Imetys ja sokerinhimo (suklaa). Totta vai tarua?
Raskausaikana lopetin makeat lähes kokonaan eikä painoakaan tullut tämän päätöksen jälkeen juuri mitään. Nyt olen sairaalasta tultuani vetänyt joka päivä karkkeja ja varsinkin suklaata. Oikein himoitsen suklaata, melkein pitää lähteä illallakin sitä kioskilta hakemaan. Miten saan itseni kuriin? Yhden ongelman jo tunnistan, enpä syö päivittäin enää säännöllisesti ja terveellisesti aterioita välipaloineen, vaan napsin jotain mitä nopeasti saan suuhuni (ja jonka voi syödä istumatta lautasen kera pöydän ääressä...).
Kommentit (4)
Raskausaikana ei makea eikä rasvainen maistunut ja painoa tuli 5-6 kg, olen normaalipainoinen. Imetysaikana maistuu kaikki mutta etenkin makea, kuten suklaa, jäätelö, leivonnaiset. Painokin on noussut :(
Raskauskilot lähti parissa viikossa, ja nyt vielä pari kolme kiloa sen lisäksi. Paino tuntuu siis edelleen laskevan, vaikkakin hitaasti. Että eihän tämä mitään nyt, mutta sitten kun lopettaa imetyksen. Joskus kyllä tunnen huimausta, ja muistan, etten muista koska olen viimeksi syönyt tai juonut. Pikkaisen huonoon tilaan olen itseni päästänyt...
Ap
painoa tuli raskauden aikana 30 kiloa!? 17 kiloa jäi sairaalaan ja nyt olisi 13 kiloa tiputettavana.
Raskausaikana painoa tuli 4kg: hoikistuin siis muuten kuin mahasta. Tämä kyllä lähti, mutta tuli imetysaikana nopeasti takaisin. Ihan alussa ei pystynyt vielä syömään suuria annoksia, eikä edes muistanut/ehtinyt syödä, mutta sen jälkeen tuli nää suklaan ja makean himot ja jatkuva energiavaje. Piti siis syödä isompia annoksiakin, muuten tuli jotenkin huono olo. Nyt paino on n. sama kuin aivan loppuraskaudesta, mutta se oli jopa pari-kolme kiloa enemmänkin.
Kai ne hormonit vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla! Ei oo mulla paino pudonnut juurikaan, vaikka syön normaalisti jo. Painon pieni putoaminen johtui täysin siitä, että olin viikon vuodepotilaana, eikä ruoka maistunut yhtään.