Maksaako lastenne tyttö/poikaystävät teille ruuasta tms.?
Meillä on nyt kohta kuukauden majaillut tytön poikaystävä. Välillä ovat yön jossain, mutta seuraavana päivänä taas ilmestyvät ruokapöytään. Ihan mukava poika, 18v, ei kesätöitä, mutta minua alkaa vähitellen riepoa tämä täysihoitolan pitäminen.
Kun tuolla toisessa viestiketjussa oltiin sitä mieltä, että pitkään viihtyvät vieraat saavat luvan maksaa ruokakaupassa joka toisen ruokakassin niin päteekö sama tytön poikakaveriin? Että edes joka viidennen ruokakassin maksaisi? Tai siivoaisi, tiskaisi, pesisi ikkunat tms. koska meillä majailee ja on aika tarkkana siitä, että saa esim. päättää TV-kanavista (paitsi että ei saa, televisio on minun ja minä saan sanoa, katsotaanko jalkapalloa vai elokuva).
Kommentit (45)
Vähimmäisvaatimus. En itsekään katselisi muuten.
ehdottomasti voisi vaikka ruohon leikata tai ikkunat pestä...
Koska itse kyllä ajattelen että tuonikäiset voivat olla yötä toistensa luona viikonloppuisin. Arkisinhan on koulua, kesätöitä tms. En hyväksyisi sitä että nuoret eläisivät jatkuvassa avoliitossa minun kotonani. Hankkisivat siinä tapauksessa oman asunnon!
Sinuna pitäisin nuorten kanssa palaverin ja korostaisin että tämä ei ole heidän yhteinen kotinsa, vaan tytön lapsuuden koti ja sinun kotisi. Jos todella ovat teillä noin paljon ja se on sinulle ok, niin osallistukoot kotitöihin ja käykööt kaupassa tietyin väliajoin tms.
Tsemppiä sulle, koska mun pinna ei kyllä kestäisi tuollaista maleksimista toisen maksamassa ja ylläpitämässä kodissa :) Ei täysihoitolaa tarvitse pitää.
että viihtyvät teillä. Ajattele, jos sä et näkisi tyttöäsi juuri lainkaan kuukauteen, niin sekin voisi sinua huolettaa.
Mutta ei kannata tehdä tuosta mitään ongelmaa, vaan sanot nuorelle parille ruuan jälkeen, että tänään on teidän tiskivuoro. Minä en oo mikään palaveri-ihminen, mutta kyllä minä osaan sanoa, jos toivon jonkun tekevän jotain. Ja jos meinaat, että nuoret alkavat penäämään selityksiä, niin mietit tietenkin valmiiksi miten perustelet heille, että joka kodissa on tapana jakaa kotitöitä kaikkien perheenjäsenten kesken.
Nuoret varmaan tykkää kuitenkin touhuta yhdessä, joten anna niille yhteisiä hommia, niin sujuu luontevasti se tekeminen.
tuommoiset tulevat siihen päälle ikäänkuin "luontaisetuna", joita pitää vain yrittää sietää. Kaikkein parasta olisi jos muuttaisi omaa asennettaan niin, että tekisi sitä ruokaa ja passaisi ilolla. Silloin ei itsekään tarvitsisi ahistua.
Tuo ikä on siinä rajoilla, että pitääkö maksaa jo oma elämisensä, mutta perin vuoden päästä tuollainen ei kyllä ainakaan vetele. Mutta kuitenkin ajattelen tuossa tilanteessa vähän sitäkin, että vaikka nuorilla olisi oma asunto, niin ethän heitä siitäkään laskuttaisi, kun kävisivät teillä välillä syömässä. Nyt lähtisin siitä liikkeelle, että kotona olevat osallistuvat kodin töihin.
tyttöni käy kyllä myös heillä syömässä.
keräsin viinimarjoja levitin pyykkiä, viikkasin puhtaat hoidin poikaystävän pikkuveljeä (poikakaveri oli kyllä töissä), imuroin siivosin keittiön ruokailun jälkeen.
Eli hyvästi TV, ilmainen nettiyhteys, täysi jääkaappi, kännykkäliittymä ja pleikkari. Jos meillä asuu niin noudattaa meidän sääntöjä eli jokainen, joka ei osallistu rahallisesti perheen menoihin hyväksyy sen, että on vailla oikeuksia. Minusta 18v nuori mies voisi olla kotonaan suurimman osan ajasta tai vaikka opiskella kesällä, ei viettää aikaansa meillä. Tähän asti olen ollut kiltti emäntä, ostanut toiveruokia jne. mutta nyt se saa luvan loppua. Ei poikaystävyys ole mikään lupa käyttää hyväksi ystävällisyyttäni.
Ehkä routa ajaa porsaan kotiin.
Mä melkeinpä oon aina poikaystäväni luona mutta mä siivoon, pesen ikkunoita, teen ruokaa ja kaiken muun mitä pyydetään tekemään ja kaikki on aina iloisia että olen paikalla, ollaan poikaystävän äidin kanssa todella läheisiä ja myös isän kanssa tulen loistavasti toimeen. Että älä aja sitä poikaa pois, ehkäpä niillä kotona ei ole kauhean hyvä olla niinpä se tuppaa teille. Pistä se hommiin, kyllä sen ikäisen pitää ansaita ruokansa!
... mutta ehdottomasti olettaisin että kotitöitä tehdään; samalla lailla kun tyttäresi auttaa kotitöissä (toivottavasti auttaa?) myös tällä py:llä on vaatimukset kotitöiden suhteen.
Ja muista, että teet ison palveluksen tyttärellesi (jos päätyvät asumaan yhdessä tulevaisuudessa) siinä että py oppii tekemään kotitöitä. Sinähän voit humoristisesti heittää että "anoppi tässä tarkistaa että on kotitöiden tekeminen hanskassa, nykyään kun ollaan niin tasa-arvoisia".
Mutta hyvä että saatiin olla avuksi.
Eli hyvästi TV, ilmainen nettiyhteys, täysi jääkaappi, kännykkäliittymä ja pleikkari. Jos meillä asuu niin noudattaa meidän sääntöjä eli jokainen, joka ei osallistu rahallisesti perheen menoihin hyväksyy sen, että on vailla oikeuksia. Minusta 18v nuori mies voisi olla kotonaan suurimman osan ajasta tai vaikka opiskella kesällä, ei viettää aikaansa meillä. Tähän asti olen ollut kiltti emäntä, ostanut toiveruokia jne. mutta nyt se saa luvan loppua. Ei poikaystävyys ole mikään lupa käyttää hyväksi ystävällisyyttäni. Ehkä routa ajaa porsaan kotiin.
Eli hyvästi TV, ilmainen nettiyhteys, täysi jääkaappi, kännykkäliittymä ja pleikkari. Jos meillä asuu niin noudattaa meidän sääntöjä eli jokainen, joka ei osallistu rahallisesti perheen menoihin hyväksyy sen, että on vailla oikeuksia. Minusta 18v nuori mies voisi olla kotonaan suurimman osan ajasta tai vaikka opiskella kesällä, ei viettää aikaansa meillä. Tähän asti olen ollut kiltti emäntä, ostanut toiveruokia jne. mutta nyt se saa luvan loppua. Ei poikaystävyys ole mikään lupa käyttää hyväksi ystävällisyyttäni. Ehkä routa ajaa porsaan kotiin.
ja koska ne ovat palsta mammojen mietteitä, toimin omalla tavallani. Kauniisti olen tähän asti pyytänyt täyttämään tiskikoneen, imuroimaan jne. ja vastaus on aina, että "kohta". Olen ostanut lempiruokia ja varannut ties mitä naksuja, kun niitä on pyydetty. Tajusin vastauksista, että olen ollut todella tyhmä. Miksi muuttaa tapojaan, jos minä passaan? Kun hotellielämä loppuu, alkaa oikea elämä!
Etkö mitenkään pystyisi toteuttamaan kultaista keskitietä. Nyt olet ehkä hemmotellutkin, mutta mitä kuvittelet sen auttavan, että hyppäät äärilaidasta toiseen?
Tietenkin tää on sun päätöksesi, mutta mä kyllä ihmettelen tuota sun äärimmäisyyttä asiassa.
ja koska ne ovat palsta mammojen mietteitä, toimin omalla tavallani. Kauniisti olen tähän asti pyytänyt täyttämään tiskikoneen, imuroimaan jne. ja vastaus on aina, että "kohta". Olen ostanut lempiruokia ja varannut ties mitä naksuja, kun niitä on pyydetty. Tajusin vastauksista, että olen ollut todella tyhmä. Miksi muuttaa tapojaan, jos minä passaan? Kun hotellielämä loppuu, alkaa oikea elämä!
Eikös suurin osa kommenteista nimenomaan ollut sitä mieltä, että passaus loppu ja poika (ja tyttö) hommiin vaan. Kyllähän ap toimi juuri tämän mukaan.
Ei kyllä kuullosta unelmien poikaystävältä, jos asenne on kylässä se, että mitään en tee, mutta mulle on kaikki hankittava.
perheenjäseniksi. mulla on varaa maksaa 10 € päivä yhden tai jopa kolmen ylimääräisen suun ruokkimiseen
perheenjäseniksi. mulla on varaa maksaa 10 € päivä yhden tai jopa kolmen ylimääräisen suun ruokkimiseen
pesevät pyykkiä, osallistuvat suursiivoukseen jne.
Jos 18v nuori mies ei näitä tee, en katso, että olisi perheenjäsen. Ei tämä ole muillekaan hotelli.
niin töihin vaan. Siivous, puunaus,ikkunanpesu, pihatyöt yms.
ja juttele suoraan asiasta tyttösi ja poikakaverin kanssa.
Et ole mikään täysihoitolaemäntä poikakavereille.
mietippä miltä susta tuntu 18v. Kyllä se "oikea" elämä alkaa sitten ajallaan. Monet nuoret on oikeasti herkkiä vaistoamaan asioita ja jos ei heistä pidetä. Kannattaa kohtuullistaa omia odotuksia ennen "työleirin" perustamista.
Itse ainakin haluaisin antaa omille lapsille tukea, myös taloudellista.
-Tyttären äiti-
paikka. Sovitte säännöt sitä, kuka maksaa ja mitä maksaa sun huushollissa.