Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mulla tulee niin paha mieli näistä MENE TÖIHIN-kommenteista!

Vierailija
30.06.2010 |

Nyt ensinnäkin eletään aikaa jolloin moni on varmasti joutunut työttömäksi/lomautetuksi ihan tahtomattaan.

Olen 21-vuotias äiti ja olen juuri saanut lukioni päätökseen(myöhässä joo lapsen takia). Nyt syksyllä alkaisi uusi koulutus. en häpeä sitä myöntää että joudun hakemaan toimeentulo tukea, minulla kun ei ole muuta vaihtoehtoa kun rahat ei muuten mihinkään riittäisi. Työkokemusta ei ole elmässäni kertynyt kuin pari hassua kuukautta. Tämä ei ole itsestäni kiinni; moniin kymmeniin paikkoihin joka kesähaen ja muutenkin extraushommia. Täällä meillä päin ei vain oikein pääse kuin suhteilla ja vankalla työkokemuksela töihin. Mutta miten ihmeessä sitä työkokemusta voi ikinä kertyä kun mihinkään ei pääse. Toinen asia on se että vaikka pääsisinkin töihin niin sitten olisin huono äiti koska laittaisin 10 kk ikäisen lapsen päiväkotiin, mutta sinne hän nyt kuitenkin syksyllä menee 1v1kk ikäisenä.

Näillä jotka täällä huutelevat että MENE TÖIHIN, OMA VIKAS KUN OOT KÖYHÄ niin heillä on joko ollut moukan tuuria tai sitten he eivät enää muista kuinka hankalaa oli töiden löytäminen! ennenkuin siis huutelette niin voisitte miettiä että tuskin kukaan(järjissään oleva ainakaan) haluaa tahallaan "sossupummiksi".

Ajattelin vain kertoa asiat minun näkökulmastani.

KIITOS!!!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kun olen hakenut. Työhaastatteluissa olen onnistunut ja varmasti onneakin on ollut, mut töitä olen tehnyt ensin kesäisin aina 14-vuotiaasta asti ja vakituisesti työelämään 20-vuotiaana. Nyt 26-vuotiaana on omaa asuntoa makseltu jo hyvänmatkaa ja vaihdoin tuossa välissä työpaikkaakin lennossa kun alkoi edellinen työ kyllästyttää. Onnistuminen ruokkii onnistumista ja työnantaja vaistoaa sen haastattelussa. Kun on koko ikänsä käynyt työssä, jo hakemuksessa käy ilmi että tämä tyttö pärjää työelämässä =) Ja olen tosiaan duunari, monenlaista tehnyt.

Vierailija
22/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun aloitukseni pointti ei ollut OMA tilanteeni ja minä tiedän että kun olen sen valinnan tehnyt että pidän lapsen niin moni asia on vaikeampaa sen jälkeen. Tarkoitin yleisesti ottaen esim. täällä palstalla on monia näistä huutelioita, joiden mielestä töihin vaan "mennään". käytin vain omaa elämäntilannetta esimerkkinä siitä että aina työttömyys ei ole omasta halusta kiinni.

Kyllä työnantajat osaavat seuloa hyvät työntekijät lusmuilijoista. Itse en ole koskaan onnistunut olemaan työttömänä (poislukien tietty äitiysvapaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun aloitukseni pointti ei ollut OMA tilanteeni ja minä tiedän että kun olen sen valinnan tehnyt että pidän lapsen niin moni asia on vaikeampaa sen jälkeen. Tarkoitin yleisesti ottaen esim. täällä palstalla on monia näistä huutelioita, joiden mielestä töihin vaan "mennään". käytin vain omaa elämäntilannetta esimerkkinä siitä että aina työttömyys ei ole omasta halusta kiinni.

jutun otsikko oli "mulla tulee paha mieli". Tuon omakohtaisempaa ja minäkeskeisempää aloitusta ei oikein enää voi tehdä... Nyt sinä huomasit puhuneesi itsesi pussiin ja vasta siinä kohdin sanoit että puhuit vain yleisesti. Ehkä uskot itse juttujasi, mutta totuus on on sivun alusta luettavissa. :)

Vierailija
24/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin valmistuu vaikka lääkäriksi?

Ei saa tuomita nuoria äitejä.

olet samalla valinnut tietyn elämisentyylin ja elintason. Ei kyse ole mistään "moukan tuurista" tai "suhteista" kuten itse asian näet, vaan ihan sun itse tekemistäsi elämänvalinnoista.

Ei kannata luoda tuollaista minäkuvaa, jossa olet uhri tai olosuhteiden armoilla kuin lastu laineilla. Se on oikotie masennukseen ja muihin mt-ongelmiin.

Ap voi toki myös voittaa pääpotin lotossa, saada miljoonakorvaukset joltain suuryhtiöltä kuuman kahvin aiheuttamista kärsimyksistä tai ryhtyä isotuloiseksi "menestyjäksi". Eihän tässä ketään ole tuomittu, se on ihan oma lisäyksesi ja kertoo enemmän sinun psykodynamiikastasi kuin minusta. Fiksut pärjäävät aina ja Anni Sinnemäkikin sai lapsen 16-vuotiaana. Mutta jos ihan todennäköisyyksillä pelataan, niin valtaosa teiniäideistä viettää loppuelämänsä yhteiskunnan avustuksien varassa. Se ei ole tuomitsemista vaan ihan tilastotieto...

Vierailija
25/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mielestäsi onnistunut elämässä muita paremmin? Ei kai kenenkään elämää rakastavan ihmisen tavoite ole raataa ja säästää joka_penniä, että saa äkkiä velattoman asunnon?

saanut kun olen hakenut. Työhaastatteluissa olen onnistunut ja varmasti onneakin on ollut, mut töitä olen tehnyt ensin kesäisin aina 14-vuotiaasta asti ja vakituisesti työelämään 20-vuotiaana. Nyt 26-vuotiaana on omaa asuntoa makseltu jo hyvänmatkaa ja vaihdoin tuossa välissä työpaikkaakin lennossa kun alkoi edellinen työ kyllästyttää. Onnistuminen ruokkii onnistumista ja työnantaja vaistoaa sen haastattelussa. Kun on koko ikänsä käynyt työssä, jo hakemuksessa käy ilmi että tämä tyttö pärjää työelämässä =) Ja olen tosiaan duunari, monenlaista tehnyt.

Vierailija
26/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pari kuukautta työkokemusta, vaikka olet ollut työikäinen jo 5 vuotta! Ja väität että lapsen takia sun lukio-opinnot on myöhässä, mutta jos olet 21 v ja lapsi on 10 kk niin tokihan sun olis pitänyt ehtiä lukio käydä jo melkein ennen kuin lapsi oli edes alullaan! Normaalisti ollaan 18 tai 19 kun lukiosta päästään.

Aloitekykyä ei ole se, että laittelee kymmeniä hakemuksia firmoille ja odotetaan, että tullaan himasta repimään duuniin.

hankkimiseen, ei varmasti pääse lääkikseen sisään, saati ulos sieltä. Jos hakee kymmeniä paikkoja eikä saa yhtäkään, niin jossain on vikaa - eikä sitä vikaa tarvii välttämättä kovin kaukaa hakea.

Ja minkähän takia ei voisi valmistua lääkäriksi? Mielestäni moiseen väitteeseen ei ole mitään perustetta.

Sorry vaan. olen tosiaan hakenut ja hakenut ja hakenut, että se siitä aloitekyvystä!!! ehkä ketään ei kiinnosta palkata naista jolla pieni lapsi eikä koulutusta?!

Niin ja en valitellut tässä ketjussa omaa rahapulaani. ajattelin vain kommentoida ettei se työn saaminen ole niin helppoa aina.

Niin ja lapsi- hän ei ollut mitenkään suunniteltu. Ja kyllä ennenkuin joku ehtii sanomaan niin pidin ehkäisystä huolta(se ei nyt vaan näköjään auttanut). Ja aborttia en olisi iki maailmassa pystynyt tekemään.

En myöskään ole hakemassa lääkkikseen vaikka en epäile ettenkö sinne pääsisi.Pelkään vain kuollakseni verta....

Vierailija
27/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun aloitukseni pointti ei ollut OMA tilanteeni

Ja sitten ketjun aloitusviestissä:

"Ajattelin vain kertoa asiat minun näkökulmastani."

Vierailija
28/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iNäillä jotka täällä huutelevat että MENE TÖIHIN, OMA VIKAS KUN OOT KÖYHÄ niin heillä on joko ollut moukan tuuria tai sitten he eivät enää muista kuinka hankalaa oli töiden löytäminen!

[/quote]

Voiko tästä päätellä, että kaikilla Suomen työllisillä on ollut vain "moukan tuuria"? Sivistyneillä vain ei ole tuuria ja ovat siksi työttöminä? :D

Vierailija
29/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantajat osaavat seuloa hyvät työntekijät lusmuilijoista. Itse en ole koskaan onnistunut olemaan työttömänä (poislukien tietty äitiysvapaa).

itse korkeakoulutettuna pätkätyöläisenä pakko todeta, että ei se nyt aina noinkaan mene... ja se, että on vakityö ei merkkaa, että ihminen olisi aina aikasaavampi kuin joku muu.

Itse olen hakenut monia paikkoja ja työllistynyt suht hyvin, varsinkin silloin, kun en ole ollut kranttu paikkakunnan, palkan yms. suhteen. Ja kuntasektorilla etenkin törmännyt ihmisiin, jotka ei tosiaan ole olleet päivääkään työttömänä ja sen kyllä huomaa! taidot ja osaaminen, asenteesta nyt puhumattakaan ovat mitä ovat ja voi sanoa, että jos nämä henkilöt jäisivät työttömiksi niin moniko heistä löytäisi sen jälkeen töitä niin helposti, kun osa kuvittelee.

Heh! Kovin kolahdus taitaa olla niille, joilla on mielestään maailman varmin työpaikka ja sitten se meneekin alta yhtäkkiä!

Vierailija
30/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto ilmeisesti? No mikset sä nyt jatka sit sen suunnitelman mukaan?

Ja töitä saa aina jos on valmis muuttaan sen perässä.

Mä oon muuten aikalailla sun ikänen mut mul on 2v lapsi jo. Työn saamises mul ei oo ollu koskaan vaikeuksii, kun työkokemusta on kertynyt jo 12-vuotiaasta. Mut ennen tätä nykystä työpaikkaa mäkään en silti oo ollu virallisesti töissä missään, mut mä oonki onneks alalla jolla se ei merkkaa mitään, kun mä kerron muutaman entisen työnantajan nimen. ;D

Sunhan on kuitenkin varmasti suhtkoht helppo muuttaa työn peräs koska mä käsitin et sul ei oo miestä jonka työ- tai opiskelupaikan takii pitäs pysyy paikallaan.

Kyl sä töitä saat jos haluut, mut oikeestaan sun kyl kannattais nyt opiskella joku ammatti. Mä en tosin tiedä kuinka sä sen saat onnistuun, muutakun monimuoto-opiskeluna eli suurin osa etänä jolloin voit olla töissä tai sit oppisopimuksena.

Oppisopimus on tosi hyvä vaihtoehto kun siitä saa sen tesin mukaisen palkan samalla. Nyt vaan mietit mille alalle sä haluut mennä ja sit alat lähetellä hakemuksii.

Hae työkkäristä se Sanssi-kortti, sillä työnantaja saa sen enimmillään 550e/kk tuen sun palkkaamiseen joko oppisopimuksen ajaksi tai sit 10kk tavallisen sopimuksen ajaksi.

Ja sit oot tosiaan ahkera siinä työpaikan haussa, tai oppisopimuspaikan. Se ei missään nimessä tipu sun syliin, soittelet paikkoihin. Esim jos sä haluisit vaik parturi-kampaajaksi, niin sit alat soitella eka niihin lähimpiin (tai käyt paikalla) kampaamoihin ja sit kauempiin jne.

Ei se työpaikka sun syliin tipu, se on varma.

No, joillakin ehkä tippuukin ;D

Vierailija
31/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoito kotona ON työtä. Vittumaista on vain se, ettei siitä makseta (enempää). Samoin opiskelu. Kumpikin on kaukana lusmuilusta - toisin kuin monen osingoilla elävän elämäntapa!

Nuo jotka otsikon kommentteja suoltavat, ovat oikeasti äärioikeistolaisia tunne-elämältään totaalisen rajoittuneita epäempaatikkoja, jotka nauttivat siitä, että toiset kärsivät puutetta ja saavat vain tyydytystä siitä, että pääsevät heittämään noita "mun verorahoilla hyysätään"-kommentteja. Kyllä elämä heitäkin joskus opettaa, toivon mukaan.

Vierailija
32/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä saisi yhteiskunta maksaa kansalaisille.

Kyllä elämä heitäkin joskus opettaa, toivon mukaan.

Toivot siis, että näitä kommentoijia elämä rankaisisi ap:n kaltaisella elämällä? :D Aika ilkeä kommentti ap:tä kohtaan... Kyllä hänelläkin on ihmisarvo.

Vierailija
33/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoito kotona ON työtä. Vittumaista on vain se, ettei siitä makseta (enempää). Samoin opiskelu. Kumpikin on kaukana lusmuilusta - toisin kuin monen osingoilla elävän elämäntapa!

Nuo jotka otsikon kommentteja suoltavat, ovat oikeasti äärioikeistolaisia tunne-elämältään totaalisen rajoittuneita epäempaatikkoja, jotka nauttivat siitä, että toiset kärsivät puutetta ja saavat vain tyydytystä siitä, että pääsevät heittämään noita "mun verorahoilla hyysätään"-kommentteja. Kyllä elämä heitäkin joskus opettaa, toivon mukaan.

ja kotona lastaan hoitaja kotihoidontukea. Ei kummastakaan pidäkään saada yhtä paljon rahaa kuin palkkatyöstä, sehän on selvä. Teiltä menee nyt vellit ja puurot sekaisin, kuten myös poliittiset suuntaukset.

Vierailija
34/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä lapsen hoidosta ja opiskelusta pitäis saada edes sen verran, että pärjää - toisin kuin nyt on systeemi. JA mitenkäs sotkin suuntaukset mukamas?

32

Vierailija
35/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ovat todistuksena monet opiskelijaperheet. On pärjätty ennen, ja pärjätään nykyisinkin.

Mutta kyllä lapsen hoidosta ja opiskelusta pitäis saada edes sen verran, että pärjää - toisin kuin nyt on systeemi. JA mitenkäs sotkin suuntaukset mukamas?

32

Vierailija
36/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona lastaan hoitaja kotihoidontukea. Ei kummastakaan pidäkään saada yhtä paljon rahaa kuin palkkatyöstä, sehän on selvä. Teiltä menee nyt vellit ja puurot sekaisin, kuten myös poliittiset suuntaukset.

Näistä viesteistä näkee sen, että elämänhallinnan lisäksi hukassa on kaikki perustiedot poliittisesta järjestelmästä, puolueista ja niiden agendoista jne...

Ja ihana kielenkäyttö: vittumaista, rajoittuneita, epäempaatikkoja, nauttivat toisen puutteesta ja saavat siitä tyydytystä; kostofantasioita jne. Mielenterveysongelmaisten paraatia parhaimmillaan.

Vierailija
37/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sukulaiset auttavat - tai haetaan toimeentulotukea. Ensisijaisia tukia pitäisi nostaa niin paljon, ettei tarvitsisi turvautua toimeeentulotukeen. Em. keinot purisivat yhä kasvaviin tuloeroihin, josta saamme kiittää valtapuolueita.

32

Vierailija
38/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. JA mitenkäs sotkin suuntaukset mukamas?

32

Koetas vaikka guuglettaa, vaikka se on työtä josta ei makseta. :D

Vierailija
39/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on saman henkilön hengentuotetta.

Voi vain arvailla mitä saa ihminen joka vielä lyö lyötyä.

Sattuma ei jaa kortteja jokaiselle tasan tässä elämässä. Tsemppiä ap:lle. Koita valita joku itseäsi kiinnostava opiskelupaikka, jossa työllistyminen näyttäisi suht. hyvältä ja opintoihin kuuluisi jo harjoittelua. Sillä tavalla varmaan työllistyminenkin helpottaa.

Vierailija
40/70 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasan tulevat oikeistolaisten leipälävistä nämä "mene töihin" ja mun verorahoilla" kommentit.

32, joka uskaltaa veikata olevansa enemmän yliopisto-oppinut kuin vastaväittäjänsä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä