Vantaan Rekola - millaista aluetta on?
Kommentit (12)
Rekolan alue saattaa ollakin ihan suht mukava (tarkkoja rajoja en tunne), mutta itse en muuttaisi, koska siinä vieressä on koivukylä, Asola, eikä se Korsokaan liian kaukana ole...en ymmärrä mitä hienoa olisi asua muutaman korttelin kokosella "paratiisilla", jos sitä ympäröi ghetto.
Koivukylä/Havukoski on levoton, mutta niiden kupeessa ovat kauniit ja rauhalliset Rekola, Päiväkumpu sekä Asolan puutaloalue. Levottomuudet eivät mitenkään näy noille alueille.
Sama juttu Korson kanssa. Itse Korson levoton keskusta on melko pieni. Sen lähellä ovat Korson, Metsolan ja Matarin idylliset alueet. Ja edelleen Mikkolaa ympäröivät kalliit Matari ja Jokivarsi.
Pääkaupunkiseudulla on levottomat ja rauhalliset alueet tuppaavat olemaan vierekkäin kaikkialla.
Tuntuu ihan vanhanajan kylältä. Monet tuntevat toisensa ja herkästi jäädään jutustelemaan. Lapsia näin 2 isohkoa joukkoa. Toiset leikkivät omakotitalon pihalla jotain ja toiset olivat pyörillä liikkeellä. Minä viihdyn kovastikkin. Rauhallista ja turvallista vaikka Koivukylä/Korso eivät ole kaukana.
Joku kyllä varmasti jaksaa kehua ihanaksi kun ei muusta tiedä (ei pääse muualle), mutta melko kamala paikka. Sarjassamme Tapulikaupunki.
Rumia korkeita kerrostaloja joiden juurella tämä edellisen "ihanaksi kyläksi" mainostama rintamamiestalorykelmä.
Ihanaa varmaankin kun ikkunasta näkyy jumalattoman korkea, harmaa ja ruma kerrostalo.
puita ja luontoa. Kerrostaloja en tiedä Rekolassa olevan. Radan toisella puolella on mutta onko Rekolaa... Lasten on turvallista liikkua ja leikkiä.
Ja tämähän on vain minun mielipiteeni :)
Sarjassamme Tapulikaupunki. Rumia korkeita kerrostaloja joiden juurella tämä edellisen "ihanaksi kyläksi" mainostama rintamamiestalorykelmä. Ihanaa varmaankin kun ikkunasta näkyy jumalattoman korkea, harmaa ja ruma kerrostalo.
Rekolassa ei ole ainuttakaan kerrostaloa.
Joku kyllä varmasti jaksaa kehua ihanaksi kun ei muusta tiedä (ei pääse muualle), mutta melko kamala paikka. Sarjassamme Tapulikaupunki. Rumia korkeita kerrostaloja joiden juurella tämä edellisen "ihanaksi kyläksi" mainostama rintamamiestalorykelmä. Ihanaa varmaankin kun ikkunasta näkyy jumalattoman korkea, harmaa ja ruma kerrostalo.
Tässä kirjoittaja varmaan tarkoittaa Koivukylän kerrostaloja. Varma en ole mistä rajat kulkee mutta aina olen luullut että Peijaksentie erottaa Koivukylän Rekolasta. Ja onhan siinä kohdassa tien toisella puolella ruma kerrostalo ja näkyykö ne 12 kerroksiset siihen kohtaan? Mutta ei ne kerrostalot kovin monesta ikkunasta näy. Rekola on paljon enemmän kuin se kohta.
t. lapsena Päiväkummussa asunut
jossa moni tuntee toisensa. Palvelut varsin pienet, mutta lähellä Koivukylän palveluja.
Hyvät julkisliikenneyhteydet.
Muuttaisin mielelläni Rekolaan.
-Koivukyläläinen