Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan tullut raskaaksi miehen sterilisaation jälkeen?

Vierailija
02.07.2010 |

Kuinkahan yleistä tuo on, siis muutama viikko tai korkeintaan kuukausi vasektomian jälkeen? Eli siis miten kauan niitä siittiöitä vielä tulee...?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää käyttää ehkäisyä kunnes siitiömäärä on tutkittu. Se tutkitaan n 3-4kk toimenpiteestä.

Vierailija
2/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita tapauksia jossa naisen tai miehen katkaistut munarovet tai siemenjohtimet ovat kasvaneet uudelleen yhteen ja raskaus mahdollistunut..sitä sattuu mutta harvoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää käyttää ehkäisyä kunnes siitiömäärä on tutkittu. Se tutkitaan n 3-4kk toimenpiteestä.

tulee lapsi, niin olkoon tullakseen. Eli tietoisesti ei käytetä enää ehkäisyä. Mietin siis, onko mitään järkeä haaveilla vai...

Ja siis lisämainintana se, että olemme molemmat tyytyväisiä nykyiseen lapsilukuun, mutta yksi (tai monikkojen sattuessa useampi) lisää ei venettä kaada. Päädyimme vasektomiaan mukavuussyistä.

ap

Vierailija
4/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko kertoa millainen kokemus vasektomia oli miehellesi, sillä sitäkin on pohdittu meillä ehkäisykeinoksi kun emme enää enempää lapsia halua.

oliko mies kauan kipeä ja toimiiko kaikki kuten ennenkin ja onko mies itse ollut tyytyväinen?

Vierailija
5/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saimme tuplailtatähdet.

Vierailija
6/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko kertoa millainen kokemus vasektomia oli miehellesi, sillä sitäkin on pohdittu meillä ehkäisykeinoksi kun emme enää enempää lapsia halua.

oliko mies kauan kipeä ja toimiiko kaikki kuten ennenkin ja onko mies itse ollut tyytyväinen?

Oli enemmän kipeä muutaman päivän, mutta esim. neljä päivää operaation jälkeen valmis seksiin ja viikon jälkeen moottoripyörän selkään. Tämän jälkeen itsestään sulavat tikit kiristivät hieman, mutta muita ongelmia ei ole ilmeisesti ollut. Kuulemma "pallit" tuntuivat hieman hassuilta vielä pari viikkoa operaatiosta, mutta nyt nelisen viikkoa kulunut eikä mitään eroa huomaa enää.

Seksissä ei eroa entiseen huomaa kumpikaan meistä, paitsi että kumin kanssa sählääminen on historiaa, kun päätimme, ettemme ehkäise enää tippaakaan operaation jälkeen (riskit tietäen). No, ehkä eroa on siinä, että seksiä on paaaaaljon useammin ja spontaanimmin! Tämmöistä menoa on vällyjen välissä ollut viimeksi ennen ekaa lasta eli noin kymmenen vuotta sitten :)

Päädyttiin vasektomiaan mieluummin kuin mulle tehtävään sterilisaatioon, sillä miehelle se on kuulemma helpompi. Mulla vatsan alueen leikkaukset on olleet vaikeita toipua ja en siksi ollut vapaaehtoinen steriloitavaksi.

Vierailija
7/12 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei siis haittaisi! En tiedä, ollaanko jotenkin tavallista joustavampia tässä, mutta minä tai mieheni emme kumpikaan ole ikinä pitäneet lapsilukua kiveen hakattuna. Emme sinänsä koe "tarvitsevamme" enää lisää lapsia, mutta ylläri ei haittaisi. Ja voi olla, että jos yllätystä ei tule, niin sitten päädymme sijaisperheeksi tms. kuitenkin.

Miten teillä mies suhtautui iltatähtiin?

ap

Vierailija
8/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kauhuissani (ennestään 6lasta) enkä ois enää halunnut alottaa samaa rumbaa alusta, valvomisia ym. Mies sen sijaan suhtautui järkevämmin ja sai minutkin vakuutettua, ettei se uusi vauva (sillon ei ollut vielä tietoa, että tuplat tulossa) ole katastrofi. Minä lähinnä pelkäsin sitä jatkuvaa valvomista kun aiemmat lapset olleet kaikki todella itkuisia ekat kuukaudet. Uusi järkytys seurasi sitten kun saimme tietää saavamme tuplat.

Raskauden edetessä sitä ehti tottua ajatukseen vielä yhdestä vauva-ajasta ja kaksosista. Molempien yllätykseksi kaksoset olivatkin mitä helpoimpia, itkivät vain nälkäänsä ja vauva-aika tuntui liiankin helpolta.

Enää en kyllä mistään hinnasta luopuis meidän tuplailtatähdistä, aivan ihania taaperoita :)

Meitä ei siis haittaisi! En tiedä, ollaanko jotenkin tavallista joustavampia tässä, mutta minä tai mieheni emme kumpikaan ole ikinä pitäneet lapsilukua kiveen hakattuna. Emme sinänsä koe "tarvitsevamme" enää lisää lapsia, mutta ylläri ei haittaisi. Ja voi olla, että jos yllätystä ei tule, niin sitten päädymme sijaisperheeksi tms. kuitenkin.

Miten teillä mies suhtautui iltatähtiin?

ap

Vierailija
9/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa pari oli ensin koittanut vuosia hankkia lasta. Kun vihdoin saivat sen yhden, niin teki mies sterilisaation. (Ilmeisesti olivat päättäneet, että haluavat vain yhden lapsen)

Meni pari vuotta ja saivat toisen lapsen. :D

Meni taas muutama vuosi, ja jälleen tuli lapsi.

Että mitä lie kohtalon ivaa sitten... :,D

Vierailija
10/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuleeko ilmaa vai ei mitään. Vai limaa ilman siittiöitä.

Valistakaa tietämätöntä.

Vierailija
11/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ainakaan vielä tullut raskaaksi;)

Toimenpide oli sinänsä lyhyt, mutta sattui jonkin verran. Mies käveli pari päivää vähän kumarassa, mutta siinäpä se.

Ollaan oltu tyytyväisiä ratkaisuun

Vierailija
12/12 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tulitko raskaaksi? Mun miehelle tehtiin toi 3kk sitten ja elän toiveessa että vielä olisi toivoa saada vauva mies teki sterisaation omasta halusta piittaamatta mun mielipiteestä....