Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mulla tulee niin paha mieli näistä MENE TÖIHIN-kommenteista!

Vierailija
30.06.2010 |

Nyt ensinnäkin eletään aikaa jolloin moni on varmasti joutunut työttömäksi/lomautetuksi ihan tahtomattaan.

Olen 21-vuotias äiti ja olen juuri saanut lukioni päätökseen(myöhässä joo lapsen takia). Nyt syksyllä alkaisi uusi koulutus. en häpeä sitä myöntää että joudun hakemaan toimeentulo tukea, minulla kun ei ole muuta vaihtoehtoa kun rahat ei muuten mihinkään riittäisi. Työkokemusta ei ole elmässäni kertynyt kuin pari hassua kuukautta. Tämä ei ole itsestäni kiinni; moniin kymmeniin paikkoihin joka kesähaen ja muutenkin extraushommia. Täällä meillä päin ei vain oikein pääse kuin suhteilla ja vankalla työkokemuksela töihin. Mutta miten ihmeessä sitä työkokemusta voi ikinä kertyä kun mihinkään ei pääse. Toinen asia on se että vaikka pääsisinkin töihin niin sitten olisin huono äiti koska laittaisin 10 kk ikäisen lapsen päiväkotiin, mutta sinne hän nyt kuitenkin syksyllä menee 1v1kk ikäisenä.

Näillä jotka täällä huutelevat että MENE TÖIHIN, OMA VIKAS KUN OOT KÖYHÄ niin heillä on joko ollut moukan tuuria tai sitten he eivät enää muista kuinka hankalaa oli töiden löytäminen! ennenkuin siis huutelette niin voisitte miettiä että tuskin kukaan(järjissään oleva ainakaan) haluaa tahallaan "sossupummiksi".

Ajattelin vain kertoa asiat minun näkökulmastani.

KIITOS!!!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla menee nyt asiat sekaisin."

Tähän loistava vasta-argumentointi:

"Diibadaaba."

Vierailija
42/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea tummoista. Kolmisen vuotta sitten oli todella kova tyohaku paalla, olisi kelvannut mika vain, mutta mukavaa oli asua Jyvaskylassa, jossa nuorisotyottomyys on jotain ihan omaa luokkaansa.

Toita ei herunnut, kun ei ollut koulutusta (alkaa pohdituttaa, etta mita helvetin hyotya lukiosta edes on) ja tyokokemuskin oli aika huonoa, vaikka olin viimeisen 7 vuoden ajan hoitanut isovanhempieni taloutta, puutarhaa yms. mutta ei voida lukea meriitiksi, kun ei ole virallinen tyopaikka. Ala huolehdi, en ollut loisenasi, koska rahaa en saanut Kelalta laisinkaan, siksi etta en ollut hakenut pakkohauissa kouluun. Yliopisto ei kuulemma ole koulu vaan se pitaa olla ammattikorkeakoulu ja minulla ei ollut minkaanlaista melenkiintoa lahtea opiskelemaan aloja, joita heilla tarjottiin. Puolisen vuotta elelin saastoillani, kunnes sain tarpeekseni ja muutin Suomesta pois. Islannissa olen asunut jo yli nelja vuotta ja tanne todennakoisesti jaan. Minulla on toita ja opiskelen alaa, josta pidan suunnattomasti. Minulla ei ole minkaanlaista lainaa enka saa mitaan tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasan tulevat oikeistolaisten leipälävistä nämä "mene töihin" ja mun verorahoilla" kommentit.

32, joka uskaltaa veikata olevansa enemmän yliopisto-oppinut kuin vastaväittäjänsä!

Vastaväittäjät ovat kyllä aina vähintään dosentteja, väittelijä taas vasta taistelee tohtorintittelinsä puolesta. Ei siis voi olla vastaväittäjäänsä enemmän yliopisto-oppinut :D

Vierailija
44/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta av on kaukana yliopistosta.

Sanon sitten vain, että olet älykäs ja ILKEÄ kokoomuslainen. Ai niin, sellaisiahan ne kaikki ovat. Puoluesihteerikin entinen? myymälävaras.

32

Vierailija
45/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(äärioikeistolaisetkin) itkevät verorahojensa perään ja ovat heikompiosaiosia kohtaan tylyjä. Joten MITEN ITSE ASIASSA MUKA SOTKIN POL. SUUNTAUKSET??!!

32

Vierailija
46/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(äärioikeistolaisetkin) itkevät verorahojensa perään ja ovat heikompiosaiosia kohtaan tylyjä. Joten MITEN ITSE ASIASSA MUKA SOTKIN POL. SUUNTAUKSET??!!

32

Kannattaa myös huomata ja selvittää, että "äärioikeisto" tarkoittaa eri maissa eri asioita. Ei olisi ollenkaan huonosti käytetty tunti perehtyä näihin asioihin.

Vierailija
47/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös aikaisemmin on käyty töissä opiskelun rahoittamiseksi. ;D Suomessa on niin pienet tuloerot, että ne saavat rauhassa kasvaa reippaasti, ennen kuin niistä mitään todellista ongelmaa tulee. Muinaisessa Neuvostoliitossa maksettiin lääkärille sama palkka kuin siivoojalle, ja kuinka kävi? Pieleen meni. Et kai sä vakavissasi väitä, että kotonaolevan tai opiskelevan pitää saada sama raha kuin työtätekevän.

36, pärjätään juu, jos sukulaiset auttavat - tai haetaan toimeentulotukea. Ensisijaisia tukia pitäisi nostaa niin paljon, ettei tarvitsisi turvautua toimeeentulotukeen. Em. keinot purisivat yhä kasvaviin tuloeroihin, josta saamme kiittää valtapuolueita.

32

Vierailija
48/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en jaksa enää mitään muuta kommentoida kun että täällä ei jotkut osaa lukea. Mullahan on tulevaisuuden suunnitelmat selvillä; menen syksyllä kouluun ja lapsi menee päåiväkotiin joten onnistuu ihan muutenkin kuin jonakin etäopiskeluna. joo olen huono äiti kun lapseni menee niin pienenä päiväkotiin mutta joo olen huono äiti teen mitä tahansa...

Vierailija
49/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka neuvotte ap:ta työnhaussa ja opiskelemaan lähdössä, eikö ap sanonut ekassa viestissään, että on kouluun menossa syksyllä, jolloin lapsi on 1 v 1 kk ja menee hoitoon. Hänen asiansa siis ovat hyvin järjestetty!

Todellakin minä lukisin näin, että hän esitteli oman tilanteensa ilmaistakseen, miten täällä lauottavat mustavalkoiset kommentit satuttavat.

Joku käski muuttaa työn perässä muualle, jos kerran ei ole miestä (mitä emme tiedä) sitomassa. Se vasta älytöntä olisi pienen lapsen kanssa, erityisesti jos opiskelupaikka on ja syksyn suunnitelmat sitä silmällä pitäen tehty, myös asumisen suhteen. Toinen asia on, ettei pienen lapsen kanssa (etenkään yksinhuoltajana) kannata muuttaa kovinkaan kauas tukiverkoista, jos sellaisia yhtään on.

Joku käski palata alkuperäiseen suunnitelmaan, eli lukion jälkeen yliopistoon menoon. No edelleenkään emme tiedä, jos vaikka ap olisi yliopistoon hakenut, tai olisi sellainen myöhemmin suunnitelmissa. Eikä akateeminen koulutus todellakaan mitään töitä takaa, itselläni on lukion jälkeen niin maisterin kuin ns. opistotasonkin tutkinto, ja työelämässä olen ollut 80-prosenttisesti tuon opistotason tutkinnon ansiosta ja saan itseasiassa parempaa palkkaa, mitä maisterin papereideni mukaisessa työssä saisin.

Vierailija
50/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattasko hakea töitä muiltaki paikkakunnilta?? Ite oon menny nuorena kesätöiden perässä toiselle puolelle suomea.

Vierailija
51/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka neuvotte ap:ta työnhaussa ja opiskelemaan lähdössä, eikö ap sanonut ekassa viestissään, että on kouluun menossa syksyllä, jolloin lapsi on 1 v 1 kk ja menee hoitoon. Hänen asiansa siis ovat hyvin järjestetty! Todellakin minä lukisin näin, että hän esitteli oman tilanteensa ilmaistakseen, miten täällä lauottavat mustavalkoiset kommentit satuttavat. Joku käski muuttaa työn perässä muualle, jos kerran ei ole miestä (mitä emme tiedä) sitomassa. Se vasta älytöntä olisi pienen lapsen kanssa, erityisesti jos opiskelupaikka on ja syksyn suunnitelmat sitä silmällä pitäen tehty, myös asumisen suhteen. Toinen asia on, ettei pienen lapsen kanssa (etenkään yksinhuoltajana) kannata muuttaa kovinkaan kauas tukiverkoista, jos sellaisia yhtään on. Joku käski palata alkuperäiseen suunnitelmaan, eli lukion jälkeen yliopistoon menoon. No edelleenkään emme tiedä, jos vaikka ap olisi yliopistoon hakenut, tai olisi sellainen myöhemmin suunnitelmissa. Eikä akateeminen koulutus todellakaan mitään töitä takaa, itselläni on lukion jälkeen niin maisterin kuin ns. opistotasonkin tutkinto, ja työelämässä olen ollut 80-prosenttisesti tuon opistotason tutkinnon ansiosta ja saan itseasiassa parempaa palkkaa, mitä maisterin papereideni mukaisessa työssä saisin.

Niin musta on turha väittää ettei työtä saa jos ei oo valmis tekeen kaikkee, eli myös muuttaan sen työn perässä.

Mä olin se joka noi luetteli.

Myös käskin palata alkuperäiseen suunnitelmaan, joka oli tarkoitettu tosin vähän inhottavaksi kommentiksi sille et ap on alunperin valinnut lukion amiksen sijaan. Koska nythän jos hän olisi valinnut toisin, eli mennyt amikseen niin hänellä olisi jo ammatti. Siks mä otin sen yliopiston siihen että mä en nää oikein mitään järkee mennä lukioon muuten, ja en varsinkaan jos sinne menee vaan miettiin et mitähän sitä tekis, kun sitä miettiessä voi siin kolmessa vuodessa opiskella sit jo samalla jonkun ammatin itelleen.

Ja mä ainaki käsitin et ap on yksin, koska ei kai se nyt tollasessa tilanteessa olis mis pitää jonnekki sossun luukulle mennä jos ois kaks aikusta ihmistä elättämässä yhtä vauvaa, helou!

Vierailija
52/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh(tai siis asun lapsen kanssa kahdestaan). isä kuitenkin läheisesti tekemisissä lapsen kanssa. en oiken viitsisi muuttaa toiselle paikkakunnalle sillä kaikki sukulaiset eli tukiverkko on täällä. en myöskään saa muuttaa toiselle paikkakunnalle ilman miehen lupaa niinkuin yhteishuoltajuudessa ei ylensäkään saa. lisäksi sityten sieltä pitäisi hommata asunto, lapselle hoitopaikka ja sitten syksyksi takaisin muutto tänne nykyiselle paikka kunnalle ja taas asunto täältä. Ei oikein ole varaa maksaa kahteen paikkaan vuokraa!

Juu ja et varmaan nää mitää järkee siinä että menee lukioon nimenomaan miettimään! Miksi näkisit kun et selvästikään oo ollut itse samassa tilanteessa niin eihän se ole mahdollista että toiset ei ehkä heti tiedä mitä haluu opiskella! kun SINULLE ei niin ole käynyt niin se on sula mahdottomuus että joku niin kuitenkin tekisi! kannattaisko vähän ajatella omaa napaa pidemmälle?

Anteeksi jos oon törkeä, mutta ärsyttää tuollaiset kun minä en nää siinä mitään järkee niin näinhän sen asian on oltava. Sitäpaitsi minä ihan muutenkin halusin mennä lukioon!

ap

Vierailija
53/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siinäpä yhtälö, jota työmarkkinat eivät noteeraa.

Ensin koulutus, sitten työ, sitten tenava.

Voin snoa, että et ole listassani ykkönen,jos työntekijän palkkaisin....

Miksi piti lisääntyä ennen ammatillista koulutusta...???

Vierailija
54/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmisillä ei muka ole töitä.

Itse en oo ollu työttömänä. Ja nytkin olisi töitä niin paljon kuin vain haluaisin tehdä.

Kannattaa muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
55/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmisillä ei muka ole töitä. Itse en oo ollu työttömänä. Ja nytkin olisi töitä niin paljon kuin vain haluaisin tehdä. Kannattaa muuttaa toiselle paikkakunnalle.

minulla ei ole oikeutta viedä lasta pois isänsä luota. exälläni on hyvä työpaikka nykyisellä paikkakunnalla. en näe että se olisi oikein isää taikka lasta kohtaan jos muuttaisin pois. noin pieni 10kk kun mm. unohtaa oman isänsäkin hyvin äkkiä. ja kun minulla on tosiaan tuo koulukin alkamssa syyskuussa eli tulevaisuuden suunnitelmat on selvät, mutta kun se ei edelleenkään tässä aloituksessani ollut se pointti, mutta kun ei täällä osata lukea tai sitten ei vain haluta osata?

ap

Vierailija
56/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nauratti noi "Mene töihin"-tyypit. Makasin kolme vuotta himassa kun ei ollut järkeä mennä töihin. SUomessa palkat ovat niin pienet ettei mitään järkeä tehdä töitä jos asuu yksin ja palkka alle 1200-1400e käteen kuudaudessa.

Sain enemmän tekemättä mitään kuin mitä esim. siivoojan palkka on kuukaudessa.

Nyt asun mieheni omistamassa asunnossa ja asumiskuluja on alle 200e kuukaudessa. Olen töissä ja palkasta jää 900e kuukaudessa huvituksiin.

Vierailija
57/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi syytät 10 kk ikäistä lasta siitä, että lukionkäyntisi kesti 21-vuotiaaksi saakka? Ja miten samainen lapsi on estänyt työnsaantisi viiden vuoden ajan?

Vierailija
58/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut kesätöitä 16 vuotiaasta saakka ja olen ollutkin yhden kesän hautausmaalla puutarha hommissa.

ja mitä lukion käyntiin tulee niin olen urheilulukion käynyt ja se yleensä käydään 4vuodessa. oikeasti minun olisi siis pitänyt valmistua keväällä 2009, mutta sain lääkäriltä liikuntakiellon ihan alkuraskaudessa joten en saanut muutamaa pakollista kurssia suoritettua(liikunta sellaista) joten valmistuminen venyi. Ja en TODELLAKAAN syytä lastani yhtään mistään. Huomasin että sloituksessa oli ehkä hiono sanavalinta(lapsen takia), mutta en asiaa tarkoittanut niin. ja edelleenkin... olen joka kesä poik.viime kesä niin hakenut töitä ja myöskin ilta-ja viikonloppuhommia. olen myöskin soitellut eri paikkoihin ja käynyt paikanpäällä, en siis vain odottanut että minut kotoa haetaan! se miksi en esim. tänä kesänä ole töitä saanut voi johtua lapsesta mene ja tiedä, mutta häntä en mistään syytä! jos joku on niin ymmärtänyt niin en siis ole asiaa niin tarkoittanut.

ap

Vierailija
59/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh(tai siis asun lapsen kanssa kahdestaan). isä kuitenkin läheisesti tekemisissä lapsen kanssa. en oiken viitsisi muuttaa toiselle paikkakunnalle sillä kaikki sukulaiset eli tukiverkko on täällä. en myöskään saa muuttaa toiselle paikkakunnalle ilman miehen lupaa niinkuin yhteishuoltajuudessa ei ylensäkään saa. lisäksi sityten sieltä pitäisi hommata asunto, lapselle hoitopaikka ja sitten syksyksi takaisin muutto tänne nykyiselle paikka kunnalle ja taas asunto täältä. Ei oikein ole varaa maksaa kahteen paikkaan vuokraa! Juu ja et varmaan nää mitää järkee siinä että menee lukioon nimenomaan miettimään! Miksi näkisit kun et selvästikään oo ollut itse samassa tilanteessa niin eihän se ole mahdollista että toiset ei ehkä heti tiedä mitä haluu opiskella! kun SINULLE ei niin ole käynyt niin se on sula mahdottomuus että joku niin kuitenkin tekisi! kannattaisko vähän ajatella omaa napaa pidemmälle? Anteeksi jos oon törkeä, mutta ärsyttää tuollaiset kun minä en nää siinä mitään järkee niin näinhän sen asian on oltava. Sitäpaitsi minä ihan muutenkin halusin mennä lukioon! ap

kuten mä jos sanoin jos ei tiedä miksi haluu isona niin kannattaa valita joku amislinja, on se parempi vaihtoehto valmistuu edes johonki ammattiin kolmen vuoden päästä kun valmistuu ei mihinkään. Varsinkin kun nykyään voi tosiaan sieltä amiksestakin jatkaa vaik sinne yliopistoon.

Toki jos tietää et haluu esim. just lääkäriksi niin sit lukio on ihan ok vaihtoehto.

Enkä mä nyt meinannu et ois välttämättä fiksuu muuttaa kesäks muualle, mut jos et oo valmis muuttaan, niin et voi väittää, et töitä ei löydy.

Ja miks helkutissa sä et pyydä sitä ukkoo maksaan sulle kunnon elatustukee kerta sil on hyvä työpaikka? Ja miks ette oo yhdessä? Ei kannata mennä sänkyyn kenen kanssa sattuu, aina voi tulla raskaaks.

Ei kannata ap ottaa nokkiinsa, ihan hyvää mä vaan tarkotan. ;D

Vierailija
60/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kyllä mies maksaakin ihan hyvää elatusmaksua. lasten valvoja on sen laskenut eli ei oo mun pyytämisistä kiinni.

ja vaikka se ei tähän asiaan mitenkään liitykaan niin kerron silti; ei vain yhteiselämä miehen kanssa onnistunut ja en todellakaan hypännyt sänkyyn kenen vaan kanssa vaan ihan seurusteltiin ja asuttiin yhdessä. oot vissiin ite käynyt amiksen taikka et muuten vaan osaa lukea. vaikka haluaisinkin tai olisin valmis muuttamaan niin se ei olisi niin helppoa kun meilllä sattuu olemaan yhteishuoltajuus joka tarkoittaa sitä että en voi lapsen asuinpaikasta yksin tehdä päätöksia!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme