Maalla on läskimpää
Palattiin juuri Helsingistä lomailemasta ja pakko on myöntää, että maalaiset on läskejä. Meidänkin kylällä mammat höllyy ja löllyy, teinit tursuu XXL-vaatteissaan ja isännät on paksuja kuin kasvattamansa possut. Harvassa ne sellaiset läskikasat Helsingissä oli.
Kommentit (12)
kun kaupunkilaiset on täällä lomalla. Läskin määrä triplaantuu, vaikka väkimäärä vain tuplaantuu.
se on totuus.maalla ei oo herkkui,kaupungis ne läskit asuu,kuten mä,2.
täällä Hgissäkin lihavia näkee, mutta landella, sellaisissa kirkonkylissä vai mitä ne nyt on, ei muita näekään.
päättävissä asemissa ei voi töihin löllyä kireissä rikoissa ja kauppaan ei kehtaa mennä verrareissa!
tarkoittaa yleensä keskustaa.
Asiaan. AP:n viestissä on totuuden siemen. Olen kotoisin maalta, ja asuin n. 10 vuotta Helsingissä, ja nyt asun taas maalla. Luulen, että yksi suuri syy maalaisten lihavuuteen on AUTOT. Autolla mennään pienetkin matkat, moni aikuinen ei edes omista pyörää eikä ikinä kävele kuin autosta kauppaan.
keskelä päivää raitilla kävelemässä. Kyllä Helsingissä on suhteessa yhtä paljon läskejä, he vain ovat siellä lähiöissä, heillä on ikää 50+ vuotta jne.
Possut muuten ei nykyisin saa painaa yli 80 kg eli aika hoikkia poikia ne isännät on verrattuna kaupunkilaisiin, joilla monella on painoa yli 100 kg.
Palattiin juuri Helsingistä lomailemasta ja pakko on myöntää, että maalaiset on läskejä. Meidänkin kylällä mammat höllyy ja löllyy, teinit tursuu XXL-vaatteissaan ja isännät on paksuja kuin kasvattamansa possut. Harvassa ne sellaiset läskikasat Helsingissä oli.
Mun maalaissukulaiset ovat kauheita läskejä ja possuja kaikki, syövät päivässä varmaan 5 ateriaa ja kahvit ja kakut päälle joten ei se ole ihmekään. Lapsetkin kauheita pulloposkia ja kun katsoo maalaisserkkujen lasten luokkakuvia, niin samanlaisia pulleroita ovat kaikki lapset.
että tosi monet nuoret aikuiset maalla on lihavia. Ei tokikaan kaikki, mutta just siinä ikärymässä sanoisin olevan enemmän lihavia kuin kaupungissa.
miten monella oli todella pulskia lapsia ja mietin, että kummallista, kun oman lapseni päiväkodissa (Helsingissä) ei ole yhtä ainutta ylipainoista lasta ja mitä naapuruston alakoululaisia tiedän, niin normaaleja, solakoita lapsia hekin ovat. Huvipuistossa näkyi jopa aivan pieniä lapsia, joilla oli kamalasti ylipainoa. Ja useita sellaisia.
kun ollaan pienissä pukeissa.
Minäkin olin luullut ettei lapseni tarhakavereissa ole ylipainoisia, mutta satuinpa näkemään kerran koko porukan shortseissa ja t-paidoissa, niin jopa olikin muutamalla pulskaa käsivartta ja löllyvää reittä, ehkä kaikkiaan 20-25 % lapsista ylipainoisia. Kaikilla se pulleus ei näy kasvoissa, ja vaatteet hämää.
kun ollaan pienissä pukeissa.
Minäkin olin luullut ettei lapseni tarhakavereissa ole ylipainoisia, mutta satuinpa näkemään kerran koko porukan shortseissa ja t-paidoissa, niin jopa olikin muutamalla pulskaa käsivartta ja löllyvää reittä, ehkä kaikkiaan 20-25 % lapsista ylipainoisia. Kaikilla se pulleus ei näy kasvoissa, ja vaatteet hämää.
Sitä paitsi olen vienyt lasta päiväkotiin myös hellepäivinä, jolloin vaatetta on ollut vähemmän.
vai niin heh...ja sä oot ite läskikasa;)