Jaksaisitko
ok mies, millä 5v down lapsi. villi,ei tottele,hajottaa,sotkee,pissaa/kakkaa housuihin sänkyyn mihin vaan, jatkuvasti äänessä ja liikkeessä.
Kommentit (9)
Jos kyseessä olisi oma biologinen lapsi niin silloin olisi pakko jaksaa ja rakkaus lapseen kantaisi varmaan vaikeuksien yli.
Sen sijaan en ikinä koskaan milloinkaan lähtisi tietentahtoen suhteeseen jossa toisella osapuolella on erityislapsi. Tilanne on taas mielestäni täysin erilainen jos kumppanin kanssa on ollut vuosikausia ja kumppanin lapsi edellisestä liitosta vammautuu myöhemmin. Tokihan silloin asiaa pitäisi miettiä tarkemmin koska lapsen kanssa on kehittynyt jo jonkinmoinen suhde.
Mutta tosiaan tietentahoen en koskaan lähtisi tuollaiseen tilanteeseen mukaan.
Mun lapsi ei ole down mutta muuten vammainen - pahinta on , että on älykäs, mutta ei pysty elämään käyttäytymään jne sen mukaisesti ja kärsii siitä itse - ja on jo 13.
Mulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin jaksaa vaan. Ei ole ollut eikä tule olemaan. Ihan turha kysellä.
Samalla oppisin lisää tästä elämästä.
Ja hoitaisin lapsen asiat kuntoon pikimmiten, tarvittavat tukitoimet sekä hänelle että vanhemmille.
eikä se, että olisit sossu tätinä?
Ja hoitaisin lapsen asiat kuntoon pikimmiten, tarvittavat tukitoimet sekä hänelle että vanhemmille.
Eli ei, en jaksaisi, jos mies olisi VAIN ok. Olen kehitysvammaistenohjaaja ammatiltani ja vapaa-ajan vietän mieluummin muissa ympyröissä kuin hoidan toisten ihmisten kehitysvammaisia. Oman erityislapseni toki hoidan. :)
Mutta oikeasti parisuhteeseen lähteminen erityislapsen vanhemman kanssa vaatii paljon ja siinä tapauksessa voisin antaa suhteelle mahdollisuuden, jos mies itse olisi ihan varmasti juuri sitä, mitä olen vastakkaiselta sukupuolelta aina toivonut. Ok ei riitä, se ei tosin riitä suhteeseen muutenkaan.
Mun lapsi ei ole down mutta muuten vammainen - pahinta on , että on älykäs, mutta ei pysty elämään käyttäytymään jne sen mukaisesti ja kärsii siitä itse - ja on jo 13. Mulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin jaksaa vaan. Ei ole ollut eikä tule olemaan. Ihan turha kysellä.
Etkö voi yhtään kertoa?
eikä se, että olisit sossu tätinä?
sen verran tiedän kehitysvammaistenohjaajana ja erityislapsen äitinä, ettei ne sossutädit niitä tukitoimia kotiin tuo, ne on vaadittava. Luulin vinkittäväni äitiä enkä down-lapsen isän uutta naista.
Jos todellakin rakastaisin sitä miestä, ja olisin hänen kanssaan, niin hänen lapsensa tulisivat ja olisivat samassa peketissa.