Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua enää naimisiin - mikähän siinä on niin outoa?

Vierailija
28.06.2010 |

Olen seurustellut muutaman vuoden ja ihmetyttää tämä lisääntyvä kysely kihloihin menosta ja naimisiin menosta. Kun sitten ystävällisesti kerron, että en ole menossa naimisiin lähitulevaisuudessa enkä myöhemminkään niin se aiheuttaa jopa kirpeitä kommentteja siitä että kyllähän nyt silloin vasta tosissaan ollaan jos ollaan naimisissa. Miksi ihmeessä? Miksi avioliitto on ainoa tapa olla tosissaan yhdessä? Taustaksi sen verran että olen ollut aikanani ollut avioliitossa - varsin ihanassa sellaisessa (jonka ihanuudella ei ollut liiton kanssa mitään tekemistä, vain ihminen itsessään merkitsi)joka päättyi silloisen puolisoni kuolemaan. Silloin avioliitto tuntui ainoalta oikealta ratkaisulta. Nyt taas ajattelen niin että yhdessä voi olla vakavasti ilmankin avioliittoa - kokemuksesta tiedän että se ei muuta hyvää suhdetta paremmaksi tai huonommaksi. Ihmetyttää vain, että miksi valintani ihmetyttää muita ihmisiä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee omat ratkaisunsa. Ei kenenkään tarvitse mennä naimisiin. Yleensä suurimmat avioliiton puolustajat, joita minä olen tavannut, ovat naimisissa ihan jostain muusta syystä kuin suuresta rakkaudesta.

Vierailija
2/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee omat ratkaisunsa. Ei kenenkään tarvitse mennä naimisiin. Yleensä suurimmat avioliiton puolustajat, joita minä olen tavannut, ovat naimisissa ihan jostain muusta syystä kuin suuresta rakkaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin paljon on yleistynyt avoliitot, ja ainakin omasta ystäväpiiristä nämä pariskunnat ovat olleet jo pitkään yhdessä. Eipä sitä enää tarvitse mennä naimisiin.

Vierailija
4/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan kyseessä se normaalius, koska kihlat, koska naimisiin, koska talo, koska lapsi, koska sisarus lapselle, koska koira? Tämän jälkeen kun nämä on niin kyselyjä ei tule. Normaaliuden mittana pidetään aikajärjestyksessä juuri tätä.

Vierailija
5/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä syystä kysytään, että olet ollut aiemminkin (onnellisesti) naimisissa. Oletus lienee, että haluat samaa kuin ennenkin. Jos olit silloin valintaasi tyytyväinen, ymmärtäähän sen että nyt erilainen valinta ihmetyttää.

Mutta sitten on kyllä näitä utelijoita ja tunkeilijoita, jotka tenttaavat muiden naimasuunnitelmia kyllästymiseen asti. Siinä ei auta mikään paitsi suoraan sanominen. No ei aina sekään!

Vierailija
6/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä voi monen mielestä olla, että et halua ENÄÄ naimisiin. Sä olet aikaisemmin pitänyt naimisiin menoa tärkeänä, nyt et ainoastaan pidä sitä turhana, vaan jopa vastustat sitä. Onko siis sun mielestäsi tämä nykyinen suhteesi jotenkin perustaltaan erilainen kuin se aikaisempi? Miksi silloin piti mennä naimisiin, mutta nyt ei voi?

Vierailija
7/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisiä ihmetyttää, miksi joku ei halua mennä rakkaansa kanssa naimisiin. Yleensä ihmiset menevät naimisiin löydettyään Sen Oikean. Ne jotka seukkaavat jonkun kanssa vaan paremman puutteessa ja kokevat epävarmuutta sitoutumisessaan, ovat niitä jotka eivät halua naimisiin.

Vierailija
8/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mä ole kyllä juuri törmännyt kyselyihinkään asiasta. Tai no äiti joskus jotain asiasta vihjaili (kun meille tuli lapsi) ja joku kaveri joskus vähän vitsillä kysellyt että koska pidetään häät.. mutta ei siis mitään sen kummempaa.

Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta. Kihloissa ollaan, mutta naimisiin ei varmaan saada aikaiseksi mennä, tai jos niin sitten pikaisesti maistraatissa kahdestaan, ilman mitään hääjuhlaa. Kumpikaan meistä ei juhlista perusta, eikä uskota että mikään mihinkänä muuttuu naimisiinmenon jälkeen, joten miksi vaivautua...

Vierailija
9/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naimisiinmeno voi olla joku ylivoimaiselta ja tarpeettomalta tuntuva vaivautuminen tai rasite, jos kerta kyseessä on muka Oikea Rakkaus ja jos olette lapsenkin jo hankkineet? En ymmärrä.

Taitaa olla vaan tätä nykyaikaa. Lapsia monet tekevät lähes kenen tahansa kanssa ja sitten elämänkumppanikseen eivät lastensa äitiä/isää kuitenkaan huoli. Ja salaa toivovat, että Se Oikea tulisi vastaan ja sitten hänen kanssaan ovat kyllä valmiita naimisiin vaikka heti.

Vierailija
10/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilkulla että en enää seurustelisikaan koskaan.

Big deal.