Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ihana isä! Hän sanoi, että lähdetään parilla tuhannella eurolla ostamaan tulevalle lapsenlapselle tavaraa :)

Vierailija
09.10.2005 |

Onneksi isi on varakas! ostamme ainakin vaunut, sängyn, hoitopöydän ja vaikka mitä muuta ihanaa ja tarpeellista!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan kuulleet itsetunnosta, omanarvontunnosta??? Se, että vanhempani (joilla muuten on rahaa aivan riittävästi) ostaisivat lapselleni ne tarvikkeet joita tarvitaan joka päiväiseen elämiseen, olisi minusta todella nöyryyttävää! Kun olen kotoani pois muuttanut, olen myös sitoutunut pärjäämään omillani!

Vaikka omilla vanhemmillani ja myös itselläni on rahaa enemmän kuin riittävästi, arvostan huomattavasti enemmän heidän lapselleni antamaa AIKAA ja RAKKAUTTA!

Älkää siis tulkitko sanojani kateudeksi, koska sitä se ei ole!

Vierailija
22/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatkin minua auttaneet, koska ovat puoli väkisin halunneet, en minä sitä missään julkisesti huuda. Tulee heti sellainen turhautunut olo, niinkuin ei muka itse pystyisi lapselleen turvaamaan elämän eväitä, vaikka on hänet tänne maailmaan saattanutkin. Ele on kaunis, että halutaan auttaa. Mutta kyllä itse olen ainakin sen verran " ylpeä" , että haluan itse jälkikasvuni tavarat ostella, omista varoistani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletteko koskaan kuulleet itsetunnosta, omanarvontunnosta??? Se, että vanhempani (joilla muuten on rahaa aivan riittävästi) ostaisivat lapselleni ne tarvikkeet joita tarvitaan joka päiväiseen elämiseen, olisi minusta todella nöyryyttävää! Kun olen kotoani pois muuttanut, olen myös sitoutunut pärjäämään omillani!

Vaikka omilla vanhemmillani ja myös itselläni on rahaa enemmän kuin riittävästi, arvostan huomattavasti enemmän heidän lapselleni antamaa AIKAA ja RAKKAUTTA!

Älkää siis tulkitko sanojani kateudeksi, koska sitä se ei ole!

Vierailija
24/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se, että AIKUINEN ottaa VANHEMMILTAAN vauvanhoitoon tarvittavat tavarat on aivan toiselta planeetalta! Eikä se paranna ihmistä yhtään, että hän huutelee sitä ympäri kyliä....

-25-

Vierailija
25/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, ei _kukaan_ ole niin typerä, että kertoo ostoksille lähtiessään, että " lähdenpä tässä ostamaan parilla tuhannella eurolla tavaraa" . Paitsi tietysti, joku jolla ei sitä rahaa ole enempää käytettävissä tähän tarpeeseen.

Vierailija
26/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap viitsii kertoa tilanteestaan täällä? Se on selkeästi jotain leuhkimisen aihetta, koska jos se olisi sinulle arkipäiväistä, et siitä jaksaisi jonnekin nettipalstalle kirjoittaa.

Vierailija
27/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä noista kitisijöistä. Jos isoisä haluaa auttaa niin mikäs siinä!

Meillä sekosi appi samassa tilanteessa, tuli yhtäkkiä kylään ja raahasi meidät autoon. Ostaa täräytti sitten pyykkikoneen ja vaunut, kun ei kuullema vauvan kanssa pärjää ilman. Säästyi meidän vähät rahat sitten muuhun.

Vierailija
28/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellisesta ja naiivista ajatusmaailmasta.

Vierailija
29/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä miljoona kertaa mieluummin tuon rahan ja ostelun sijasta ottaisin lapsen ukilta huolenpitoa lapselle! Ja paskat materiasta, sitä me saadaan itsekin hankittua, mutta olis tosi kiva jos ukki joskus muistais lasta ja osoittais välittävänsä hänestä.

Vierailija
30/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin isovanhemmat auttavat kovasti, ostavat sitä mitä voivat jne. mutta ennenkaikkea meillä on isovanhemmat, jotka hoitavat lapsia ja meidän ei esim. tarvinnut miettiä, että mihin esikoinen lykätään, kun kuopuksen syntymän aika tulee.

Ja mitä tulee omanarvontuntoon, niin meillä nyt on ollut periaate, että ostamme itse asuntomme, automme jne. Autoon jouduimme vähän vanhemmilta lainaamaan, mutta maksoimme sitten takaisin. Ei olisi tullut mieleenkään ottaa vastaan autoa. Ei vain kantti kestäisi! Mutta tuo pari tonnia nyt ei ole paha, sen voisin ottaa vastaan. Ja esim. omat vanhempani ovat kustantaneet opiskeluni, ei tehnyt ollenkaan pahaa ottaa niitä rahoja vastaan. Varsinkin, kun en saanut aluksi edes mitään opintorahoja, kun vanhempien tulot vaikuttivat siihen! Ja vanhempien kustannuksella elelin 3 vuotta, sen jälkeen sain rahoitettua työnteolla loppuopiskelut -kuten sisarenikin.

Mutta kivat ap:lle, muistutahan tulevaa isoisää, että sitä hoitoapuakin otetaan sitten vastaan!

Vierailija
31/41 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei niin väliä, halutessani voin pyytää mieheltäni tai ottaa ihan omalta tililtä pari tonnia lastenvarusteisiin.

Vierailija
32/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olette kateellisia, jos ostaa lapsenlapsilleen?

Minulla ei ole isää, ei äitiäkään. Isää en tuntenut, äiti kuollut, joten olkaa iloisia.

Vierailija
33/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi isi on varakas! ostamme ainakin vaunut, sängyn, hoitopöydän ja vaikka mitä muuta ihanaa ja tarpeellista!

lapselle Emmaljungat (780e), pinnasänkyjä 2 kpl (toisen mummolaan), kakkosrattaat, vaatteita, kenkiä jne. Ja tulot vaan tonnin kuussa. Pienituloinen eläkeläinen.

Aika itsekäs isä sulla, jos on muka suurituloinen, eikä tuon enempää suostu ostamaan. Samalla ostaa mitä pienituloinen eläkeläismummo... Meidän äiti vaan on niin säästeliäs. Isäs taitaa olla tyytyväinen, kun et osaa vaatia enempää...

Vierailija
34/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on nöyryyttävää!

Etenkin kun totuus on, että on pelastanut monesta pinteestä, ts. tulee tunne ettei itse pärjätä.

Olen kuitenkin yrittänyt asennoitua että saa käyttää rahansa miten tykkää ja että meidän perheeseen panostaa lastenlastensa vuoksi, minäolen tässä hyvin sivuseikka...

Mitään ei olla koskaan pyydetty.

Vierailija
35/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isovanhemmat nyt yleensä osta lapsenlapselleen yhtä sun toista? Aika tyypillinen ukki tuolla lapsella, josta ap kertoo. Ei mitään ihmeellistä minusta. Ihan tyypillinen isovanhempi, en ainakaan meidän tuttavapiiristä tiedä ketään, joka ei olisi laittanut lähemmäs tuhatta euroa ensimmäiseen lapsenlapseen., Helposti se menee, pari kalliimpaa tavaraa, sitten vaatteita jne.

Meillä on myös isovanhemmat maksaneet ristiäiset, se on helposti lähemmäs tonni sekin tarjoiluineen päivinen.

Vierailija
36/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? 16? Noh, eihän sillä väliä ku pappa betalar...

Vierailija
37/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hyvät välit on vanhempiin? Mulla oli ikää 36, kun mieheni ja minä saimme esikoisen ja kyllä meille vaan isovanhemmat osti vauvalle kaikkea tavaraa varmaan yli tonnilla.

Mistä ihmeestä tänne sikiää näitä ihmisiä, jotka luulee, että vanhemmilta ei enää kuulu saada mitään kun täyttää 18v?

Mulla ainakin on ihan aikuiset, hyvin toimeentulevat kaverit saaneet vanhemmilta esim autoja, kesämökkitontin, etelänlomia jne. Kyllä ne joilla on, myös antaa. Myös niille aikuisille lapsille. Meilläkin miehen kanssa ollaan ihan hyvätuloisia, mutta niin vaan tänäänkin mummo kiikutti lapselle taas uusia syysvaatteita yli 100 eurolla ihan pyytämättä. Ja varmaan ehtii vielä ennen joulua ostaa pari kassillista.

Vierailija
38/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voisin lapselleni ostaa jotain jos voi jotenkin auttaa, Omat lapset tosin vielä pieniä, mutta sitten jos on itsellä taloudellinen tilanne parempi.

Vierailija
39/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se, että ei saa vanhemmiltaan asuntoja, autoja, tontteja ym. ei tee kenestäkään luuseria, niin kuin joku aikaisemmin vihjaili. Ei vaikka tuntisi kateutta siitä, että joku toinen on päässyt helpommalla..

Vierailija
40/41 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on luvannut ostaa vaunut kaikille meille kolmelle sisarukselle kun esikoinen syntyy :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi