Maksaako lastenne tyttö/poikaystävät teille ruuasta tms.?
Meillä on nyt kohta kuukauden majaillut tytön poikaystävä. Välillä ovat yön jossain, mutta seuraavana päivänä taas ilmestyvät ruokapöytään. Ihan mukava poika, 18v, ei kesätöitä, mutta minua alkaa vähitellen riepoa tämä täysihoitolan pitäminen.
Kun tuolla toisessa viestiketjussa oltiin sitä mieltä, että pitkään viihtyvät vieraat saavat luvan maksaa ruokakaupassa joka toisen ruokakassin niin päteekö sama tytön poikakaveriin? Että edes joka viidennen ruokakassin maksaisi? Tai siivoaisi, tiskaisi, pesisi ikkunat tms. koska meillä majailee ja on aika tarkkana siitä, että saa esim. päättää TV-kanavista (paitsi että ei saa, televisio on minun ja minä saan sanoa, katsotaanko jalkapalloa vai elokuva).
Kommentit (45)
mietippä miltä susta tuntu 18v. Kyllä se "oikea" elämä alkaa sitten ajallaan. Monet nuoret on oikeasti herkkiä vaistoamaan asioita ja jos ei heistä pidetä. Kannattaa kohtuullistaa omia odotuksia ennen "työleirin" perustamista.
Itse ainakin haluaisin antaa omille lapsille tukea, myös taloudellista.
-Tyttären äiti-
eri asemassa kuin muut perheenjäsenet? Ei minusta. Ap.lla on ihan hyviä ideoita. Kyllä meillä kaikki perheenjäsenet,(alaikäisinäkin) tekevät oman osansa kotitöistä, miksei sitten täysi-ikäinen vieras joka rahoittaa ap.lla elämänsä? Eikä meillä saa ilman juhlaa tai karkkipäivää herkkuja. miksi vieraan pitäisi saada parempi palvelu kuin kotiväen. TIETYSTI kylässä käyvät vieraat saavat erityiskohtelua mutta ap.n tapauksessa vieras on tullut nähtävästi jäädäkseen.
Kysymys on kuitenkin hänen poikaystävästää ja samalla vieraastaan. Hyvällä tuurilla on kyllästyny poikaan jo muutenkin ja tämä keskustelu antaa sysäysen pistää piste jutulle. Jos otat asian varoittamatta puheeksi heille molemmmille, niin hyvin voi tulla joku "sä nolaat mut - pillaat mun koko elämän" -kohtaus. Tavallaan olisi reilua siis käsitellä asia perheenjäsenten kesken ensi. Ehkäpä olisi hyvä vähän keskustella seurustelusta ja ihmissuhteista muutenkin...
Mä olen asunut poikaystävän kotona yhden kesän 17-vuotiaana, sain kesäduunin heidän asuinpaikkakunnaltaan ja mikä olisikaan ollut luonnolisempi kortteeri kuin poikaystävän luona..
Mutta mä jo silloin tajusin ihan itse, että mun on tehtävä siellä jotain punkkani eteen! En maksanut, mutta pesin pyykkiä, tiskasin (ei konetta), laitoin ruokaa, leivoin, leikkasin nurtsia - ihan kuin kuka tahansa talon asukas.
Johtuisko ehkä siitä, että olen kotonani pienestä pitäen tehnyt kotitöitä ja oma-aloitteisuutta ja hoksaavaisuutta on joutunut opettelemaan patalaiskan äidin kautta (kiitos!!). Teettäkää niillä nuorillanne kotona edes jotain, niin tajuavat sitten maailmalla ettei kaikkea aina kanneta eteen! Höh.
ruoistaan.
Ilmeisesti maksaa ?????????????
En pitäisi jatkuvasti ylimääräistä syöjää talossa, tehkää pelisäännöt selviksi.
Lähetä poikaystävä kotiinsa syömään tai sitten sovitte että puolet ajasta ovat teillä ja puolet heillä. Ai, tästä tulee sulle kyllä ongelma, sanot että tyttösi syö vähemmän kuin poikakaveri.....
Tyypillistä.