Selkä kipeä, sairaslomalleko???
Raskausviikkoja 27 ja selkä ollut nyt 4 päivää tosi kipeä. Tänään aamulla oli yön jäljiltä taas parempi, mutta nyt heti töissä tuli kipeäksi. Myös jalkoja särkee. Istumatyö, alaselkää jomottaa kokoajan.
Onko siis jäätävä sairaslomalle vai miten toimin? Liikkumaan pystyy taas huonosti, kävely hidasta ja lyllertämistä, ottaa selkään niin kovin.
Tämä viikko olisi vielä töitä, auttaisko jos panadolin voimalla sinnittelis loppupäivät? Vai miten sinä tekisit?
Kommentit (5)
Minulla on selkä kipeä aina ja en ole edes raskaana. Otan buranaa joka päivä, se auttaa mutta ei poista kipua. Työtuolinasennot on katsottu, käyn kuntosalilla ja olen tehnyt fysioterapeutin antamia harjoituksia. Ja olen vasta 30. Mutta minkäs teet, työ on työtä eikä sairaslomalle jääminen mitään tai ketään auttaisi kuitenkaan. Ärsyttää kun toiset hakeutuu sairaslomalle mitä pienimpien vaivojen vuoksi.
Minulla selkäsäryt alkoi raskausviikolla 16,siitä asti olen ollut saikulla.Nyt on viikkoja 24. Työ on fyysisesti raskasta,kevyttä työtä olisin pystyny tekemään. Myöhemmin alkoi myös supistelut vaivata. Oletko kokeillut fysioterapeutilta lainattavaa tukiliiviä,siitä voisi olla apua. Akupunktio voi auttaa myös. Ensimmäisessä raskaudessa selkäsäryt kesti valitetavasti synnytykseen asti.. Toivottavasti saat apua vaivaan.
mulla vuosi sitten esikoista odottaessa oli alaselässä kauheat kivut, kärvistelin kuitenkin töissä tukivyön voimin. Kivut loppuivat heti synnytettyä. nyt olen taas raskaana (rv 34, vauvoille tulossa tasan vuosi ikäeroa...) ja selkäkipu on yltynyt aivan mahdottomaksi. olen kotona esikoisen kanssa ja nostelen ja kantelen häntä päivät pitkät. mäkin lyllerrän kuin mummo. selkä on niin kipeä että pari kertaa päivässä jalka menee alta, sinne alaselkään ihan kuin pistettäisi tikarilla. pelottaa, että jos vauva on sylissä ja jalat menee alta.
tällä haluan sanoa, että kun sulla on mahdollisuus jäädä sairaslomalle, niin jää nyt ihmeessä. seuraavan vauvan kanssa saikulle ei pakosti pääse, ja sitten harmittaa että et levännyt ekassa raskaudessa vaikka siihen oli mahdollisuus. tsemppiä kaikille selkänsä kanssa kärvisteleville. onneksi mulla tämä tosiaan liittyy vain raskauteen (diagnoosina "löysä lantio") joten pian pitäs helpottaa...
mulla alkoi järkyttävät selkäkivut rv 18 ja jouduin vkon yrittämisen jälkeen jäämään saikulle. olen vanhainkodilla töissä. itse tiedät miltä tuntuu,turha esittää marttyyria niinkuin moni nainen tuntuu tekevän.
katsomaan paikalle. Hän auttaa säätämään työtuolin asennon ja pöydän korkeuden sopivaksi. Ei tuossa vaiheessa raskautta pitäisi vielä jäädä töistä pois.