Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apuva...miten selittää 7-vuotiaalle mitä on sekstaus ja seksi?

Vierailija
21.06.2010 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pitkälti jos joku kertoo harrastaneensa seksiä niin ekana ajattelen että pano kun pano. Siis pippeli menee pimppiin.

Vaikka olen kyllä tietonen että seksiELÄMÄ koostuu hellyydestä, kosketuksesta, vaatteiden päältä koskettelusta, nuolemisesta, ties mistä asennoista, pussaamisesta, puremisesta, leluista, vaatteista, peleistä, ruuasta (kylmä/kuuma)..

Mutta jos lapselle tarttee kertoa seksistä niin kyllä minä ainakin lähden ihan siitä että seksi on sitä että pistetään pippeli pimppiin.

Kyllä meillä on lapset jo pienenä kysyny miksi äiti sulla ei ole pippeliä? (meillä kun on kolme poikaa).

Suukotellaan ja halitaan lapsien nähden, koska tykätään siitä ja toisistamme.

Mutta kun on vauvoja saatu lisää ja lisää niin lapsia kiinnostaa että miten se lapsi sinne on mennyt ja miten pääsee pois.

Voihan se olla niin että jostain lapsestani tulee vaikka homo. Miksi mun tarttis kertoa että no, onhan noita sitten semmosiakin jotka tykkää enempi siitä omasta sukupuolesta.

Mutta itse ainakin kerron aika lyhyesti, ytimeikkäästi ja selkeästi asioita mitä nuoremmalle puhun.

Ja seksistäkin ollaan puhuttu. Esikoinen menee esikouluun.

Minua on kosketeltu lapsena 8- vuotiaana ja tämä henkilö koitti saada minua koskemaan itseään.

Monesti nosti minut syliinsä ja hän oli kiihoittunut.

Minä jos kuka osaan sanoa että KERTOKAA niille lapsillenne että joku koskee. Pitää lapsen sanoa aikuiselle ihmiselle ei! Ja lähteä huoneesta.

Että vanhemmalle saa kertoa jos joku asia jota joku tekee tuntuu pahalta.

Vierailija
22/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti nro 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikänen tartte vielä mitään valistusta, kunnes kuulin 7 v. tyttäreni selittävän nuoremmalle sisarelleen, kuinka siemenet tulee silleen naisen mahaan, että nainen antaa suukon miehen pippeliin...Siinä vaiheessa tuli tälle mammalle tarvetta pitää pieni valistustunti.

Vierailija
24/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pitkälti jos joku kertoo harrastaneensa seksiä niin ekana ajattelen että pano kun pano. Siis pippeli menee pimppiin.

Vaikka olen kyllä tietonen että seksiELÄMÄ koostuu hellyydestä, kosketuksesta, vaatteiden päältä koskettelusta, nuolemisesta, ties mistä asennoista, pussaamisesta, puremisesta, leluista, vaatteista, peleistä, ruuasta (kylmä/kuuma)..

Mutta jos lapselle tarttee kertoa seksistä niin kyllä minä ainakin lähden ihan siitä että seksi on sitä että pistetään pippeli pimppiin.

Kyllä meillä on lapset jo pienenä kysyny miksi äiti sulla ei ole pippeliä? (meillä kun on kolme poikaa).

Suukotellaan ja halitaan lapsien nähden, koska tykätään siitä ja toisistamme.

Mutta kun on vauvoja saatu lisää ja lisää niin lapsia kiinnostaa että miten se lapsi sinne on mennyt ja miten pääsee pois.

Voihan se olla niin että jostain lapsestani tulee vaikka homo. Miksi mun tarttis kertoa että no, onhan noita sitten semmosiakin jotka tykkää enempi siitä omasta sukupuolesta.

Mutta itse ainakin kerron aika lyhyesti, ytimeikkäästi ja selkeästi asioita mitä nuoremmalle puhun.

Ja seksistäkin ollaan puhuttu. Esikoinen menee esikouluun.

Minua on kosketeltu lapsena 8- vuotiaana ja tämä henkilö koitti saada minua koskemaan itseään.

Monesti nosti minut syliinsä ja hän oli kiihoittunut.

Minä jos kuka osaan sanoa että KERTOKAA niille lapsillenne että joku koskee. Pitää lapsen sanoa aikuiselle ihmiselle ei! Ja lähteä huoneesta.

Että vanhemmalle saa kertoa jos joku asia jota joku tekee tuntuu pahalta.

... että kun seksi on niin paljon esillä nykyään, ja lapsikin sen sanana sieltä bongaa, niin pitäisi pystyä avaamaan sitä että kyse EI todellakaan ole VAIn siitä yhdynnästä - muuten voi tulla se kuva että se YHDYNTÄ on hirveän tärkeää. Toivoisin että median seksitulvassa olisi lapselle jotain positiivisempaa viestiä sikäli kuin sitä ei voi välttää.

Olet oikeassa että pitää korostaa tuota AIKUISTEN juttuna ja antaa lapselle myös eväitä suojata itseään.

HOmoseksuaalisuudesta: meillä on keskuteltu tasolla "voiko tyttö mennä naimisiin tytön kanssa?" "voi". Lisäkysymyksiä ei ole toistaiseksi tullut :)

18

Vierailija
25/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika selittää.. jos pari vuotta odottaisit?

ja osaa yhdistää ne vauvan tekoon. Haluaisin opettaa, että kun nainen ja mies rakastavat toisiansa ne "sekstailee", mutta voi sitä kauniimminkin sanoa...ap

Vierailija
26/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia tehdään niin, että mies ja nainen pussailee ja pitää toisiaan hyvänä. Eli tuo lapsen tekemisen voi kertoa, mutta ei sen tarkemmin seksijuttuja. Mun mielipide.

Vierailija
27/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mielestä just ton ikäiselle aika selittää.. jos pari vuotta odottaisit?

että etkö ole vielä tuonikäiselle selittänyt. Miksi tuota asiaa nyt niin pitäisi salailla? Ja luuletko, etteivät lapset keskenään puhu noista jutuista? Parempi kuulla, miten asiat oikeasti ovat, kuin kuulla muilta lapsilta jotain harhakäsityksiä.

en homman nimeä..kai sen voi sit sanoa, ett ä se on sitä "sekstailua"

Vierailija
28/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin ollaan ihan kahdestaan, sitä ei tehdä muiden läsnäollessa. Lasten saannin olen selittänyt taas erikseen, siihen kuuluu ne siemenet ja jne. Isän puolikas vauvan siemenestä laitetaan äitin kohtuun pimpissä olevan vauvareiän kautta jne.

ap

Vierailija
29/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmiset tekee sitä myös huvikseen ilman tarkoitusta tehdä lasta.

Vierailija
30/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun lapsi ei kysy mitään. Lapsi kysyy sitten kun on valmis vastaanottamaan tietoa kyseisestä asiasta.

Vierailija
31/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 8v poika ja tiedän kaiken seksistä

Vierailija
32/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut ennenkuin kysymyksiä on tullut. Ja silloinkin vastaan vain itse kysymykseen, enkä ala jaarittelemaan kaikkea. Miehen ja naisen välinen seksi ei liity aina vauvoihin, joten ne asiat pidin erillään ainakin alkuun. Asiaan on tullut myös erilaisia kysymyksiä, kuten mitä tarkoittaa 'seksikäs', minkälainen on seksikäs vaate tms.', tai että joku on haluttava, kuuma jne. Näitä sanoja nyt näkee ja kuulee joka ikisessä paikassa, lehdissä, telkkarissa, radiossa, ja ne pitää selittää tarvittaessa lapselle niin kuin sen ikäinen voi ymmärtää.

Kaksi lapsistani ovat jo teinejä ja heille asiat alkavat olemaan aika kivasti ja järkevästi tiedossa. Kiusallisia tilanteita ei ole oikeastaan tullut, osaan kyllä selittää lapsilleni ja tarpeen tullen vaikka naapurinkin lapsille miten asiat menevät. Olemme puhuneet myös mm. alapäähän liittyvistä kirosanoista ihan asiallisesti.

Vierailija
33/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vaikeus vanhemmilla on kertoa lapselle seksistä? Ennemmin nuorena kuin liian myöhään- tarkoittaen kun lapsi on ekalla niin kyllä siellä isommat lapset kertoo jo kaiken maailman tarinoita pienemmillekin. Miksi ei voi puhua asioiden oikeilla nimillä? Ei ole mitään vauvasiemeniä tai tai isi antaa äidille siemenen ja synnyit äidin pyllystä. Kyllä me ollaan ainakin ihan normaalisti punastelematta kerrottu lapsille seksistä ja mitä siihen kuuluu. Ei se tarkoita että kun kerrotaan NORMAALI asia, että se on tyyliin " iskä ja äiti nussii ja muna menee pilluun"- niinkuin monet kuvittelevat, että tuo on sen vauvasiemenen vastakohta. Helpommin lapset ja nuoret kysyvät vanhemmiltaan asioista jos he tietävät että sieltä saa totuudenmukaisen vastauksen ja mitään ei tarvitse hävetä!

Vierailija
34/34 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa kerran nalle puh se meni joelle ja tipui jokeen nalle puh huusi apuaaaaa!LOPPU

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi