Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia teipannut päiväkoti tiedossa ( Hesari 1.7.2010, A 11)

Vierailija
01.07.2010 |

Se on helsinkiläinen ruotsinkielinen päiväkoti Tomtebo Etelä-Haagassa. Ruotsinkielisten päivähoitopalvelujen päällikkö sai tiedon maaliskuisista tapahtumista 16.6.2010. Ilmoituksen 2-3 v muutaman lapsen ruokailussa tuoliin teippaamisesta tekivät lasten vanhemmat.

( Helsingin Sanomat 1.7.2010, A 11.)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan itse ajauduttu tuohon tilanteeseen, että henkilökuntapula on mahdoton. Ovat aluepoliittisista syistä joskus päättäneet, että kaikki ruotsinkielinen opettajakoulutus tapahtuu Vaasassa. Joten pääkaupunkiseudulle ei mitenkään riitä ammattitaitoisia opettajia/lastentarhaopettajia jne.

En ymmärrä, miksi ruotsinkieliset syövät tuolla tavalla omaa tulevaisuuttaan eivätkä ala kouluttaa opettajiaan Helsingissä. Mutta eihän tämä oma ongelmani ole, kun en ole ruotsinkielinen.

Vierailija
22/25 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 vuotiaat osaa olla todella nirsoja ja veemäisiä ruokailun suhteen. Heiluvat ja hilluvat pöydästä pois ja heittelevät ruokaansa ympäriinsä. Parempi saada kersojen vatta täyteen vaikka pakolla kuin kuulla kitisevien, nälkäisten lasten valitusta loppupäivä. Jos palvelu ei miellytä, hoitakoon vanhemmat kersansa itse kotona, kun ovat ne tehneetkin. Voivat syöttää pentunsa kultalautaselta, silkkityynyn päällä istuen. Videotkin vielä edessä pyörien ja herkkuruokaa tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyseistä artikkelia lukenut/ enkä moisesta jutusta kuullut, mutta onhan se täysin KÄSITTÄMÄTÖNTÄ/VÄÄRIN, jos lapsia sidotaan teipillä syöttötuoliin!

Itsellä kaksi vilkasta poikaa 13 v ja 2 v, eikä KUMMANKAAN kohdalla ole tarvittu teippiä yms. Rakastakaa lapsia, sekä omia että vieraita!

Vierailija
24/25 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus 90-luvun alussa pph:lla kun olin n. 3 vuotias.

En voi kyllä tätäkään naista kehua. Hänellä ei ollut leluja, ei mitään lastentarvikkeita, ei siis yhtään mitään tekemistä meille lapsille.

Tämä nainen pakotti meidät istumaan penkillä sievässä rivissä ja odottamaan nätisti että vanhemmat tulevat hakemaan.

No eihän siinä mitään, mutta joskus siinä penkillä sai nipottaa tunninkin, sillä välin kun pph katsoi telkkaria olohuoneessa.

Ja kerran kun olimme ruokapöydässä, muistan että tämä pph yritti väkisin syöttää jollekin syöttötuolissa olevalle pikkupojalle (n.2 vuotias) suolakurkkuja, vaikka poika ihan selkeästi ilmaisi ettei niistä tykkää yhtään.

Olin onneksi niin pieni, etten oikein muista muuta, mutta olen huomannut, että pienelläkin juuri nämä negatiiviset jutut jää mieleen.

Vierailija
25/25 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 70-luvunlopussa Helsingin töölössä tarhassa joka oli olevinaan niin hieno paikka hienolla alueella mutta kohtelu oli ihan hirveää.Kävin myös eskarin siellä joten muistan liiankin hyvin.Vasta tänä vuonna tuli puheeksi siskoni kanssa joka on alle 2 vuotta minua nuorempi ja häneltä löyty samanlaisia muistoja.Eli n.30 vuotta meni ennen kuin kumpikaan kertoi kellekään mitä siellä tapahtui.Lapsi on todellakin helppo manipuloida ja pelotella pitämään suu kiinni.Yleisin meillä oli se tavallinen.Jos...niin..."kerrotaan äitille millanen olet eikä äiti tuu IKINÄ hakemaan kotiin ja me joudutaan lähettämään lastenkotiin josta KUKAAN ei ikinä hae sua kun eihän tollasta KUKAAN huoli".En nyt väitä saaneeni traumoja mut muistan kuin eilisen päivän.=(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän