fiat punto,millaisia kokemuksia?
Kommentit (35)
Minulla on ollut fiat grande punto 6,5 vuotta ja olen ajanut sillä vähän yli 270000 km, kuluvien osien remonttimenoja noin 1000 €. 1,3 litran diesel on toiminut moitteettomasti.
Ajan mieluummin -89 corollalla, kuin 2000-luvun puntolla. Tv. Puntosta corollaan vaihtanut
Mulla uutena ostettu Grande Punto Dynamic 1.2 vm.2006.Sattu vissiin maanantai päivän auto.En ole ollut tyytyväinen.Vie bensaa,vaikka huollot tehty prikulleen.Nyt alkanut nykimään.Sytytys korjattu huollossa.Tarvin paljon tilaa ja sitä tässä autossa ei ole.Aatteli ottaa Fiat Tempra 1.6. farmarin takaisin käyttöön.Puntossa alkanut jo muutenkin ole kaikenlaista,voi olla että kun mittarissa 200000km,finaali kutsuu.
Meillä Fiatteja ollut jo kolmessa polvessa.Tytär alkaa ensi vuonna ajaa Fiat 127.Samanlainen auto oli isällä ja hänen isällään.Pari muuta lastakin ajelee Fiatilla.Poika ajoi aikanaan Fiat Regatalla,oli sitä enne isällä,sitten auto tuli tiensä päähän.Sen parempaa autoa ei ole vielä vastaan tullut.Nämä vanhemmat fiatit on omaa luokkaansa.Pian on poikamme häät ja sinne mennään 127 fiatilla.
Mulla punto vm 2006, erittäin tyytyväinen olen ollut. Ostin auton vanhan mummon käytöstä, kilometrejä alle 100tuhatta. Ainoa vika oli jotta puhaltimesta irtosi jokin johto joka oli kylläkin helppo työntää itse paikoilleen. Näppärä kaupunkiauto.
Joo varaosat on halpoja mutta niitä sitten kuluukin paljon.
Mulla 2008 grande Punto, ajettu nyt 72000km. Ostin vuoden vanhana, mittarissa 19000. Ei mitään vikoja. Hyvin pelaa ja mukava ajaa!
Vikoja alkaa tulla niin niitä tulee siten . Ei vaikka sanotaan että halpa auto ei korjaamo kustannukset ole helppoja työttömän tai opiskelijan kukarolle. En suositelle kenellekään. Ruoste paskoja ovat helmat varsikin. Itselläni on 2000 Malin Fiat Punto ruoste rampaa on saanut tehdä ja valojen suuntausta ja nyt siten viimeinen ilmennyt vika on että syö.Helvetin paljon jäähdytys estettä
Vierailija kirjoitti:
sellaisesta vanhemmasta...?
Italilaiset ja ranskalaiset osaa tehdä viinejä, mutta eivät osaa tehdä autoja.
Mitä voi odottaa autolta, jonka nimikin "viat"?
Itse olen kans miettiny Fiattiin vaihtamista. Olen katsellut Albeaa tai Lineaa. Kokemusta 95 mallin puntosta oli ihan kelpo peli sekin.
Vanha Fiat on hyvä ostos, jos on korjaustaitoa ja/tai rahaa. Ei sille mitään voi. Toki niissäkin on hyviä yksilöitä, mutta noin keskimäärin vanha fiiu on aika pommi.
Mulla ei ole kyllä mitään positiivisia muistoja omasta Puntostani. Koko ajan jotain remppaa ja ongelmaa. Talvella ei toivoakaan että olisi lähtenyt käyntiin. Useamman kertaa jätti tielle ihan yllättäen, sillä ei kyllä minnekään kauemmas uskaltanut lähteä. Sähkövikoja, aina sai pelätä ettei ovet olekaan lukossa. Kaikenlaista. Rahaa meni kyllä ihan liikaa sen huoltoon. Saattoihan se olla joku maanantaikappalekin, mutta kiitos sen, en enää Puntoa ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Sen jälkeisissä autoissa ei mitään vastaavia ongelmia, vaikken edelleenkään millään hienoilla autoilla ajele.
30.11.2011 ajettu 195897km. Vikoja ainoastaan kuljettajan oven ikkunan sähköinen laskin herkesi toimimasta. Vika korjaantui, kun irroitin oven saranapuolella olevan liittimen ja laitoin paikalleen. Nyt alkoi temppuilla sähköinen ohjaustehostin. Vasemalle käänettäessä tuntuu "jurinaa", mutta tehostin kuitenkin toimii. CITY-asenolla ei jurina muutu miksikään.Pitänee tutkia asiaa