Miten saan estettyä lastani oppimasta evoluutioteorian? Emme hyväksy tuota ajattelutapaa.
Kommentit (59)
Ei ehkä kuitenkaan kannata leimata evoluutioteoriaan uskomista miksikään synniksi. Tehdä siitä elämää suurempaa asiaa. Antaisin siis kuitenkin lapsen "oppia teorian". Ajattelun vapaus joka tapauksessa on jokaisella, tavallaan ei voi "olla hyväksymättä" sitä, miten ihmiset ajattelevat.
t. itsekin kriittinen
Täysi-ikäisenäkin kannattaa valvoa, ettei lapsi liiku liikaa luonnossa. Siellä kun evoluutioteoria toteutuu ihan joka puolella, mihin silmä osuu.
sillä että "se" mätänee, jos edes ajattelee evoluutioteoriaa. Niinhän te olette aina tehneet.
vaikka, että evoluutioteoria pitää paikkansa ja Jumala on sen takana. Niinhän se oikeasti menee.
evoluutiokriittinen, jos ei tuntisi koko teoriaa. Haluatko, että lapsesi kokee biologian opiskelun synniksi? Kommentteja, ap?
Jumala toimii evoluution kautta ja ajattele niin itsekin. Se on hyvin yleistä nykyään kristityillä.
Aiemmin evoluutiota on voimakkaasti uskonnollisissa piireissä vastustettu, kuten myös alkuräjähdystä ja jopa pyöreää maapalloa kunnes aikojen kuluessa nämä asiat on vain pitänyt hyväksyä, eikä kukaan enää ajattele että maapallo on litteä.
Eihän evoluutio-teoria ja Jumala-teoria sulje toisiaan mitenkään pois.
Sanotaan että Jumala loi maailman kuudessa päivässä, mutta mistäs me tiedetään kuinka pitkä oli Jumalan päivä. Eikä niihin ole tarkoitus kirjaimellisesti uskoa muutenkaan.
t. uskova itsekin
Evoluutiota tapahtuu koko ajan. Vai tarkoitatko vain sitä pientä osaa, apinasta-ihmiseksi?
Siksikö, että yhdessä kirjassa kerrotaan niin?
te hihhulit olette sitten rasittavia joskus... tai no... aina!
Evoluutioteoria on makrotasolla ihan yhtä uskonasia kuin luomiskertomuskin, kumpaakaan ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan.
Käsittääkseni lajiutumisesta on olemassa tieteellisen tarkastelun kestäviä tutkimuksia. Sitäpaitsi Darwin syntyi 200 vuotta sitten, mikä on evoluution mittakaavassa naurettavan lyhyt aika.
Ja kiinostaisi kyllä tietää, että mikä uskovien mielestä estää mikroevoluution muuttumisen makroevoluutioksi?
"Ehe ehe ehe, siis oikeastiko luulet että lehmät ja hirvet olisivat sukua keskenään, ehe ehe! Eihän se ole mahdollista, ja makroevoluutiota ei ole pystytty todistamaan, ehe ehe! Voi teitä aivopestyjä evoluutiofanaatikkoja, jotka ette osaa ajatella oppimaanne kriittisesti ja oman laatikkonne ulkopuolelta."
- Lapseni osaa ajatella omilla aivoillaan eikä ajattele niin että kaikki, mitä opettaja puhuu, on välttämättä aina totta. -
mutta itse kerron aina lapsilleni mihin minä uskon ja sitten mitä muita uskomuksia asiassa on. Sitten sanon lapselle, että kasvaessaan hänen pitää itse valita mihin hän uskoo.
Evoluutioteoria on makrotasolla ihan yhtä uskonasia kuin luomiskertomuskin, kumpaakaan ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan.
Tämän kaiken kerron, lapsi valitsee itse tiensä. Jos rupeaa liikaa maalailemaan jotain asiaa "pahaksi" lapsi kiinnostuu siitä vaan enemmän.
kyllä täytyy olla tyhmä jos väittää ettei (makro)evoluutiosta ole todisteita. Ei ihmistä joka noin väittää voi muuksi kutsua. Lue nyt vaikka ensin Dawkinsin "The greatest show on earth "(the proof for evolution) ja mieti sitten asiaa uudestaan. Kouluainekin se on joka puolella vaikka ei muka mitään todisteita ole. Kummallista.
mutta itse kerron aina lapsilleni mihin minä uskon ja sitten mitä muita uskomuksia asiassa on. Sitten sanon lapselle, että kasvaessaan hänen pitää itse valita mihin hän uskoo.
Tämän kaiken kerron, lapsi valitsee itse tiensä. Jos rupeaa liikaa maalailemaan jotain asiaa "pahaksi" lapsi kiinnostuu siitä vaan enemmän.
pelottelu- ja uhkailulinja,a jolla ap;n kaltaiset aina ovat. Sanot siis vaikka, että kädet ja jalat mustuvat ja putoavat pois, jos ajattelee evoluutioteoriaa, että se on sitten Jumalan kosto jumalattomista ajatuksista.
Eikö niin?
Älykkääseen suunnitteluun uskova NASAn työntekijä taistelee oikeuksiensa puolesta
12.06.2010 13:00 | Uusi Tie | Matti Korhonen
NASAn laboratorion työntekijä David Coppedge siirrettiin alempiin tehtäviin keskusteltuaan työpaikallaan älykkään suunnitelman ideasta. Taistelu Coppedgen perustuslaillisista oikeuksista jatkuu.
NASAn Kaliforniassa sijaitsevaa laboratoriota vastaan tehtiin tällä viikolla kantelu, joka koskee laboratorion työntekijä David Coppedgen tapausta. Coppedge työskenteli laboratoriossa teknisen asiantuntijaryhmän johtajana, mutta hänet siirrettiin vuosi sitten alempiin tehtäviin, koska hän oli keskustellut työpaikallaan uskostaan älykkääseen suunnitteluun. Asiasta uutisoi The Christian Post.
Coppedgen siirtämistä alempiin tehtäviin perusteltiin sillä, että hän oli ahdistellut työtovereitaan uskonnolla. Coppedge oli keskustellut kollegojensa kanssa älykkäästä suunnittelusta eli teoriasta, jonka mukaan maailmankaikkeuden olemassaolon takana eivät ole ohjaamattomat prosessit vaan älykäs suunnittelu. Hän oli myös tarjonnut työtovereilleen aiheeseen liittyviä DVD-levyjä, silloin kun nämä olivat osoittaneet mielenkiintoa.
Työnjohtaja Gregory Chinin väitettiin saaneen valituksia Coppedgen toiminnasta tämän työtovereilta. Coppedge sai kirjallisen varoituksen, jossa sanottiin hänen toimintansa olleen ahdistavaa ja aiheuttaneen häiriöitä työpaikalla. Huhtikuussa 2009 hänet siirrettiin työryhmän johtoasemasta alempiin tehtäviin konfliktien vähentämiseksi työpaikalla.
Tuoreen kantelun mukaan Coppedge kärsii jatkuvasta häpeästä, ahdistuksesta ja pelosta. Hän joutuu epäilemään jatkuvasti, että hänen sanomisiaan työpaikalla voidaan käyttää hänen erottamisensa perusteena. Kantelun mukaan Coppedge tuli leimatuksi tavalla, joka ennaltaehkäisee hänen etenemismahdollisuutensa uralla. Kantelussa Coppedge ilmoitti, etteivät hänen työtoverinsa koskaan sanoneet keskustelujen älykkäästä suunnittelusta olleen epämieluisia tai työn kannalta häiritseviä.
Coppedgen asianajajan William J. Beckerin mukaan maailmankaikkeuden alkuperästä keskusteleminen työkavereiden kanssa ei ole rangaistavaa vain sen tähden, että se ei sovi vallitsevaan laboratorion näkemykseen. Becker edelleen väittää syytteessä, että Coppedgea kohdeltiin epäoikeudenmukaisesti ja häneltä riistettiin perustuslaillinen oikeus puhua, kirjoittaa ja julkaista ajatuksiaan.
Itse olen kertonut lapselleni kriittisyyteni evoluutiteoriaa kohtaan ja kertonut myös mihin minä uskon. Lapseni osaa ajatella omilla aivoillaan eikä ajattele niin että kaikki, mitä opettaja puhuu, on välttämättä aina totta.