Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apuva...miten selittää 7-vuotiaalle mitä on sekstaus ja seksi?

Vierailija
21.06.2010 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika selittää.. jos pari vuotta odottaisit?

Vierailija
2/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja, jossa näitä juttuja selitetään. Tai sitten kerro vaan, että mies panee pippelin äidin pimppiin, ja sieltä tulee siittiöitä, jotka hedelmöittävät munasolun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mielestä just ton ikäiselle aika selittää.. jos pari vuotta odottaisit?

että etkö ole vielä tuonikäiselle selittänyt. Miksi tuota asiaa nyt niin pitäisi salailla? Ja luuletko, etteivät lapset keskenään puhu noista jutuista? Parempi kuulla, miten asiat oikeasti ovat, kuin kuulla muilta lapsilta jotain harhakäsityksiä.

Vierailija
4/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä 7-vuotiaan ei vielä tarvutse niin kauheen tarkkaan tietää?mieti ny?????

Vierailija
5/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaalle pitää kertoa että mies panee pippelin äidin pimppiin????vähän särähtää korvaan????

Vierailija
6/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on aikuisten puuhaa kun ne tykkää kovasti toisistaan ja haluaa olla ihan lähellä toisiaan. sit odotat jatkokysymyksiä ja selität sen mukaan totuudellisesti mistä on kysymys.

Vierailija
7/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaalle pitää kertoa että mies panee pippelin äidin pimppiin????vähän särähtää korvaan????

vai sanoinko? Se oli vain ehdotus. Mitä sä sitten sanoisit? "Mies työntää kyrpänsä naisen pilluun?" "Mies työntää peniksensä naisen vaginaan?" "Mies työntää lemmenletkunsa naisen tuoksurasiaan?"

Vierailija
8/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä 7-vuotiaan ei vielä tarvutse niin kauheen tarkkaan tietää?mieti ny?????

Miksi ei?

Vierailija
9/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi kysyy, jos lisää haluaa tietää ja tuo on riittävä lähtökohta.

Vierailija
10/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun kaksi aikuista esim äiti ja isi on peiton alla nakuina ja halilee ja pussailee.

Vierailija
11/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ihmeessä ne teidän lapset luuhaa jos 7-vuotias haluaa jo noin paljon tietää seksistä???mutta niinhän se nykyään on että lapset on jo ala-asteella kuin aikuisia.Kyllä kaikki mun tietämät 7-vuotiaat kauhistuis jos tietäis et pippeli laitetaan pimppaan.no hyvähän se on 7-vuotiaalle kertoo et voi jo sit parin vuoden päästä kokeilla itse ja sit 13 vuotiaana olla jo teiniäiti.

Vierailija
12/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin ollaan ihan kahdestaan, sitä ei tehdä muiden läsnäollessa.

Lasten saannin olen selittänyt taas erikseen, siihen kuuluu ne siemenet ja jne. Isän puolikas vauvan siemenestä laitetaan äitin kohtuun pimpissä olevan vauvareiän kautta jne.

Vierailija
13/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ihmeessä ne teidän lapset luuhaa jos 7-vuotias haluaa jo noin paljon tietää seksistä???mutta niinhän se nykyään on että lapset on jo ala-asteella kuin aikuisia.Kyllä kaikki mun tietämät 7-vuotiaat kauhistuis jos tietäis et pippeli laitetaan pimppaan.no hyvähän se on 7-vuotiaalle kertoo et voi jo sit parin vuoden päästä kokeilla itse ja sit 13 vuotiaana olla jo teiniäiti.

kerrottiin seksistä jo jo ennen kouluikää. Tämä tapahtui 80-luvun alkupuolella. Minusta ei tullut teiniäitiä.

Vierailija
14/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 6v ja 8v. eivät ole kysyneetkään, enkä kerro elleivät kysy

Vierailija
15/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen selitelly näitä seksielämän juttuja jo 4- vuotiaasta lapsilleni.

Miksi seksistä tarttee pitää haloota? Ihan normaali asia. Ihmiset syö, juo, pissaa, pieree ja harrastaa seksiä.

Mitä niin kamalaa on kertoa että pippelillä laitetaan pimppiin vauva. Aluksi ihan karkeesti yleistystä ja siitä sitten alkaa asioitten tarkempi kuvaaminen.

Onko jonkun mielestä muka parempi että joku kaveri menee kertomaan ihan väärää tietoa?

Justiin tuli talvella dokkari jossa kerrottiin Venäläisistä naisista joille abortti on lähes ehkäsykeino. Miltei kaikki tekee abortin nuorena ja osa ihan oikeasti lúulee että haikara sen lapsen tiputtaa sulle.

Juuri se ettei kerrota asioista lisää riskiä että harrastetaan seksiä liian varhain. Ihme jenkkikuvitelmaa että jos puhutaan asiasta niin kohta pitää kokeillakin!

Nimenomaan pitää lapselle kertoa ettei mennä kokeilemaan vasta kun pystyy seksistä keskustelemaan niin ettei tirsku, voi hankkia lääkäriltä ehkäsyn tai on itse vastuussa jos saa lapsen.

