Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergia vai refluksi vai mitä?

02.07.2010 |

Meillä neiti nyt 2,5kk ja itkee ja pieree ja puklaa paljon.

Kakka on vihreää ja ihan löysää velliä ollut aina. En pysty imettämään enään ja lapsi juo pelkkää nan 1 korviketta.

Lapsi hereillä ollessaan haluaa olla vain ja ainoastaan pystyssä sylissä kasvot kantajasta pois päin. Myös paljon pulauttelee noin 1-2h jälkeen syötönkin ja joskus nielee ja sätkii kun on tulossa oksennus :(

Lapsi myös kuolaa kirkasta kuolaa jatkuvasti niin että sitä ihan valuu ja tuskin nyt vielä mitää hampaita tulee...

Vihreä kakka siis on velliä ja kakkaa viikossa noin 2-3 kertaa. Eli harvoin.

Olen miettinyt, että olisiko kyseessä refluksi tai maitoallergia? Neuvola on viikon kuluttua, mutta neuvolassa ei ikinä ole minua kunnolla neuvottu joten en luota heihin, kaipa se olisi lääkärin puheille mentävä, vai olenko nyt yli hysteerinen?

Lapsemme viihtyi hyvin sitterissä ja vaunuissa jokin aika sitten, mutta nyt on kyllä ihan kaameeta itkua heti jos yrittää käsistään laskea johonkin. Lapsi myös piereskelee paljon ja röyhtäilee, voisiko siis olla kyseessä vaan ilmavaivat?

Onko muuten vihreä vellikakka muutaman kerran viikossa normaalia? Olen kuullut että nan 1 korvike voi tehdä sen vihreyden, mutta entä löysyys? Neiti ei ole koskaan kakannut ns kiinteää kakkaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pierut haisevat erittäin pahalle samoin kakka :(

Vierailija
2/2 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meidän tyttö on nyt 4,5 kk ja hänellä epäillään maitoallergiaa. Epäily heräsi lopulta itselläni, kun lapsella oli jatkuvaan ilmavaivoja. Lopulta kokeilin maidotonta imetysdieettiä viikon ja sitten söin taas maitotuotteita päivän ajan. Samana iltana tyttö oksensi voimakkaasti ja muutamat seuraavan päivät kakka oli vihreää, löysää ja todella todella pahanhajuista. Koko makuuhuone haisi, kun tyttö oli sängyssään ährännyt kakan.

Tämä ei vielä riittänyt maitoaltistukseen pääsyyn, joten vielä kerran jouduin tyttöä kiusaamaan ja join kahtena päivänä maitolasit. Tästä tuli selkeästi ilmavaivoja ja tyttö kiemurteli mahanpuruissaan. Sain puhuttua pääsyn maitoaltistukseen. Tiukassa oli...

Nyt kun olen ollut maidottomalla dieetillä, tyttö on puklannut vähemmän. Eilen söin vahingossa maitoa, kun söin ulkona. Kovasti kyselin tuotteesta, mutta ihmiset ei tajua, mitä OIKEASTI maidoton (ei laktoositon tms.) tarkoittaa.

Puhu epäilystäsi neuvolassa. Voihan olla allergiaperäistä refluksiakin. Sitä omalla tytöllämme epäilen myös. Ja jos ei ota neuvola korviinsa, niin eikun yksityiselle. Jos teillä on vakuutus, niin sehän korvaa.

Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla