauniimpaa aluetta en ole vielä mistäänpäin Helsinkiä löytänyt.
Olen myös asunut siellä :). Ikävä on edelleen. Nyt asutaan muualla Suomessa, mutta muuttaisin milloin vain takaisin sinne.
voi olla että viihtyisinkin paremmin jossain rannan lähellä,olen kasvanut katsellen vanhankaupunginselkää
Asun Aurinkolahdessa (joka Vuosaareen kuuluu kuten esim. Munkkiniemeen kuuluu Niemenmäki). Sorry edellinen, oli pakko sanoa. ;-)
Viihdyn erittäin hyvin. Olen aikaisemmin asunut Kuusisaaressa ja Töölössä ja palveluiden määrä on täällä huomattavan hyvä verrattuna näihin em. paikkoihin. Täältä lähistöltä löytyy kaikki mitä lapsiperhe voi haluta + hyvät liikenneyhteydet. Kuljen metrolla päivittäin töihin ja minusta se on maailman kätevin julkinen kulkuväline. Kuusisaaressa lapsuuteni asuttuani tosin mikä tahansa julkinen kulkuväline joka ei kulje vain 3-4 x tunnissa on huomattava parannus. ;-)
Näillä näkymin en ole muuttamassa täältä minnekään toivottavasti koskaan. Tätä merinäköalaa ei muualta hevin saa!
Pahamaineisen Pohjoisen ostarin lähellä. Metsäkemisteistä huolimatta viihdymme täällä paremmin kuin esim. Kaivokselassa, jossa asuimme aiemmin.
Minustakin metro on kätevä. Joskus tietysti metrossa tapahtuu ikäviä asioita, mutta ainakin ruuhka-aikoina suurin osa matkustajista on tavallisia työtätekeviä ihmisiä eikä häiriköitä.
Viihdyn mainiosti, Itä-Helsingistä ja metron varrelta en kuvittele koskaan pois muuttavani.