Ei lapset ole ala-asteella aikuisia yhtään sen enempää kuin mekään ollaan silloin oltu ja pitää kertoa että on parempi sanoa ei.

Mutta on ollut kasvussa n. 10- vuotiaiden hengailu kylillä, juodaan viinaa ja mennään vaan harrastamaan seksiä.

Vierailija
16/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen selitelly näitä seksielämän juttuja jo 4- vuotiaasta lapsilleni.

Miksi seksistä tarttee pitää haloota? Ihan normaali asia. Ihmiset syö, juo, pissaa, pieree ja harrastaa seksiä.

Mitä niin kamalaa on kertoa että pippelillä laitetaan pimppiin vauva. Aluksi ihan karkeesti yleistystä ja siitä sitten alkaa asioitten tarkempi kuvaaminen.

Onko jonkun mielestä muka parempi että joku kaveri menee kertomaan ihan väärää tietoa?

Justiin tuli talvella dokkari jossa kerrottiin Venäläisistä naisista joille abortti on lähes ehkäsykeino. Miltei kaikki tekee abortin nuorena ja osa ihan oikeasti lúulee että haikara sen lapsen tiputtaa sulle.

Juuri se ettei kerrota asioista lisää riskiä että harrastetaan seksiä liian varhain. Ihme jenkkikuvitelmaa että jos puhutaan asiasta niin kohta pitää kokeillakin!

Nimenomaan pitää lapselle kertoa ettei mennä kokeilemaan vasta kun pystyy seksistä keskustelemaan niin ettei tirsku, voi hankkia lääkäriltä ehkäsyn tai on itse vastuussa jos saa lapsen.

Ei lapset ole ala-asteella aikuisia yhtään sen enempää kuin mekään ollaan silloin oltu ja pitää kertoa että on parempi sanoa ei.

Mutta on ollut kasvussa n. 10- vuotiaiden hengailu kylillä, juodaan viinaa ja mennään vaan harrastamaan seksiä.

Mä en myöskään käsitä, miksi lapsille ei pitäisi kertoa seksistä. Sehän on tärkeää tietoa elämästä. Mä en ainakaan halua pihdata lapsiltani tärkeää tietoa. Mun mies jaksaa aina olla katkera lapsuudestaan, kun ei koskaan saanut kunnollisia vastauksia kysymyksiinsä lapsena (esim. just seksiin liittyviin).

Vierailija
17/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on jossain kuullut sanan seksi mikä ei ole tavatonta, ja haluaa tietää mitä se on, niin minusta ainakaan vastaus ei ole "yhdyntä" tai sen kuvailu. Minä olen vastannut, että seksi on sitä kun kaksi aikuista rakastaa toisiaan ja haluaa olla lähekkäin, suukotella ja helliä - ja tehdä vauvan yhdessä. (vauvan tekeminen eli yhdyntä on selitetty erikseen).

Avainsanat seksissä ovat aikuinen, rakkaus ja kosketus.

Vierailija
18/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei koskaan puhukaan sun kanssa?

Jätät puhumatta?

Sinusta on parempi vaieta asioista?

Entä jos teininä lapsesi juo alkoholia ja haluaakin vähän tuikata jotain, tämä sanoo ei mutta sun lapsi vaan ajattelee että antaa mennä vaan -raiskaus se on..

Kyllä noita seksiasioita pitää käydä läpi. Miksi olet hankkinut lapsia jos et pysty kasvattamaankaan?

*Siis tosi noloo. kertoa nyt seksistä*

Vierailija
19/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on jossain kuullut sanan seksi mikä ei ole tavatonta, ja haluaa tietää mitä se on, niin minusta ainakaan vastaus ei ole "yhdyntä" tai sen kuvailu. Minä olen vastannut, että seksi on sitä kun kaksi aikuista rakastaa toisiaan ja haluaa olla lähekkäin, suukotella ja helliä - ja tehdä vauvan yhdessä. (vauvan tekeminen eli yhdyntä on selitetty erikseen).

puhuttaessa puhutaan nimenomaan siitä, mistä vauvat tulevat. Ja ne tulevat siitä, kun mies ja nainen ovat yhdynnässä, tai sitten lapsettomuushoitojen kautta.

Mun mielestä lapset kysyy ensin sitä, mistä lapset tulevat ja vasta sitten sitä, mitä seksiin kuuluu.

Vierailija
20/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttaessa puhutaan nimenomaan siitä, mistä vauvat tulevat. Ja ne tulevat siitä, kun mies ja nainen ovat yhdynnässä, tai sitten lapsettomuushoitojen kautta.

Mun mielestä lapset kysyy ensin sitä, mistä lapset tulevat ja vasta sitten sitä, mitä seksiin kuuluu.

Tosiaan se "mistä vauvat tulee"- kysymys tulee ensin. Tarkoitin että itse olen tietysti selittänyt tämän aikanaan, mutta en siinä yhteydessä ole käyttänyt sanaa "seksi", koska ei se kerro lapselle mitään itse asiasta. Kysymys "seksi" -sanasta on tullut esiin sitten paljon myöhemmin ja silloin olen tuonut sitten esiin sen että joo, se liittyy kiinteästi "vauvan tekemiseen" mutta että siinä on muitakin aspekteja.

nro 18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi