Onko tämä varma insestin merkki!?
Olimme juhannuksena tuttavien tuttavien kanssa mökillä. Leikimme 2-vuotiaan tytön kanssa lääkäriä. Lapsi meni välittömästi makaamaan ja pyysi minua työntämään metallisen koiran hihna haan pimppiin. Kun kieltäydyin, hän pyysi työntämään peppuun. Oli ihan ihmeissään, kun minusta se ei ollutkaan hauskaa ja yritti tyrkyttää peppua ja pimppiä muutaman kerran uudestaan.
En nyt oikein tiedä pitäisikö minun kysyä asiaa, ottaa yhteyttä lasten suojeluun vai mitä? Lapsi asuu enimmäkseen isällään, mutta myös harvoin äidillään ja on usein sukulaisilla hoidossa. Lapsen isä oli koko viikonlopun nakit ja muussi.
Omat lapseni eivät todellakaan olleet paikalla. Ehdotuksia ja neuvoja vastaanotetaan. Yritin jo nimetöntä lastensuojelu ilmoitusta, mutta en tiennyt lapsen sukunimeä, joten sitä ei otettu vastaan.
Kommentit (59)
lapsen "isä" ei ole lapsen oikea isä. Hän on äidin keskimmäisen lapsen isä, mutta on ottanut muutkin lapset hoiviinsa, koska äiti ei pysty. Siis sekavaa monella tavalla...
ap
johtuisko siitä, että olen itse hoitaja ja lapsia mietityttää mitä teen työssä. Meillä on leikki verenpainemittari, stetoskoopit jne. Mittaillaan siis verenpaineita, annetaan pistoksia jonka jälkeen laitetaan laastaria jne jne.
Meidän kaksivuotias puhuu varsinaisen hyvin ja jollekin kyselijälle, ei meidän kaksivuotias enää käytä vaippaa ja on vaihe että ei pitäisi mitään päällään.
Ei kylläkään ole koskaan pyytänyt mitään laittamaan alapäähänsä, kumpikaan lapsistani. Pojalla vaihe kuitenkin, että pyllistää ja huutaa pylly ja juoksee nauraen karkuun, kun yritän saada housuja jalkaan...
Mutta kyllä tuo minua ehkä ihmetyttäisi. Toisaalta jos on nähnyt jotakin mitä ei pitäisi nähdä, joko sitten elävässä elämässää tai tv:stä?
Ota ihmeesssä uudestaan yhteyttä lastensuojeluun saatuasi lapsen nimen selville, sillä kyllä tuo perhe selvästi kaipaa apua. Etenkin lapsi.
Js joku kysyy että pitäisikö tehdä lastnsuojeluun haukutaan pervoksi. Taitaa nuo vanhemmat itse pelätä jäävänsä kiinni kun tolleen regoivat...
ja kuka nyt huutaa hyi yök 2-vuotiaalle suppoja, niin ktasokaa ne kilorajat paketista...
Muuten jos tiedät esim missä perhe asuu ls-ilmo otetaan ihan sillä perusteella vastaan
pervoksi määkyjä. Toivottavasti ei omalle lapselleen satu ikinä mitään, vanhemmat varmaan sanoisivat pervoksi valehtelijaksi.
2v ei puhu hyvin nii ei se tarkoita sitä etteikö jonkun muu osaisi puhua. Meillä tyttö osasi alle 2v puhua jo erittäin hyvin ja selvästi, luimme paljon kirjoja ja juttelimme tytöllemme paljon. Uskon että monet muutkin 2v osaavat puhua.
Ja 2v ei kyllä tuommosta keksi omasta päästä. Joku opettanut hänelle. Tekisin ilmoituksen varmasti jos tuommoiseen törmäisin.
2-vuotias ei vielä edes puhu niin hyvin että voisi tuommoisia pyytää ainakaan niin, että normaalilla mielikuvituksella varustettu vieras aikuinen ymmärtäisi siitä mitään. Osallistun ketjuun vain tämän sanoakseni ja ilmoitan sitten asiattomasta viestistä. Helvetin pervo!
että lapsi pyytää tuommosta tekemään jos hälle joku on niin tehnyt.
Tiedän ainakin yhen lapsen joka oli kavereita pyytänyt tekemään ihan vastaavaa. Ja vahva epäilys kyllä on että on pedon uhri.
Tee ap ilmoitus!
ap ole muuttanut kertomuksessaan lapsen ikää...jos kyseessä olisi vaikka 4-5-vuotias lapsi, jolla on isompia isaruksia, niin saattaisin uskoakin tarinan olisin hyvin huolissani lapsesta ja tämän sisaruksista.
Liittää sairastamisen ja lääkärin kuumeeseen ja kuumetta häneltä on mitattu pepusta. Kaverini lapsen kohdalla on selvää, että mistään tuon kummemmasta ei ole kyse.
Muuten ap:n kuvaama tilanne ja lapsen kotiolot kuulostavat kyllä lastensuojeluasialta.
av ei ehkä osaa sanoa onko kyseessä normaali vai epänormaali toiminta lapselta. Ja ryypiskely lasten seurassa ei ole viksua muutenkaan. Loput voi selvittää ammattilaiset. 2-vuotiaalle nimittäin voi olla kyseessä kuumeen mittaus pepusta tai joku muu...
ei tähän muutakuin et kyl 2 vuotiaatkin osaa puhuu hyvin.ei kaikki tietenkää. ja sit et toisaalta sä ap väität olevas 42 vee ja muualla 25 vee...
voi olla kyse myös isän holtittomasta seksuaali käyttäytymisestä. Jos mökilläkin pani julkisesti tyttöystävänsä kanssa, niin mitä mahtaa tehdä kotona?
Siellä saatetaan panna lasten nähden ja puhua tuhmia, "laita se muna mun pimppiin, tuntuu niin hyvälle" tyyliin. Lapsi siinä ottaa sitten vaan aikuisista mallia, ja samalla oppii puhetyylin. Tuon ikäiset nyt mielellään toistavat kaikkea kuulemaansa.. etenkin jos on sattunut kirosanoja lipsahtamaan lapsen kuullen.
Mutta ei tuo kyllä ihan normaalilta perheeltä kuulosta, joku mättää pahasti.
ei tähän muutakuin et kyl 2 vuotiaatkin osaa puhuu hyvin.ei kaikki tietenkää. ja sit et toisaalta sä ap väität olevas 42 vee ja muualla 25 vee...
Mistähän tuon 25 v vetäisit? Ilmiselvä ls-ilmoitustapaus. Ihmetyttää yleensäkin näissä av- jutuissa, kuinka ap:n kirjoitukset saadaan vääristettyä.
Ehdottomasti, tee ilmoitus heti kun mahdollista. Parempi katsoa, kuin katua. Olen itse kasvanut erittäin holtittomissa oloissa - ei varsinaista hyväksiksikäyttöä, mutta alkoholia ja julkista seksiä yms. - ja olisin todella, todella toivonut, että joku olisi puuttunut asiaan. Vaikka lasta ei olisi hyväksikäytetty, on tuo TÄYSIN väärä kasvuympäristö kenelle tahansa. Toivottavasti viranomaiset puuttuvat asiaan rankalla kädellä.
Ja epäilijöille: minun 1 v. 1 kk lapseni puhuu neljän sanan lauseita. Ei ehkä taivuta sanoja aina täysin oikein, mutta kuitenkin. Hän aivan taatusti pystyy pyytämään, että jotain laitetaan jonnekin, jos tahtoo.
Jos luin oikein, niin lapsi ei siis asu edes oikean isänsä kanssa vaan tämä mies on lapsen sisaruksen isä?
Kuulostaa kyllä siltä, että lastensuojelun on aika tutkia lapsen olot.
Lapsen isä on aika holtiton. Lapsen äiti on täysin tasapainoton. Kyseessä on siis ystäväni kaveri lapsi. Tiedän isän sukunimen, mutta lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsen nimellä. Sitä en tiedä, kysyn tänään sitä ystävältäni. Ihme jähnäystä sekin, että pyysin lastensuojelua edes soittamaan isälle, mutta ei kuulemma voi, jos ei tiedä lapsen nimeä. He jäivät vielä mökille viettämään lomaa.
Myös mökillä lapsen isä harrasti seksiä tyttöystävänsä kanssa, mutta onneksi tajusimme tilanteen ja leikitimme tyttöä. Minusta sekin oli ihan teinimeininkiä. Asiasta myöskin puhuttiin paljon, kuten mm. viinan kittaamisesta ja miljoonasta muusta asiasta, joka ei 2-vuotiaalle kuulu. Jugurttiakin sanottiin lokin paskaksi, kun se kaatui paidalle... Tytöllä on isosiskoja, mutta he ovat viisi ja seitsemän, joten hekään eivät varmasti ihan vielä ole sen ikäisiä, että normaalia lasta kiinnostaa siskon kanssa asiattomat leikit.
Mun mielestä juhannus oli täysin lapsille sopimaton. Olisin lähtenyt kotiin, jos ei olisi hajonnut auto. Lapsesta vähän kaikki ja ei oikeastaan kukaan pitänyt huolta. Itse leikin lapsen kanssa aika paljon ja katselin perään. Mutta aina välillä vastuu "siirtyi", jollekin toiselle aikuiselle, kunnes huomasin lapsen yksin väsäävän jotain jossain. Vieressä oli järvi, mutta sinne lapsi tajusi olla menemättä. Tuon ikäisestä ei kuitenkaan koskaan voi olla 100 % varma.
Muista sukulaisista en tiedä sen enempää kuin sen, että suku on sekava järjestely, koska kaikki lapset eivät ole saman miehen... Äiti ei halua kuitenkaan lapsia itselleen, koska niistä on niin paljon vaivaa!