Miten saan estettyä lastani oppimasta evoluutioteorian? Emme hyväksy tuota ajattelutapaa.
Kommentit (59)
Evoluutioteoria on makrotasolla ihan yhtä uskonasia kuin luomiskertomuskin, kumpaakaan ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan.
että sinua kustaan silmään. Ainoa mikä jää mitetittäväksi enää on motiivi, miksi?
täälläkin tiedetään niin 93% USAn Tiedeakatemian jäsenistä ei usko Jumalaan ja vastaava luku on vielä suurempi Britannian Royal Societyssä. Ihan yksittäisten heppujen esiin nostaminen(joita tuossakin 2200 amerikkalaisen tiedemiehen ja -naisen joukossa on) pyrkii luomaan vähän väärän kuvan asioista.
Eivät täten myös tietenkään usko Raamatun luomiskertomukseen ja monet kristitytkin pitävät sitä vain alkeellisena kuvainnollisena kertomuksena jota ei ole edes tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti.
Evoluutiota ja alkuräjähdystä vastustetaan uskonnollisista syistä, ei juuri muuten. Sama juttu joskus maapallon pyöreyden kanssa joka kirkon mielestä soti Raamattua vastaan.
siitä höykäsen pöläystä. Kun tieto astuu kuvaan, evoluutiokritiikki hiljenee.
kun vetää samaan nippuun evoluution ja alkuräjähdyksen :D
Sehän on sama kuin yhdistäisi pierun ja paskan samalle janalle.
Ja luet lapsellesi raamattua joka ilta.
Tietenkään unohtamatta uhkailua. Sanot lapsellesi, että ensin tippuu kynnet, sen jälkeen hiukset, sormet ja varpaat, jalat muuttuu mustaksi ja menee kuoliolle ja saat paiseita jos hetkeäkään epäilet Jumalan olemassaoloa. Tietenkin voit myös ruoskia kepillä raamattu kourassa niin ei tule tehtyä mitään pahaa kun uskon kanssa ruoskit selkää jos lapsi edes sanoo sanan evoluutio.
ja samalla voit sanoa oman mielipiteesi mihin itse uskot. Kannattaa kuitenkin muistaa että lapsi itse päättää mihin haluaa uskoa.
Tässä tapauksessa suosittelisin ehdottomasti lapsen sulkemista maakellariin. Niin ei lapsi opi edes puhumaan tai ymmärtämään puhetta, saatikka ajattelemaan itsenäisesti ja sanoja käyttäen. Ehkä on parasta kuitenkin antaa avain jollekin uskotulle ystävälle ihan siltä varalta, että itse sattuisit kuolemaan yllättäen. Siinä tapauksessa et tosin pysty enää varmuudella suojaamaan lastasi normimaailmalta, joten ehkä kannattaa sittenkin varmuuden vuoksi heittää kellarin avain kaivoon.
Ja luet lapsellesi raamattua joka ilta.
Tietenkään unohtamatta uhkailua. Sanot lapsellesi, että ensin tippuu kynnet, sen jälkeen hiukset, sormet ja varpaat, jalat muuttuu mustaksi ja menee kuoliolle ja saat paiseita jos hetkeäkään epäilet Jumalan olemassaoloa. Tietenkin voit myös ruoskia kepillä raamattu kourassa niin ei tule tehtyä mitään pahaa kun uskon kanssa ruoskit selkää jos lapsi edes sanoo sanan evoluutio.
jossa konkretisoitiin näitä "pitää kyseenalaistaa" ja "koulussa pitäisi opettaa vaihtoehtoja" -heittoja, mutta heti jos pikkasenkin lähestytään konkretiaa, kyseenalaistajat ja vaihtoehtojen vaatijat katoaa kuin pieru saharaan.
Mitä enemmän tietää asioista, sitä enemmän on valmiuksia muodostaa myös omia mielipiteitä. Ei tietämistä kannata pelätä, sehän kertoo vain heikkoudesta. Ei oma uskosi/tietämisesi saa olla niin heikolla pohjalla, että esim. evoluutioteoria muuttaisi sen todenmukaisuutta.
Muuttakaa USA:han!
tulee ihan ensimmäisenä aloituksesta mieleen, että tämä ei tule olemaan ongelma.
evoluutioteoria on totta ... tieteellisesti todistettu. Uskontoja ei voida todistaa tieteellisesti. Wake up to reality.
tulee ihan ensimmäisenä aloituksesta mieleen, että tämä ei tule olemaan ongelma.
MIKSI jumala loi maailman näyttämään siltä kuin evoluutioteoria olisi totta? Siis että jumala sijoitteli fossiilit evoluution mukaan omiin kerroksiinsa eikä iloisesti sikinsokin? Miksi hän ylipäänsä vaivautui luomaan jotain dinojen fossiileja? Jekuttaakseen ihmistä ja tehdäkseen uskomisesta vaikeampaa?
sillä että löytyisi elukka jonka rakenne ei ole linjassa. Toisin sanoen johonkin eliöön olisi ilmaantunut monimutkaisia rakenteita ilman edeltäviä kehitysmuotoja. En osaa keksiä hyvää esimerkkiä mutta vaikka kärpänen jolla on nisät eikä mitään muuta lajia olisi olemassa jolla olisi kyseisen ominaisuuden esiasteita.
kasvattivat isoveljeni tynnyrissä. Eli eristivät hänet täysin ulkomaailmasta. Kotonamme kävi kotiopettaja tai ns. pappi.
Onneksi uskovaiset vanhempani kuolivat traagisesti auto-onnettomuudessa ja minä sain kasvaa vapaasti ja oppia todellisuutta. Veljeni on täysin aivopesty vieläkin eikä hän juurikaan poistu tilaltaan koska uskoo ulkomaailman olevan herra saatanasta.
Hän ei halua tavata myöskään minua sillä olen jo "saastunut"-
Eli kasvattakaa lapsenne kotonanne. Elkää antako hänen poistua mihinkään.