Olen raskaana ja lääkäri laittoi minulle
lähetteen paksusuolen tähystykseen. Nyt mietin uskallanko mennä, onko tästä vaaraa raskaudelle. Olen vasta viikolla 7, joten keskenmenon riski on muutenkin suuri. Lähete oli kiireellisenä.
En haluaisi ottaa pientäkään riskiä! Lääkäri sanoi ettei tästä ole vaaraa..
Mitä olette mieltä?
Kommentit (33)
kovat vatsakivut ja aika ajoin todella paha ripuli, vaihtelevasti välillä parempi välillä pahempi. Syytä ei ole mistään kokeista löytynyt ja olen laihtunut paljon.
ap
Jos jotain vakavampaa, pääset heti hoitoon.
No mieti sitä, että olisit raskauden ajan sen paksusuoles kanssa.
Sitäpaitsi, raskaus menee kesken jos se on mennäkseen. Taikatemputkaan ei auta. Näin se vaan on.
niin menet. Ei sulla oikein ole muita vaihtoehtoja. Ei sen pitäisi mitenkään vaarantaa raskautta. Sen sijaan vaarannat omasi ja tulevan lapsesi hengen jos jätät menemättä ja onkin jotakin akuutisti hoidettavaa.
kovat vatsakivut ja aika ajoin todella paha ripuli, vaihtelevasti välillä parempi välillä pahempi. Syytä ei ole mistään kokeista löytynyt ja olen laihtunut paljon. ap
mikä sua vaivaa, noilla oireilla? Sitäpaitsi en minä ainakaan tiedä mikä siinä tähystyksessä voisi vaikuttaa raskauteen, itsellenikin on tehty se? Luottaisin kyllä tuossa asiassa ihan lääkäriin, hän on varmasti punninnut riskit ja hyödyt.
Onko tästä riskiä raskaudelle?
Pelottaa hirveästi sen takia..
ap
mutta en myöskään haluaisi vaaranta raskautta..
Kinkkinen tilanne.
Ehkä pitää vain luottaa ammattilaisiin, mut jännitys on kyl suuri. Tämä on ensimmäinen raskauteni
lähetteen paksusuolen tähystykseen. Nyt mietin uskallanko mennä, onko tästä vaaraa raskaudelle. Olen vasta viikolla 7, joten keskenmenon riski on muutenkin suuri. Lähete oli kiireellisenä.
En haluaisi ottaa pientäkään riskiä! Lääkäri sanoi ettei tästä ole vaaraa..
Mitä olette mieltä?
En usko että on mitän haittaa. Peräsuolen kauttahan se tehdään eikä käsittääkseni käytetä mitään lääkitystä ellei nimenomaan potilas halua. Mun tytölle se tehtiin. Siinä paineltiin kyllä mahaa aika reilusti tomenpiteen aikana, mutta sun raskaus on kyllä aika varhaisessa vaiheessa.
sulla on hoitamaton paksusuolensyöpä niin kyllä sekin vaikuttaa hieman raskauteen. Sekä äidittömään lapseen.
parempi asiantuntemus kuin lääkäriltäsi??
Jos olet laihtunut rajusti, niin tottakai asia pitää tutkia!
hoitamaton vaivasi on sellainen, että paksusuoli lopulta joudutaan poistamaan, niin saat kulkea avannepussin kanssa lopun ikääsi.
kun kiireellisenä kerran laittoi. Ajattele jos jätät asian hoitamatta ja vaivasi tulee vaikuttamaan sikiöön myöhemmässä vaiheessa raskautta. Sitten se vasta kova paikka on jos menee kesken. Nyt äkkiä hoitamaan asia pois niin pääset nauttimaan raskausajasta! Tässä vaiheessa menee kesken jos on mennäkseen. Tarkoitan, että jos tähystys saa keskenmenon aikaan, luulen että kesken olisi mennyt jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin! Hopihopi lääkärille!
sairastavien keskustelupalsta:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
sinne jos rekisteröidyt ja kysyt saman kysymyksen, niin uskon että löytyy ihmisiä jotka tietävät asiasta. Varmaan joku muukin sillä palstalla on joutunut käymään tähystyksessä raskauden aikana.
Sillon tuskin olisit enään hengissäkään laskettuna aikana. :/
Sillon tuskin olisit enään hengissäkään laskettuna aikana. :/
Ja ap:n oireet sopii täysin haimasyöpään, samoin sekin, että kokeissa ei ole mitään selvinnyt. Haimasyöpähän ei edes yleensä näy normaalissa ylämahan ultraäänikuvauksessa, vaan tarvitaan magneettikuvausta.
parasta kai sit luottaa lääkäreiden asiantuntemukseen. Mutta pelottaa ja jännittää hirveästi!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saan lopulta viel terveen pienokaisenkin sieltä :)
ap
Ja ap:n oireet sopii täysin haimasyöpään, samoin sekin, että kokeissa ei ole mitään selvinnyt. Haimasyöpähän ei edes yleensä näy normaalissa ylämahan ultraäänikuvauksessa, vaan tarvitaan magneettikuvausta.
heitellä nettipalstalla veikkauksia potilaalle joka pelkää. ap:n oireet voivat sopia kyllä muihinkin sairauksiin.
heitellä nettipalstalla veikkauksia potilaalle joka pelkää. ap:n oireet voivat sopia kyllä muihinkin sairauksiin.
Täällä kuka tahansa voi esiintyä kenenä haluaa. lääkäri ei ikinä menisi arvailemaan nettipalstalla tuolla tavalla sairauksia. Ihanko itse päättelit että ripuli ja laihtuminen viitaisi haima syöpään.
Siis mitä?