Ärsyttääkö teitä rouvittelu?
Kommentit (34)
Ei ärsytä. Eihän kaikki voi mitenkään tietää, että olen tohtori.
Ei. Itsekin rouvittelen ainakin iäkkäämpiä naishenkilöitä. Ei kukaan ole ruvennut selvittämään avioasioitaan.
Rouva kalskahtaa vanhalta ja en ole vielä vanha. Joten ärsyttää.
Olen naimisissa olevan nainen eli rouva. Ei ärsytä.
Heti tulee vanha olo, kun vaikka terveyskeskuksessa tai kaupassa kuulen: "Rouva!"
Ei, hyvä juttu että osataan käyttäytyä.
Pitäisikö sinua maalaista kutsua ämmäksi( varmasti sen pyöreän perssuomalaisen ulkonäön takia) mieluummin??
Vähemmän kuin tädittely tai tytöttely.
Vierailija kirjoitti:
Rouva kalskahtaa vanhalta ja en ole vielä vanha. Joten ärsyttää.
Höpsistä. Saksalaisten kanssa asioidessa puhutaan aina herra tai rouva etuliitteellä. Se kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Ei.
Ja sitäpaitsi, asialla ei ole mitään tekemistä aviosäädyn kanssa. Alle kaksikymppiset ovat neitejä. Aikuiset naiset ovat rouvia. Aina, paitsi jos errrkseen tiedetään että heillä on joku tätä parempi twitilanteeseen kuuluvampi titteli. Sama kuin signora ja signorina.
Ärsyttävää. En ole naimisissa joten olen neiti. 54vee.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Et ole neiti, vaan vanhapiika.
Oon päiväkodissa töissä ja oon 30v nainen, ilman sormusta. Työkaverini 2kpl on 60v naimisissa olevia. Yks perheenäiti tädittelee kovalla äänellä ainoastaan minua. Se kummaksuttaa. 😁😁
Myös itseni ikäiset ja vanhemmat jotka teitittelee kummaksuttaa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Neitiajat menivät osaltasi ohi jo monta vuosikymmentä sitten. Herätys!
Itse tarjoan usein bussissa paikkaani viisikymppisille naisille saatesanoilla "anteeksi hyvä rouva, voitte istua tähän." Saan aika hyviä ilmeitä ja kommentteja :D
Ei yhtään. - Keijo 56-