Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ateisteille

Vierailija
25.06.2010 |

Tunnetko olevasi eksyksissä?

Laiva ilman kapteenia ja ilman ohjausta ja ohjenuoraa elämässä?

Jos uskonnot ovat ainoa lähde oikean ja väärän erottamiselle, pystytkö näitä erottamaan?

Mitkä ovat sinun arvosi?

Mistä sinun moraalisi on peräisin?

Mitä vastaat ihmisille, jotka kertovat sinun joutuvan kadotukseen?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olevasi eksyksissä?

-En

Laiva ilman kapteenia ja ilman ohjausta ja ohjenuoraa elämässä?

-Katso edellä

Jos uskonnot ovat ainoa lähde oikean ja väärän erottamiselle, pystytkö näitä erottamaan?

-Uskonnot eivät ole ainoa eikä oikea lähde oikean ja väärän erottamiselle. Pystyn kyllä erottamaan ne

Mitkä ovat sinun arvosi?

-Mahdollisimman paljon hyvää mahdollisimman monelle (eikä tarkoita nyt materiaa)

Mistä sinun moraalisi on peräisin?

-sisäisestä pohdiskelusta, filosofian opinnoista

Mitä vastaat ihmisille, jotka kertovat sinun joutuvan kadotukseen?

-En usko kadotukseen, joten minua ei pelota sinne joutuminen, ja toivoisin ettet sinäkään hätäilisi suotta sen takia

Vierailija
62/65 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos pyytää kertomaan lisää, tulee ehkä analysoitua samalla, miten ohuella pohja juttu joka tapauksessa nojaa.

On sinulla outoa sukua, joka kadotukseen uskoo. Mitä ihmeen kadotus muuten?! Ei siihen kirkkokaan usko.

Totta Mooses ihminen täältä katoaa kun elämä kropasta hupenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. en

2. Noudatan yhteisöni sääntöjä: koulussa koulun, perheessä perheen, valtiossa valtion.. Oma moraalini määrittelee minulle oikean ja väärän.

3. Yhdistettyjä arvoja monista eri uskonnoista. Perheeni on minulle arvokas, ystäväni myös, tämän kautta arvostan myös itseäni ja omaa terveyttäni ja hyvinvointia sekä ulkonäköä-> arvostus kanssaeläjiä kohtaan.

4. Vanhemmiltani, isovanhemmiltani, koulusta, päiväkodista, itsestäni, mieheltäni, lapsiltani... moraalissa on aina uutta opittavaa ympäristöstä.

5. En ole tällaista kuullut. Kerran joku sanoi lapseni kuullen, että lapseni joutuu, kun ei ole kastettu. Tämä kyllä suututti, kun lapsi oli ihmeissään ja pelästynyt :( Mielestäni tällaisten kommenttien sanelijat ovat oikeasti mielenvikaisia. En siis sanonut mitään vastaan, mutta lapsen kanssa juttelin pitkään. Minulla ei ole mitään uskontoja vastaan ja puhun jeesuksesta yms. mielelläni, kun lapset niistä kyselevät. Puhun myös joulupukista mielelläni lasten kanssa :) Kysehän on vain perinteistä ja uskomuksista. En halua tappaa lasteni lapsuuden taikaa liialla tieteellisyydellä. Täytyy elää hetkessä eikä tulevan kadotuksen pelossa.

Vierailija
64/65 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne olevani eksyksissä, löysin vihdoin totuuden n. 2v sitten.

Uskonnot eivät ole ainoa lähde oikean ja väärän erottamiselle.

Arvoja: luottamus, ystävyys, rakkaus, kunnioitus, läheisyys, omakulttuurisuus, sopusointuisuus yms.

Moraali on peräisin omatunnosta.

En vastaa mitään, siinähän räksyttää.

Vierailija
65/65 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vastuun elämästäni ja teoistani siirtämättä sitä jollekin "ylemmälle". Pitää elää niin ettei tarvitse katua ja kärvistellä omantunnontuskissa. Ohjenuora on tottakai ja erotan oikean ja väärän, ei siinä uskontoa tarvita??!! Moraalini on peräisin sydämen sivistyksestä jonka perin köyhiltä ateisti duunari vanhemmiltani. Parempaa taustaa ei voisi ollakaan:D

Todista minulle kadotus? Kukaan ei ole vielä tullut moista kysymään. Ennemmin uskon vaikka sielunvaellukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme