Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni luulee että kaikki haluavat asua omakotitalossa?

Vierailija
28.06.2010 |

Minä olen lapsuuteni asunut omakotitaloossa. Nyt asun kerrostalossa ja aion jatkossakin asua.

Meillä on kaksi lasta ja koira. Taloyhtiössä on asfalttipiha. Lähellä puistoja.

Ei pihan hoitoa, lumitöitä ja jatkuvaa remonttia.

Minua ei saisi pienelle tontille omakotitaloon. Missä naapurit on ihan vieressä.

Rakastan asua kerrostalossa ja tuntuu ettei moni sitä ymmärrä.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tällä hetkellä ok-talossa mutta haaveissani kerrostalossa. En näe ok-talossa mitään parempaa. Ymmärrän kyllä että moni tykkää mutta on meitä toisenlaisiakin ihan yhtä lailla :)

Vierailija
2/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei ole itse kokenut.

Mulla on sama tilanne kuin sulla, ap, maalta omakotitalosta olen ja nyt asun kerrostalossa, enkä muuttais muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma rauha, lapsilla turvallinen leikkipaikka omalla pihalla ja riittävästi tilaa. Siksi omakotitaloasuminen.

Vierailija
4/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän päässään tapahtuu myös muiden ihmisten päässä.

Myös kaikki mitä heille tapahtuu tai ei tapahdu tapahtuu tai ei tapahdu myös kaikille muille.

Täällä asuu laaja "ei tilastoilla ole mitään merkitystä jos minä olen eri mieltä" -kansa.

Vierailija
5/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole mitään muuta syytä olla ymmärtämättä sitä ettei kaikki halua asua samalla tavalla ja samoissa paikoissa.

Vierailija
6/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän taloyhtiön omalla pihalla ja riittävästi tilee :)

oma rauha, lapsilla turvallinen leikkipaikka omalla pihalla ja riittävästi tilaa. Siksi omakotitaloasuminen.

Vierailija
7/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt en tästä pois muuttaisi kirvelläkään! ;) Ja ei ole mikään minitontti, kukaan ei mistään näe, kun on puskaa jokapuolella.. Miten ihanaa on laittaa muksut pihalle, ei tarvitse mennä mihkään puistoihin, meillä sa aina tulla pihaan leikkimään. Saan grillata milloin lystään ja ennekaikkea MILLÄ lystään, eli puilla.

Pestä autoa bikineissä omalla pihalla, hoitaa puutarhaa ja ajella nurmea, ihana rusketuskeino ja eilenkin otin päikkärit omalla nurmella lasten leikkiessä altaassa vieressä, voika olla ihanampaa sunnuntaita?

Minä ymmärrän kyllä jos ei joku halua ok-talossa asua, mutta jos et ole kokeillut niin älä myöskään tuomitse meitä jotka tätä hehkutamme :)

Vierailija
8/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niita 60-70-luvulla äkkiä rakennettuja ns. metsälähitöitä joilla on huono maine ja jotka ovat omana aikanaan palvellut hyivin, mutta joiden kehittäminen ja ylläpito on nyt unohdettu. Moni ei tajua että muunkinlaista kerrostaloasumista on.

Vierailija
9/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ero omakotitalo asumisessa. Ymmärrän hyvin, että moni haluaa asua omakotitalossa maalla, isolla tontilla, ei naapureita lähellä(tai ainakaan ihan talossa kiinni) jne.

Mutta kun moni tuttava on sitä mieltä, että minä en voi vapaaehtoisesti asua kerrostalossa. Ja tässä tiedot miten tuttavani asuu. Tontti noin 500 neliön, jossa naapuri heti rajan takana. Talo noin 200 neliöö kahdessa tasossa. Työmatkoihin menee ainakin toisella tunti suuntaansa. Lapset viedään harrastuksiin autolla. Kaksi autoa on oltava perheessä, niistäkin oma vaiva. Koko ajan jotain kojaamista/rakentamista talossa tai pihalla. Naapuruston lapset hyppivät pihalla, vaikka omat lapset eivä ole kotona. Viikonloppuisin ja lomalla herää ihan liian aikaisin ovikelloon kun naapurin lapset ovat jo tulossa kylään.

Vierailija
10/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää meille omakotiasukkaille enemmän tilaa :D

Oma haaveeni on aina ollut asua maalla, lapsena asuin maalla ja nuorena aikuisena kaupungissa. Aina sydän veti kuitenkin takaisin lapsuuden maisemiin.

Parasta on juuri se, että SAA laittaa pihaa, kasvimaata, pitää kesällä paljon puutarhajuhlia, ja äänekkäitä sellaisia :D

Vierailija
11/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksella mitattukin että yli 90 prosenttia suomalaisista haluaa asua okt:ssa. Ei siis kaikki, mut suurin osa.

Vierailija
12/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jostain mielenhäiriöstä rakennettiin talo.

Mies tekee pitkää päivää ja siihen päälle työmatkat. On yrittäjä eli ei edes viikonloput vapaana.

Minä hoidin lapset ja kodin, talon ja pihan. Kaks vuotta ja takasin kerrostaloon. Helsingin keskustaan Jugent taloon. En kadu.

Viisi vuotta myöhemmen päätettiin aloittaa rakentaa kesämökki.

Vierailija
13/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivarissa lähellä Selloa, järven rannalla. Emme tarvitse tai edes halua omakotitaloa.

Kehä III:n sisäpuolella se ei ole must. Maalla se on.

Vierailija
14/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ap:tä ärsyttää. Nimittäin niin minuakin. Etenkin tuo loppu: jos et ole kokeillut, älä tuomitse hehkuttajia. Minä olen kokeillut omakotiasumista, kuten aika moni muukin täsä ketjussa, enkä todellakaan halua enää asua omakotitalossa! Minä nautin kerrostaloelämästä ja sen vaivattomuudesta.

Ja nyt en tästä pois muuttaisi kirvelläkään! ;) Ja ei ole mikään minitontti, kukaan ei mistään näe, kun on puskaa jokapuolella.. Miten ihanaa on laittaa muksut pihalle, ei tarvitse mennä mihkään puistoihin, meillä sa aina tulla pihaan leikkimään. Saan grillata milloin lystään ja ennekaikkea MILLÄ lystään, eli puilla. Pestä autoa bikineissä omalla pihalla, hoitaa puutarhaa ja ajella nurmea, ihana rusketuskeino ja eilenkin otin päikkärit omalla nurmella lasten leikkiessä altaassa vieressä, voika olla ihanampaa sunnuntaita? Minä ymmärrän kyllä jos ei joku halua ok-talossa asua, mutta jos et ole kokeillut niin älä myöskään tuomitse meitä jotka tätä hehkutamme :)

Vierailija
15/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko lapsuuteni omakotitalossa asunut, ja vanhemmilani on vielä kesämökkikin. Tekevät töitä, töitä, töitä koko ajan, joko "kaupungissa" ok-talon pihalla tai sitten maalla mökillä.

Asun tyytyväisenä kerrostalo-asunnossa. Käyn välillä siellä maalla ihmettelemässä sitä touhun määrää, mitä pihat aiheuttavat. Kaunistahan siellä toki on, mutta kun vanhempani jaksavat tehdä töitä koko ajan pihojen ja puutarhojensa eteen. Minä en jaksaisi. Lomalla haluan lomailla.

Vierailija
16/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen logiikka sulla :D meillä okt isossa kaupungissa, pieni tontti ja fiksu kaava eli ei naapureilta näköyhteyttä meille mutta kerrostalossa ne on seinän takana. No kukin tavallaan ja uskon kyllä että on olemassa ihmisiä jotka eivät halua omakotitaloon. Mua ei enää saa taloyhtiöön asumaan ei sitten millään :D

Vierailija
17/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästyttiin lumitöihin talvella ja kukkapenkkien kitkemiseen kesäisin. Muutettiin aivan kaupungin keskustaan uuteen kerrostaloasuntoon ja tuntuu kuin asuisi loistohotellissa. Ihana kun saa olla vapaana omakotitalon pakotteista ja tehdä aina sitä mikä sillä hetkellä tuntuu mukavimmalta.

Vierailija
18/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis miten iso tontti. Itse kaupunkilaistyttönä viihdyn paljon mielummin uudessa talossamme pienellä tontilla missä viihtyisä pihapiiri ja naapurit vieressä. omaa rauhaakin löytyy :) kukin tavallaan toki.

Vierailija
19/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästyttiin lumitöihin talvella ja kukkapenkkien kitkemiseen kesäisin. Muutettiin aivan kaupungin keskustaan uuteen kerrostaloasuntoon ja tuntuu kuin asuisi loistohotellissa. Ihana kun saa olla vapaana omakotitalon pakotteista ja tehdä aina sitä mikä sillä hetkellä tuntuu mukavimmalta.

Vierailija
20/100 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ymmärrän. kyttääminen ja juoruilu on aivan mahdotonta. ja ihmisten sisäinen sonta kyllä näkyy okt-alueella.

kerrostalossa sai aina olla ihan rauhassa, niin sai kyllä kunnan vuokrarivarissakin. kaikki huolehtivat vain omista asioistaan.

omakotitalo siis muuten loistava mutta naapurit häiritsevä tekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme