Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalismammat2011 kesäkuu & heinäkuu***

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, kuinka kauan saan tänne kirjoitella kun tää meidän kone tökkii...

Oli tullut taas uusia odottajia mukaan, tervetuloa ja onnea raskauden johdosta :) Kiva, kun porukka lisääntyy sanan molemmissa merkityksissä :D

Heath, onnea sykkeen näkemisestä!!! Me taidetaankin mennä suht samoilla viikoilla, mullakin tänään 6+5.

Huomenna eka neuvola, ahdistaa jo valmiiks se vaa`alle meno, oon meinaa lihonut jonnin verran taas... Kun odotin kuopusta, painoin 20 kiloa vähemmän... Nää vastoinkäymiset ei oo auttanut laihtumaan, päin vastoin. Toivottavasti ei ole vaaville haittaa.

Mulla oireet (lue oireettomuus)pysyneet samana. Ihme kyllä lievää väsymystä ollut ilmassa, mutta todella lievää verraten muihin raskauksiin. Ja tänään ei meinannut aamupala upota millään, varmaan meni puoli tuntia, että sain syödyksi, tökki niin ja teki pahaa. Se tuntui jokseenkin tutummalta kuin oireettomuus.

Huomenna mennään koko perhe risteilemään, yö ollaan laivalla. Kiva päästä vähän reissaamaan.

Perjantaina onkin sitten se odotettu ultra. Ihmeen rauhallinen ja luottavainen olo on ollu taas vaihteeksi. Josko kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuun saakka?

Vierailija
102/161 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heath ja Santsu-75, kiva kuulla et teillä on mennyt hyvin. Heathille myös kovasti onnea sykkeen johdosta, ihanaa. :)

Mä oon taustaillut, koska jotenkin ei olo tunnu vielä kovin luottavaiselta. Toisaalta mahaa juili eilen illalla ja nytkin, mutta silti mulla on jokin epäilys pääkopassa... ja tuntuu ettei muka oireita olisi. Kai tämä johtuu siitä, että nyt loppuviikko mennään niillä viikoilla+päivillä, joilla viimeksi tuli keskenmeno. Joten jos ensi viikolle päästään, uskoisin että mieliala kohenee.

Mulla tää raskaus tuntuu aiheuttavan silloin tällöin ilmavaivoja. Muilla tämmöistä ikävää oiretta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

vihdoin yli vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen yrittämisen jälkeen plussasin apteekin testeillä eilen ja tänään. Kierto yleensä noin 28 päivää ja nyt menkat myöhässä viikon. Clearbluen digitestin mukaan viikot 4-5 menossa. Tosi epäuskoinen olo kyllä enkä uskalla vielä soitella neuvolaankaan tms. Vaivoja löytyy sen verran että rinnat on tosi arat, sattuu kun sängyssä kierii muutenkin helteestä hikisenä, vatsa on vähän outo niin kuin menkkojen alla, väsyttää, janottaa, pissattaa ja vatsa on turvonnut. Osan oireista saattaa kyllä kuvitellakin kun on niin innoissaan :) Lähden elokuussa reissuun joten täytynee elää epävarmuudessa syyskuulle asti kun taitaa olla liian aikaista mennä mihinkään vielä ennen reissua... Ei muuta kuin tarrasukkia kaikille!

Vierailija
104/161 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yks joka oottaa maalis vaavia =)

la ois 26.3 ja kyseessä olisi kolmonen. itse olen 30-vuotias mamma Vantaalta :).Perheeseeni kuuluu miäs, tytöt kohta 4v ja 10v sekä Cornish rex kisuli...

Vierailija
105/161 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista: Nyt menossa 6+5. Olin kyllä ihan oireeton tonne 6+0 päiviin asti (paitsi vatsan turvotus), mutta sen jälkeen rinnatkin turpos ja kipeytyi, ja pientä etovaa oloa on ollut aika ajoin, jota en kuitenkaan ihan kunnon pahoinvoinniksi voi kutsua. Kiloja on tullut jo ainakin 3kg, mutta johtuu varmaan siitä, että olen syönyt kyllä paljon enemmän kuin normaalisti, joka taas johtuu varmaan tupakoinnin lopettamisesta (nyt 12vrk polttamatta!) Ja kesälomareissujen seisovista pöydistä...

Itse ajattelin salata raskautta tällä kertaa pitkään, MUTTA luonto puuttui peliin: anoppi arvas jo viikko sitten (vatsan turvotus) ja työkaveri heti perään (tupakoinnin lopetus, ja isot annokset ruokaa...), joten mitäpä sitä sitten kieltämäänkään. Kunhan nyt kaikki vaan menisi hyvin, ettei tarvitsisi huonoja uutisia alkaa joka paikkaan kertoa. Lapsille (11v, 4v ja 2v) ei olla vielä kerrottu.

Meidän lapsiluku piti jäädä kolmeen, se oli jo vähän niin kuin päätetty, mutta päätöksethän oli tehty rikottaviksi:) Isännästä se jotenkin lähti tää neljännen lapsen yrityksen aloittelu, enkä todellakaan pistänyt vastaan:) Hävitettiin kaikki vauvakamatkin jo pois kuopuksen vauva-ajan jälkeen. Kohta pitäis sitten alkaa taas miettimään vauvansänkyjä, vaunuja ym... Jotenkin ei vielä jaksa innostua tommosista. Töissä on raskasta ja väsyttää muutenkin (siinäkin varmaan yksi oire, eli tolkuton väsymys).

Viikon päästä ois ensimmäinen neuvola. Onko Helsinkiläisillä tietoa kertoa, mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään? Ollaan vasta muutettu tänne, eikä kokemusta miten täällä mennään. Puhelimessa kysyivät kuitenkin jo synnytyssairaalatoivetta (Kättärille meen, kun se on tossa ihan lähellä). Pitää käydä Kättärillä myös äitiyspolilla, kun joudun varmaankin aloittamaan Klexanet tms syvälaskimoveritulppariskin vuoksi.

Toivottavasti kaikilla toukat pysyy matkassa, wish you luck:)

T:vikli80 rv 6+5 (la 17.3.2011)

Vierailija
106/161 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas! Tänne on tullut ihan hirveästi lisää odottajia ja tekstiäkin niin paljon, ettei kärryillä pysy. :)

Joku kyseli varhaisultrassa käymisestä ja itse kävin viikolla 7+5. Siellä näkyi 14 mm alkio ja vinhasti hakkaava sydän. LA aikaistui päivällä siitä mitä itse olin laskenut. Lääkäri oli todella mukava ja asiantunteva ja hintaa tuli vajaat 90 €. Oli kyllä sen arvoista nähdä, että kaikki on tähän mennessä hyvin! Nyt menossa 8+0 ja ekaan neuvolaan on mukavaa mennä varmemmin mielin ensi viikolla.

Mala 8+0

Vierailija
107/161 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs viime viikolla paukahti plussa ihmetyksekseni tikkuun! Toki on kauan kaivattu ja odotettu, mutta elämänkokemuksen myötä on tullu roppakaupalla nöyryyttä... Meillä siis kaksi poikaa (02/06 ja 11/08), jotka molemmat saaneet alkunsa hoidoilla (clomit), joten kun annettiin lupa (ei olla käytetty ehkäisyä koskaan) kolmoselle tulla, niin tiedettiin ettei välttämättä tule, ja hoitoihin ei haluttu lähteä, senkään takia ettei oltais päästy julkiselle puolelle, ja yksityisiin ei oo varaa...

Piti tulla teiltä kysymään, että onko mitään järkeä mennä varhaisultraan vasta rv8, mutta Mala kertoikin jo vastauksen ;) Varasin juuri tuossa ajan ja meni vasta kahden viikon päähän, jolloin juurikin on tuo rv8.

Oireista/oireettomuudesta... Mulla oli ennen plussaa rinnat TODELLA arat ja kipeät, öklötystä oli viime viikonlopulla, mutta nyt ei juurikaan ole mitään, mikä tietty pelottaa ettei kaikki olekaan hyvin. Lisäksi on tullut aina silloin tällöin pientä vaaleanpunaista/kirkkaanpunaista vuotoa/limaa paperiin, joten sekin pelottaa. (mulla on yksi km02 ja molempien poikien kohdalla tullut toinen pois, eli kaksosraskautena alkanut, mutta toinen tullut noin viikolla 7-8 pois, mut nuo alkaneet runsaalla vuodolla "megamenkat" mut nyt ei tosiaan tuu kuin 3-4kertaa päivässä paperiin pyyhittäessä)

mut pikkuhiljaa yritän päästä mukaan juttuihin, anteeksi omanapaisuus ja vuodatus.

Ja jos jotain vielä niin Hämeenlinnan seudulla asutaan, ja perheeseemme kuuluu itseni, mieheni ja kahden pojan lisäksi koiraneiti. ja lasketuksi ajaksi olen saanut 23.3, mikä voi kyllä vielä muuttua.

rumpali rv6

Vierailija
108/161 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, terveisiä ultrasta (käytiin yksityisellä): olenkin jo viikolla 10+3! Lähes järkyttävää :) Varhaisultrasta tulikin sitten jo melkein varsinainen, siellä hän heilutteli jo käsiä ja jalkoja, ruskuaispussista enää tietoakaan. Sydän sykki vimmatusti. Olimme koko perhe (siis minä, mies ja esikoinen) herkistelemässä pientä ihmisenalkua.

Kuukautisiksi luulemani olivatkin sitten jotain muuta, kuulemma harmitonta ja selittämätöntä, kun en ole sen koommin vuotanut. Eipä ihmekään että tunsin olevani raskaana jo ennen testiä ;)

Nyt pitäisi sitten soittaa kiireen vilkkaa neuvolaan/kättärille, että ehditään rakenneultraan - ihan kohta, parin viikon sisään.

Heitätteköhän minut nyt täältä ulos :)? Tai jos lupaan yrittää mennä yliaikaiseksi, maaliskuun puolelle :D Mitenköhän se tapahtuu..

Vierailija
109/161 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei minua ainakaan haittaa tuo. :) Jos minun itseni laskema la pitää paikkaansa, on se heti maaliskuun ensimmäisinä päivinä ja jos asukas haluaa tulla pois jo ennen laskettua aikaa, kun on tytötkin tullu, niin taidan minäkin olla helmimasu.

Ninppa ja möykky rv 8

Vierailija
110/161 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viimeistä päivää olen tehnyt raskaustestejä kuin kuin mielipuoli, kai sitä vihdoin pitää ruveta uskomaan, että kaksi viivaa sinne aina vaan tulee. :)

Elikkäs mieheni kanssa olemme 21 -vuotiaita, ja meillä on tammikuussa -10 syntynyt ihana tytär. Pikku kakkonen nyt sitten ilmoittelee tulostansa.

Raskaus oli erittäin toivottu; renkaan jätin pois viime kuussa, ja nyt sitten ekalla kierrolla tärppäs. ;)

Joku taisi puhua siellä varhaisraskauden ultrista? Onko kellään tietoa, kuinka arvokasta touhua se on? Tai rakenneultra yksityisellä? Tekisi kovasti mieli jo päästä kurkkimaan, ketä siellä mahassa nyt asuu!

Ja niin tosiaan, menkkojen mukaan la olis 25.3, ja synnytyssairaala ilmeisesti Vammalan aluesairaala.

Sona ja möttis 5+6

Vierailija
111/161 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ultra maksoi Diacorissa n. 120 eur, Kelakorvauksen jälkeen. Eli aika arvokasta touhua, mutta hyvä että viikot ja erityisesti se pienen sydämen syke selvisivät.

Tosin nyt np-ultra jo ensi viikolla, johon olisin kyllä voinut odottaa, tai paremminkin mennä tuonne yksityiselle aiemmin.

Joku muuten kyseli viikoista varhaisultraan: jos haluaa nähdä sykkeen, eikös se ole nähtävissä vasta n. viikolla 7? Tarkoitan, että ihanihan alussa ei ehkä kannata mennä, jos sykettä etsitään.

Kiitos ninppa :-)

Vierailija
112/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin varhaisultrassa Femedalla ja sieltä sanottiin, että kannattaa tulla aikaisintaan viikolla 7, että alkio on tarpeeksi iso ja syke näkyy varmemmin. Hintaa tuli hieman alle 90 € Kela-korvauksen jälkeen ja lääkäri oli todella mukava. Itse pääsin lomareissun takia 7+5 viikolla ja alkio sykkeineen näkyi tosi hyvin.

Vierailija
113/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mammaehdokas lähtee nyt lomalle! 3 viikkoa siis ehkä vähemmällä nettisurffailulla, mut enköhän mä tänne silti eksy välillä.

Mala, mä oon kanssa ymmärtänyt että viikolla 7, eli 6+, eikös niin? Itelleni on nyt varattuna 6+4, tosin veikkaan että ovulaatio oli aiemmin ja oon laskenut ton 6+4 ihan vaan menkoista.

Vierailija
114/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo voinut vähään aikaan kirjoittaa kun tää sivusto ei ole jostain syystä päästänyt mua kirjautumaan sisään.. Mutta nyt vihdoin se onnistui.

Me käytiin ultrassa keskiviikkona (rv 7+4), kun silloin pari viikkoa sitten epäilivät päivystyksessä keskenmenoa, mutta ultrassa kaikki silloin vastasivat viikkoja. Halusivat kuitenkin vielä tarkistuskäynnin.. Jännittävä käynti, mutta oli ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja sykekin näkyi selkeästi. :)

Nyt vaan yritetään ottaa rennosti! Ensi viikolla on sitten ensimmäinen neuvolakäynti!

Ihme2011 rv 7+6

115/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn näin mattimyöhäsenä iloiseen joukkoonne. Täällä Uudellamaalla Raaseporissa odotellaan mun esikoista ja miehen toista. Iloinen yllätys viimevuoden keskenmenon jälkeen. Laskettu aika olis 8.3.2011 jos kaikki menee loppuun asti hyvin. Tänään käyty varhaisultrassa varmistamassa että kohdussa on elämää. Oi sitä helpotuksen tunnetta kun näki että siellä sykkii sydän. Onnea kaikille kohtalotovereille!

Infoa meidän perheestä Äippä Satiini-81 ja iskä -82 hänellä tytär -06

Vierailija
116/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tullut porukkaa lisää, kiva homma!

Mulla oli tiistaina eka neuvola. Kaikki oli tuttua, eikä tarttenu täyttää niitä lappusia kun vasta helmikuussa viimeksi täytin. Vertakaan ei vielä otettu, seuraavalla kerralla sitten, viikolla 15 muistaakseni vasta on seuraava neuvola. Painoa oli paljon kuten tiesinkin, pisu puhdas. Pyysin myös tekemään raskaustestin, olipa viiva todella vahva!!! Enpä ole ennen saanut kontrolliviivaa vahvempaa testiviivaa. Tuli tosi hyvä mieli.

Verenpaine oli aika korkea 120/90, mutta osasin odottaa tuotakin tulosta. En nyt vielä saanut mittaria kotiin seurailua varten, mutta varmaan seuraavalla kerralla.

Tänään oli aamusta neuvolalääkärin tekemä ultra. Lääkäri varoitteli, ettei hänellä ole paljoa kokemusta alakautta tehtävään ultraan. Teki normin gynekologisen tutkimuksen ja totesi, että kohtu on suurentunut ja kaikki näyttää normaalilta. Sitten alkoi etsimään alkiota. Etsi aikansa ja jopa vatsan päältä, muttei löytänyt. Sitten taas aikansa sisältä etsittyään löytyi! Siinä sitten kurkin pientä sydämen läpätystä :) Se on ihana näky

Vierailija
117/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpa kuvankin mukaan. Mittauksen perusteella pikkuinen vastasi viikkoja ja oli kohdun sisällä.

Helpottavia tietoja, vaikken ihme kyllä ollut kovin huolissani.

Raskaudesta kertomisesta oli ollut puhetta. Viime viikon torstaina kun olimme siskontytön synttäreillä, niin isisisko kysyi, vieläkö yritetään vauvaa. Sanoin että arvaa vaan :) Saanoi, että oli aavistellut kun olin kuulemma edellisellä näkemiskerralla säteillyt :) Muut ei tiedä vielä. Mietin, koska kerrotaan lapsille. Ajattelin, että voisi isoille kertoa kohtapuoliin varsinkin jos jotain taas sattuisikin niin eivät taas ihmettele, mikä äitiä vaivaa... Viimeiä kolmea raskautta emme ole paljastaneet kun vasta keskenmenon jälkeen. Onnistuneissa raskauksissa ollaan kerrottu jossain puolessa välissä. Mä aina ajattelen, ettei lapset jaksa odottaa vauvan syntymistä, jos kertoo liian aikaisin. Mutta onhan nuo isoja jo... Katsotaan nyt.

Pitäis mennä keskimmäisen pojan kanssa päivystykseen kun sai tikun syvälle takareiteen, auts!

Sanna rv 7+2

Vierailija
118/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoey: Tosiaan 6+ on 7. viikko (=6 täyttä viikkoa ja erinäisiä päiviä päälle) ja siis hyvä aika varhaisultralle. Jos sulla on vähintään 6+4, niin pitäisi näkyä ihan hyvin.

Vierailija
119/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs me käytiin tänään jo varhaisultrassa yksityisellä puolella ja kyllä siellä pienen pieni asukas näkyi! Syke näkyi jo selvästi, olen siis nyt rv 5+6! Lääkäri sanoi, että pari päivää sitten ei vielä olisi näkynytkään sykettä.

LA edelleen on sen 26.3, että täysin piti nettilaskurit ym paikkaansa.

Niin, ja kukas se oli kun olisi lähes tulkoon samaan aikaan Vammalan aluesairaalassa? Meilläkin on tarkoituksena sinne yrittää, vaikka rauman seudulla asutaan.

Ja siitä ultrasta vielä, että maksoi lääkärikeskus Minervassa 136 euroa, mutta siitä saa hakea vielä Kelan korvauksen. He pystyvät sen sieltä suoraankin korvaamaan, mutta kun minulla ei ollut kelakorttia mukana :/

Vierailija
120/161 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

rupesi ihan hymyilyttämään kun huomasin, että Rouva10:llä ja mulla on ihan sama laskettu aika, siis 26.3. Mulla aika tosin vain menkoista laskettuna, varhaisultraa ei oo tällä kertaa edes ajateltu, esikoisenkaan kanssa ei käyty. Kakkosen kanssa käytiin. Silloin ei ollut harmainta aavistusta raskausviikoista, kun imetin vielä esikoista raskaaksi tullessani ja lähinnä kaverin ikää käytiin varmistelemassa. Tämän uusimman tulokkaan la tarkentunee sitten np-ultrassa, jos aihetta on.

Aloitin tällä viikolla jumpan kesätauon jälkeen ja vähän piti BodyPumpissa varoa, kun pelkäsin repäisykipuja pinnistellessäni. Hyvin kuitenkin meni ja niinhän ne on tuolla syvällä uumenissa vielä nää pienet, ettei ne paljon jumppailuista hätkähdä.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Ja jos Minttuliina (tai joku muu kätevä) päivittää tuota listaa elokuun pinon alkuun niin tässä mun tiedot:

minä 34, mies 41, pääkaupunkiseuutu, kolmatta odotetaan, la 26.3. muut lapset -07 ja -08