Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä elämäntilanteessa olet törmännyt eniten kadehtijoihin

Vierailija
29.06.2010 |

itseäsi kohtaan?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun onnistuin kolme kertaa tiputtamaan raskauskilot aika nopeasti ja palaamaan takaisin vakiopainooni. Bmi 20.

Ulkomailla asumista ei olla kadehdittu, ainakaan niin, että olisin huomannut. Se on jo niin yleistä nykyään, joka toinen asuu jossain muualla jossain vaiheessa elämäänsä.

Ulkomailla on avoimesti kadehdittu luonnonvaaleita (ja todella ohuita!!) hiuksiani, samoin pituuttani (179 cm).

Vierailija
22/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sen ymmärrän että toisten mielestä pitää olla hoitovapaalla, mutta puhuinkin nyt kateellisuudesta.

Kun ihmetellään että miten sitä jaksaa ja pystyy käymään töissä ja hoitamaan kotia, lapsia.

Ps. olen myös nyt hoitovapaalla. Tällä kertaa tällänen valinta.

Ei tässä ole mitään ihmeellistä että hoitaa lapsia kotona, teen niin paljon hommia ettei mua ainakaan voi loiseksi syyttää.

36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omaa vapaa-aikaa ja voin tehdä vaikka viikonloppureissuja jos niin haluan tai saan viettää yksin kotona viikonlopun miehen lähtiessä lasten kanssa reissuun.

Monet kiertävät tätä asiaa ja haluavat väkisin nähdä siinä jotain väärää. Joko minun äitiydessä on jotain outoa tai sitten minulla on suhde. Vietän kuitenkin ihan normaalisti lasteni kanssa aikaa, mitä nyt tosiaan harrastan 2-3 kertaa viikossa ja reissussa käyn 3-4 viikonloppuna vuodessa. Teen paljon lasten kanssa teatteri- ja konserttikeikkoja, käytän hoplopissa ja liikennepuistossa, kyläillään lasten ystävien luona yms, jotka taas ei mun miestä niin kiinnosta.

Viimeksi eräs ystävä kysyi suoraan, kun lähdin ulkomaille kaupunkilomalle, että onko kyseessä romattinen matka. Huhhuh. Ilmeisesti monissa muissa suhteissa eletään niin tiukassa liekassa, ettei voida edes kuvitella että oma puoliso päästäisi / päästäisi oman puolisonsa.

Vierailija
24/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ystävää, jotka myös kävivät hoidoissa, vertasivat tilanteitamme koko ajan ja arvioivat mulla olevan helpointa. Jos olisin kaivannut kuuntelijaa toistuvien keskenmenojen aikaan, he kuittasivat että mulla on asiat hyvin, kun tulen raskaaksi. No eipä se siinä lohduttanut, kun sitä toivottua lopputulosta ei tullut. Sanomattakin selvää, että nuo ovat entisiä ystäviä jo.

Vierailija
25/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että pääsin molempien lasteni synnytyksen jälkeen takaisin lähtöpainoon alle 2kk:ssa laihduttamatta ja treenamatta. Hän kateuksissaan hoki jopa minulle "muista ihmisistä" jotka voivat olla painoltaan hoikkia mutta ovat " laihoja-läskejä". Tarkoittaen tietysti minua! =O) hän taisteli kummankin raskauden jälkeen personaltrainerin avustuksella jämähtäneitä kiloja vastaan vuosia. Itse olen edelleen sen 165cm/53kg kuin 20 vuotiaanakin. Ja vaikken käy säännöllisesti salilla, vatsa on litteä, vaatekoko 36 ja penkiltä nousee liki 60kg. Vieläkään en ymmärrä miten se oli häneltä pois että karistin raskauskilot (tokan lapsen aikana painoa tuli 20kg) niin nopeasti ja vaivatta? kateus rumentaa ihmistä - ja paljon!

Vierailija
26/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ekan oman hevosen, eikä meidän tuppukyläs kellään muulla mun koulus ollu omaa hevosta, vaik hevosharrastus oli tosi suosittu ja kaikki kävi samal tallilla... :D Kun ei niit juuri enempää ollut. :D

Vierailija
27/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan on niin että toisilla on nopeampi aineenvaihdunta eikä ne omat läskit katoa vaikka kuinka toista haukkuisi!

Vierailija
28/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviin tapoihin ei kuulu huomion vieminen omilla isoilla uutisilla toisten juhlapäivänä. Antaa morsianten sädehtiä omana päivänään, vauvauutiset voi julistaa vaikka sitten seuraavana päivän

mutta silloin kun odotin ekaa vauvaa. Pilasin kuulemma yhdet häätkin kun mies kertoi kaverilleen (sulhanen) miksi ei jäädä dokailemaan jatkoille. Uutinen pilasi morsmaikun päivän sitten ihan täysin.

Mieti, jos olisi julkistanut vaikka kihlauksensa lapsesi ristiäisissä. Tosi junttia.

kyse ollut kuitenkin siitä, että vauva-asiaa julistamalla ei ole yleisesti varastettu huomiota, vaan selitetty vain sille sulhaselle miksi ei jäädä. Niin minä sen ymmärsin.

Vierailija
29/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvä koulumenestys

- hyvät numerot opiskeluaikana

- miehen tulot riittävät meille joten päätin jäädä kotiin lasten kanssa kunnes nuorin 3v, naapurille oli kova paikka

- miehen työsuhdeauto oli appiukolle kova paikka

- hoikkuuteni ja se että olen pudottanut painoa 10kg

Vierailija
30/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama "ystävä" selvästi kadehti ja se valitettavasti näkyi käytöksessä :(

Vierailija
31/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimme pitkään sopivaa taloa ja lopulta löysimme ns. hyvältä alueelta remonttia vaativan talon. Asuimme pienessä vuokra-asunnossa remontin ajan, jonka mieheni teki itse, ja säästimme näin pitkän pennin. Lisäksi olemme aina eläneet vaatimattomasti (vaatteet, auto yms.) joten pystymme lyhentämään lainaa enemmän kuin monet. Kovasti kuultiin kommenttejä 'hyvä teidän on kun on niin hyvät palkat' yms. Kunnalla ollaan molemmat töissä ja tosiaan kiitollisia siitä että on työtä, mutta en nyt sanoisi että niin kauheen hyvät palkat..

Vierailija
32/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviin tapoihin ei kuulu huomion vieminen omilla isoilla uutisilla toisten juhlapäivänä. Antaa morsianten sädehtiä omana päivänään, vauvauutiset voi julistaa vaikka sitten seuraavana päivän

mutta silloin kun odotin ekaa vauvaa. Pilasin kuulemma yhdet häätkin kun mies kertoi kaverilleen (sulhanen) miksi ei jäädä dokailemaan jatkoille. Uutinen pilasi morsmaikun päivän sitten ihan täysin.

Mieti, jos olisi julkistanut vaikka kihlauksensa lapsesi ristiäisissä. Tosi junttia.

kyse ollut kuitenkin siitä, että vauva-asiaa julistamalla ei ole yleisesti varastettu huomiota, vaan selitetty vain sille sulhaselle miksi ei jäädä. Niin minä sen ymmärsin.

Juu siis oikein ymmärsit, itseasiassa mies oli puhunut sulhaselle tämän asian jo pari viikkoa ennen häitä polttareissa. Mutta morsian ei sulattanut sitä että ehdittiin ennen heitä niinkuin itse asian ilmaisi. Häissä en mitään erityishuomiota tosiaan saanut, asiaa ei sanallakaan mainittu!

Vierailija
33/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten teillä voi olla varaa kivitaloon teidän palkoilla (duunareita ihan vaan ollaan)", "ai tääkö nyt on sitä mitä halusitte!, "mä olen vähän kuullu negatiivista palautetta tästä talofirmasta", "no kiva jos itse tykkäätte", jne...samaiset tyypit lakkasivat kyläilemästä kun talo valmistui ja muutimme.

Vierailija
34/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun saimme tytön (suvussa ja kaveripiirissäkin poikavaltaista). ja joka ikinen kerta kun ns "laittaudun" juhlia yms varten. Olen tosi näyttävä meikissä (arkena en niinkään) ja ilmeet ovat näillä kateellisilla tosi happamia. Tykkään myös kauniista vaatteista, mutta harvoin minulle sanotaan, että onpa ihana mekko tms vaikka nämä ihmiset toisille sanovatkin (olen kuullut). Ja olen ihan oikeasti hoikka, tyylikäs ja näyttävä, kun joku tulee kumminkin lässyttämään, että itse vain luulen.

että et saa kohteliaisuuksia siksi, että sinulle on tyypillistä näyttää hyvältä. Ne jotka on yleensä arkisia, ja sitten välillä räväyttävät jollain kivalla vaatteella, saavat siitä kommenttia, koska se on poikkeuksellista. Ei sillä ole mitään tekemistä kateuden kanssa.

Vierailija
35/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös kaikkea sitä mitä tein tuona aikana. Varmaan kotiäitiys olisi minulle suotu, jos sen vuoksi olisimme joutuneet elämään kädestä suuhun ja minä taas olisi ollut pelkästään kotona pyykkäämässä ja kokkaamassa.

tuona aikana rakensimme talon, matkustelimme, suoritin yliopistotutkinnon ja kesäisin tein vähän alan keikkaa, toimin järjestössä.

Viimeistään siitä vaiheessa saimme tästä kaikesta "huonoa palautetta", kun verotiedoissamme näkyi ensimmäistä kertaa pääomatuloja sijoitusasunnoistamme. Niistä emme olleet puhuneet kenellekään.

Vierailija
36/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä se kirpaisee jotakuta, kun olen yliopiston kirjoilla (yksi tutkinto tehtykin) ja ikää jo aika paljon + työelämässä. Käyn halvalla opiskelijalounaalla siellä. En tosin asiaa suuremmin mainosta. Pääsin aikoinaan myös viisivuotiseen psykoterapiaan yths:n kautta. Sitäkään en mainosta.

Vierailija
37/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain lapseni, ja tulin synnäriltä kotiin laihempana kuin mitä olin ollut ennen raskautta, kuuli vähän ikäviäkin kommentteja (jotka tulkitsen kyllä kateudeksi).

Ja olin siis synnytettyäni 163cm/53kg (siitä on sittemmin tippunut vielä 4kg ilman mitään vaivannäköä).

Vierailija
38/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- luokanopettajan koulutuksesta, luokanopen työstä, vakivirasta ja pitkistä kesälomista

- raskaanaolemisesta ja lapsista, perheestä, aviomiehestä ja avioliitosta joka on kestänyt

Vierailija
39/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/67 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis oikein ymmärsit, itseasiassa mies oli puhunut sulhaselle tämän asian jo pari viikkoa ennen häitä polttareissa. Mutta morsian ei sulattanut sitä että ehdittiin ennen heitä niinkuin itse asian ilmaisi. Häissä en mitään erityishuomiota tosiaan saanut, asiaa ei sanallakaan mainittu!

Musta on niin käsittämätöntä, että joku morsian oikeasti kokee, että koska heillä on häät, heillä on myöskin oikeus vauvauutiseen ennen ketään muuta. Siis tyyliin, että "joo ei me nyt vielä aleta vauvaa yrittää, kun Morsian ja Sulhanen X:llä on häät, joten meidän pitää odottaa heidän uutistaan ennen kuin aletaan itse yrittää". Minkäs sitä tunteilleen voi, mutta kumminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi