Lapsen kaverin vanhemmat, suututtaa...
Lapseni leikkii kaverinsa kanssa melkein aina meillä, todella harvoin kaverin luona. Tuo lapsi saattaa olla meillä koko päivänkin putkeen, syödä meillä niin lämpimät ruoat kuin välipalatkin. Lisäksi ollaan otettu tuota lasta mukaan esim. uimaan melkein joka päivä nyt kesällä, myös otettiin hänet mukaan lintsin reissulle ym.
Siis sinänsä tosi kiva, tytöllä on kaveri ja seuraa, mutta odottaisin kyllä jonkinlaista vastavuoroisuutta =/ Tuon kaverin vanhemmat vaan lööbailee pihallaan, ottaa rennosti sillä välin kun me hoidetaan heidänkin lapsi. Sinänsähän me siis ihan vapaaehtoisesti otetaan hänet lapsemme kaveriksi ja mielellämme, mutta jos edes JOSKUS hekin ottaisivat meidän lapsen sinne tai veisivät tytöt jonnekin kivaan paikkaan, tarjoaisivat edes kerran kesässä jätskin. Tää on niin yksipuolista ja ärsyttävää. Tulee hyväksikäytetty olo. Tyttö itsessään on siis ihana eikä hänestä ole vaivaa, mutta noin periaatteessa pitäisi minusta heidän ymmärtää edes joskus tehdä jotain vastavuoroisesti....
Nytkin tuo kaverityttö oli meillä yötä ja on vielä ensi yönkin, hänen vanhemmille sopis varmaan hyvin vaikka tyttärensä olisi meillä koko kesän.
Kommentit (76)
Ymmärrän ap-tä todella hyvin, kyse ei ole rahasta vaan normaalista sosiaalisesta vastavuoroisuuden periaatteesta.
Minä en kieltäisi kaveria tulemasta mukaan vaan varmaan vähän niinkuin adoptoisin tytön, jos kerran hänen omia vanhempiaan ei yhtään kiinnosta.
Lintsille yms. en myöskään ruokkisi vaan käskisin kotiinsa syömään. Saisivat enemmän leikkiä ulkona ei sisällä mun kotonani jne...sen kaverin ei ole mikään pakko olla teillä koko ajan! Ärsyttäviä todella tuollaiset vanhemmat ovat jotka heivaavat vaan omansa muille mutta mene samaan leikkiin mukaan. Sua todella käytetään hyväksi ja itse sallit sen.
Sen tietysti ymmärrän, että tilanne harmittaa ap:tä, mutta lapsen kannalta on hyvä, että tällä on ap:n kaltainen ihminen lähipiirissä. Voisi jopa olla, että jos ap alkaisi naapureille tästä valittaa, tyttöjen ystävyys menisi rikki vanhempien välien rikkoutumisen vuoksi.
bestikseni kotona ja olen tänäkin päivänä vielä suuressa kiitollisuuden velassa kaverini vanhemmille!
Minusta ei olisi tullut ihmistä jos olisin kasvanut ilman ystävääni ja hänen perhettään. Omassa kodissani olivat olot sen verran epävakaat :(
Kotonani oli alkoholiongelmaa ja silloinkin kun vanhemmat olivat selvinpäin he eivät kauheasti tahtoneet meille mitään vieraita lapsia. Ei se mitään ilkeyttä ollut, heistä ei vain ollut mukavaa kun kotona oli vieraita. Ei mulla siis mitään kieltoa ollut, sain tuoda kavereita meille leikkimään mutta ei meillä koskaan mitään tarjottu tms. He nyt vain olivat sellaisia ihmisiä jotka eivät osanneet olla kauhean vieraanvaraisia ja ystävällisiä. Ei minua mitenkään patisteltu naapuriin, ennemminkin asenne oli sellainen "olisit nyt joskus kotonakin" mutta itse halusin mennä.
Minustakin ap:n kannattaa nyt vaan hyväksyä tilanne että te vain olette erilaisia vanhempia. Jatka ihmeessä toimimista noin jos haluat lapsen teidän mukaanne ja haluat tukea tyttöjen ystävyyttä mutta älä katkeroidu niille toisille vanhemmille. He eivät todennäköisesti edes ajattele asiaa sen kummemmin.
En ole vielä ehtinyt lukea koko ketjua, mutta vitosen viestissä oli juuri niin kuin asia on!
Ap on ihan itse vastuussa omista valinnoistaan ja on typerää loukkaantua siitä että muut eivät teekkään asioita kuten ap tahtoo. Jos omat valinnat eivät miellytä, valitse seuraavalla kerralla toisin.
Ap itse kutsuu lapsen litsille, kylään , rannalle, mökille omalle lapselle kaveriksi, ettei oma lapsi ole niin yksinäinen.
Perhe maksaa liput. Mutta tämä vinkuu bensarahaa.
Miksi kutsut lapsen jos olet niin ahdistunut.
Olemma sitten kai kuin naapurisi. Meillä on 4 lasta ja lapsillamme on kavereita toisistaan. Vietämme aika perhekeskeistä elämää.
Kuopuksella on koulukaveri, joka on ainokainen. Äitinä soittelee jatkuvasti, tulisko meidän poika heidän pojan kaveriksi. Haluaa, että on siellä koko päivän. Haluaa pojan rannalle, tivoliin, elokuviin jne..
Maksan kyllä kulut, mutta en ole maksanut ruokia, koska lapsemme voi tulla kotiin syömään, mutta tämä emäntä haluaa pitää lapsemme siellä koko päivän.
Poika ei haluaisi aina lähteä sinne, mutta tämä äiti vinkuu, että hänen poikansa on yksinäinen ja on niin ihana katsoa lasten riemua.
Me käytämme omia lapsia rannalla, tivolissa, elokuvissa yms. Joten ei siitä ole kiinni. Olen pojan antanut sinne "lainaan" siksi, että tällä toisella pojalla on joku kaverri kun äitinsä niin tahtoo.
Mun pitäis nyt vielä maksaa siitä, että äiti vinkuu poikaamme sinne harva se päivä.
Oletko edelleen ystävä sen kaverin kanssa ja olitko miten pitkään?
vai oliko tilanne sinullaekin vain hyväksikäyttötilanne? kaverilla oli mukavat vanhemmat joten sait itsellesi kahdet vanhemmat ja se ystävä oli vaan sivuseikka?
Kotonani oli alkoholiongelmaa ja silloinkin kun vanhemmat olivat selvinpäin he eivät kauheasti tahtoneet meille mitään vieraita lapsia. Ei se mitään ilkeyttä ollut, heistä ei vain ollut mukavaa kun kotona oli vieraita. Ei mulla siis mitään kieltoa ollut, sain tuoda kavereita meille leikkimään mutta ei meillä koskaan mitään tarjottu tms. He nyt vain olivat sellaisia ihmisiä jotka eivät osanneet olla kauhean vieraanvaraisia ja ystävällisiä. Ei minua mitenkään patisteltu naapuriin, ennemminkin asenne oli sellainen "olisit nyt joskus kotonakin" mutta itse halusin mennä. Minustakin ap:n kannattaa nyt vaan hyväksyä tilanne että te vain olette erilaisia vanhempia. Jatka ihmeessä toimimista noin jos haluat lapsen teidän mukaanne ja haluat tukea tyttöjen ystävyyttä mutta älä katkeroidu niille toisille vanhemmille. He eivät todennäköisesti edes ajattele asiaa sen kummemmin.
pyytävät meidän tyttöä mukaan luxusmökille, on meidän vastavuoroisesti vietävä heidän tyttärensä samanlaiselle lomalle, vaikka ei ole sitä mökkiä?
Mihin ihmeeseen tämä perustuu? Pitääkö kavereitten olla samaa sosiaaliluokkaa, että varmasti muiden vanhemmat voivat tarjota lasten kavereille tismalleen samat jutut kuin me tarjoamme heidän lapsilleen?
Monien kanssa olemme vieläkin ystäviä. Kyllä, olihan se mukavaa kun kavereiden vanhemmat olivat mukavia. "Hyväksikäyttötilanne" kuulostaa aika rajulta, olimme kuitenkin pieniä lapsia enkä ajatellut motiivejani sen kummemmin. Mitä oikein ajat takaa?
Oletko edelleen ystävä sen kaverin kanssa ja olitko miten pitkään?
vai oliko tilanne sinullaekin vain hyväksikäyttötilanne? kaverilla oli mukavat vanhemmat joten sait itsellesi kahdet vanhemmat ja se ystävä oli vaan sivuseikka?
että tytön perhe veisi hänenkin tyttönsä viikoksi lomalle jonnekin. Kadehtii toisten parisuhdeaikaa.
Itse kuitenkin tahtoo tytön heidän mökille oman tytön seuraksi, ettei omalla tytöllä ole tylsää.
Aikamoista toisen lapsen hyväksikäyttöä käyttää sitä oman lapsen viihdyttäjänä kun ei itse viitsi oman lapsen kanssa tehdä mitään.
Mitä naapureiden pitäisi sillä aikaa tehdä kun olet pyytänyt heidän lapsensa teille? Ei saisi lokoisasti ottaa pihalla aurinkoa vaan mennä kärsimään säkkiin ja tuhkaan pukeutuneena päivät.
Minusta on naurettavaa, että jos itse tahdot tyttöä kylään, suutut kun he eivät tahdo sinun tyttöäsi. Heidän ei todellakaan ole pakko sitä tehdä. He varmaan pärjäisivät ihan hyvin ilman sinuakin ap ja ilman sinun tyttöäsi.
Säälivät lähinnä varmaan sinua kun et osaa olla läsnä omalle tytöllesi ja hän ei osaa leikkiä yksin, eikä viihdy vanhempien seurassa viikkoa mökillä.
Minua suunattomasti suututtaa, kun lapseni on aina kylässä ja lähtee millon m innekkkin mukaan, ok itse annan luvan,tarjoan omat rahatkin m ukaan, m utta aina tulee takaisin rahoineen. ei kuulemma tarvinnu... No olen miljoonasti pyytänyt , että olisivat välillä meillä lähdettäs jonnekkin, leffaan, korkeasaareen piknikille tai jotain, mutta ei kelpaa kaverille. Kaveri suostuu olemaan vain omassa kotona vain omien vanhempiensa kanssa menee jne.. Vanhemmiltakin olen kysynyt mutta ei ei mitään.. ärsyttää sekin.
Homma ei todellakaan toimi niin, että kutsujan vanhempien täytyi maksaa oman/omien lapsiensa kavereiden kustannukset jos lapse menevät yhdessä leffaa, Lintsille tms. paikkaan. Kutsutun lapsen vanhemmat pääsevät jo siinä helpolla, kun heidän ei itse tarvitse viedä lastaan ko. paikkaan...
kylään niin laitan laskun mehulasista, keksistä ja ruoasta jos kutsun pöytään.
Jos menemme lintsille niin lasku myös bensoista ja öljyistä ja kuluneista renkaista.
Näin myös aikuisten kanssa. Jos itse kutsun kavereitani kylään tai mökille syömään, pyydän heiltä maksun ruoasta ja matkoista yms.
Hei ap. Ei kannata kutsua lasta jos on noin vaikeaa.
Ap mikä tilanne nyt? Lapset ovat jo 18v
Ei jokaiselle tule mieleen vastavuorosuus varsinkin kun saa ilmaiset ruuatkin
Lintsille yms. en myöskään ruokkisi vaan käskisin kotiinsa syömään. Saisivat enemmän leikkiä ulkona ei sisällä mun kotonani jne...sen kaverin ei ole mikään pakko olla teillä koko ajan! Ärsyttäviä todella tuollaiset vanhemmat ovat jotka heivaavat vaan omansa muille mutta mene samaan leikkiin mukaan. Sua todella käytetään hyväksi ja itse sallit sen.